Extras din laborator
Explicarea temei date se face pe baza unui exemplu concret (vezi figura de mai jos).
Avem nevoie de barele:
1.
2.
3.
În bara View sunt plasate vederile şi spaţiile tridimensionale privite din diferite puncte de vedere.
Top View – vederea de sus
Bottom View – vederea de jos
Left View – vederea din stinga
Right View – vederea din dreapta
Front View – vederea din față
Back View – vederea din spate
SW Isometric – privit din Sud Vest
SE Isometric - privit din Sud Est
NE Isometric - privit din Nord Est
NW Isometric - privit din Sud Vest
În bara UCS II sunt plasate comenzile cu ajutorul cărora se poate de rotit axele de simetrie, pentru a desena un obiect în direcţia necesară. În direcția în care este arătată axa OZ în acea direcție se va extruda obiectul.
În bara Surfaces sunt plasate figurile geometrice şi comezi cu care putem modela figuri mai complicate.
De la comanda Cone se poate de desenat figurile: cilindru, con, trunchi de con. De la comanda Box se desenează un paralelipiped. De la comanda Sphere se desenează o sferă. De la comanda Dome şi Dish se desenează o semisfera de sus şi de jos.
Pentru a stabili densitatea plasei se utilizează comanda Surftab1 și Surftab2
Cu ajutorul comenzii Revolved Surfaces rotim curba necesară în jurul axei, primind corpul întreg.
Înainte de aplicarea comenzii După utilizarea comenzii
Command: revsurf
Current wire frame density: SURFTAB1=24 SURFTAB2=24
Select object to revolve: (selectăm arcul)
Select object that defines the axis of revolution: (selectăm axa de simetrie)
Specify start angle <0>: (de la cîte grade să inceapă)
Specify included angle (+=ccw, -=cw) <360>(pînă la cîte grade să-l rotească)
Preview document
Conținut arhivă zip
- Modelarea Suprafetelor.doc