Extras din laborator
Acest prim laborator va prezenta pe scurt mediul de programare Visual FoxPro 6.0 (componenta a pachetului Microsoft Visual Studio 6.0, care mai cuprinde Visual Basic, Visual C++ si Visual InterDev) fara sa intre in amanunte inca neimportante. Pentru inceput este util doar sa cunoasteti optiunile de baza pentru a putea incepe sa lucrati efectiv in mediul Visual FoxPro.
Daca mediul a fost instalat "normal" (in directorul implicit precizat de programul de instalare si cu toate componentele standard), lansarea in executie se va face prin:
START -> PROGRAMS -> Microsoft Visual Studio 6.0 -> Microsoft Visual FoxPro 6.0
Mediul Visual FoxPro va arata aproximativ ca in figura 1.1, daca ati ascuns in prealabil toate barele cu instrumente, mai putin bara standard.
Figura 1.1 Mediul Visual FoxPro
Fereastra aplicatiei are urmatoarele zone:
• Meniul principal, care grupeaza toate optiunile disponibile;
• Barele cu instrumente (Toolbars) - se pot afisa/ascunde si pot fi pozitionate de utilizator in orice parte a ferestrei, inclusiv pe chenar. Optiunile de pe toolbars se gasesc si in meniuri, dar aici sunt grupate pe categorii si permit un ritm de lucru mult mai rapid (sunt un fel de scurtaturi).
• Zona de lucru - aici sunt vizibile "efectele" executiei programelor si aici se deschid bazele de date, programele, formele, ...
• Fereastra de comenzi - aici se pot introduce comenzi FoxPro (comenzi de lucru cu fisiere, comenzi de interogare a bazelor de date,...);
Dupa cum ati vazut in figura 1.1, fereastra aplicatiei este una tipica Windows, iar pe bara standard sunt in cea mai mare parte butoanele cunoscute din celelalte aplicatii Windows. In figura, ultima comanda data in fereastra de comenzi (modi comm = modify command) a determinat dechiderea fisierului mainprog in vederea modificarii programului pe care il contine.
In figura 1.2 este prezentata in detaliu bara de instrumente Standard.
Figura 1.2 Bara Standard
Optiunile de pe bara standard sunt:
• New - permite creearea unui nou fisier, care poate sa fie, printre altele:
o Proiect (Project) - grupeaza toate componentele ce fac parte dintr-o aplicatie (bazele de date, formele, ecranele de interogare a bazei de date, modulele de program,...
o Tabela (Table) - contine o multime de inregistrari compuse din campuri de diverse tipuri
o Baza de date (Database) - grupeaza toate tabelele de date si relatiile care se stabilesc intre acestea
o Program (Program) - este un modul ce contine instructiuni si comenzi FoxPro, care implementeaza operatiile ce se executa asupra bazelor de date, formelor, rapoartelor, ... Instructiunile si comenzile sunt cele din FoxPro 2.x la care se adauga cele specifice Visual FoxPro (extensia pentru programarea orientata obiect,...)
o Raport (Report) - raport tiparibil la imprimanta, obtinut in functie de datele stocate in baza de date si de interogarea realizata asupra acesteia;
o Forma (Form) - fereastra care poate contine elementele specifice unei ferestre Windows: butoane, etichete, textbox, liste derulante, butoane radio,... si carora li se pot atasa fragmente de program, care sa se activeze la aparitia unui eveniment. Evenimente sunt, de exemplu: click pe un anumit element (OnCick), selectarea unei optiuni dintr-o lista, trecerea sagetii mouse-ului deasupra unui element (OnMouseOver)... Aceasta modalitate de programare, bazata pe tratarea evenimentelor, poarta numele de programare condusa de evenimente (Event Driven Programming).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Laboratorul nr 1 - Mediul de programare Visual FoxPro.doc
- Laboratorul nr 2 - Baza de date - definitie creare deschidere.doc
- Laboratorul nr 3 - Vizualizarea continutului unei tabele_Indicatorul de inregistrari.doc
- Laboratorul nr 4 - Stergerea inregistrarilor.doc
- Laboratorul nr 5 - Variabile si tipuri de date in FoxPro. Citirea datelor.doc
- Laboratorul nr 6 - Masive. Instructiuni FoxPro.doc