Operatori Aritmetici C++

Laborator
7/10 (1 vot)
Domeniu: Calculatoare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1277
Mărime: 8.63KB (arhivat)
Publicat de: Barbu-Cezar Badea
Puncte necesare: 0

Extras din laborator

1. SCOPUL LUCRĂRII

În această lucrare se vor studia următoarele:

-Funcţii de citire / scriere:

-Instrucţiunea de atribuire

-Operatori aritmetici

2. BREVIAR TEORETIC

2.1. Funcţii de citire / scriere

Orice program are anumite date de intrare, pe care le prelucrează şi în final afişează rezultatul. Datele de intrare, cât şi rezultatele parţiale şi finale, sunt stocate (memorate) în variabile.

Datele de intrare ale programului pot fi:

- citite de la tastatură (tastatura este principala sursă de date de intrare)

- iniţializate direct prin instrucţiunea de atribuire

- iniţializate cu numere generate aleator

- citite dintr-un fişier de pe disc

- recepţionate dintr-un port de intrare al calculatorului (de exemplu de pe portul serial sau paralel al PC-ului)

Astfel, funcţia scanf() este folosită pentru a citi date de la tastatură sub controlul unui format de citire. Datele citite sunt memorate în variabilele specificate prin argumentele funcţiei.

Modul de utilizare tipic:

scanf(şirul de formate, adresele variabilelor în care se citesc datele);

Formatele de citire cele mai folosite sunt:

%d pentru tipul de date int

%c pentru tipul de date char

%lf pentru tipul de date double (Atenţie: este lf şi nu 1f)

Exemplu:

Pentru a citi un număr întreg de la tastatură pe care să-l memorăm în variabila număr, se foloseşte secvenţa de program:

int numar;

scanf("%d”,&numar);

Exemplu:

Pentru a citi de la tastatură, folosind o singură instrucţiune scanf(), 4 valori numerice, şi anume: două numere întregi, un caracter şi un număr real, se foloseşte secvenţa de program:

int i1,i2;

char c; double r;

scanf(“%d%d%c%lf”,&i1,&i2,&c,&r);

Datele de citit, se tastează separate prin caracterele: spaţiu (blank) sau TAB sau ENTER.

Pentru a citi date de tip caracter se poate folosi şi instrucţiunea getch(). Această funcţie returnează codul ASCII al tastei apăsate.

Exemplu:

int c=getch();

Folosind funcţia getch(), caracterului tastat nu i se face ecou pe ecran. Pentru a i se face ecou, se foloseşte o variantă a acestei funcţii, şi anume funcţia getche().

Atât funcţia getch(), cât şi funcţia scanf(), aşteaptă până când utilizatorul tastează datele.

Pentru a detecta dacă s-a apăsat sau nu o tastă, fără a aştepta apăsarea efectivă, se foloseşte funcţia kbhit(). Aceasta funcţie nu are nici un parametru. Ea întoarce ca rezultat, valoarea 0, dacă nu a fost apăsată nici o tastă, şi o valoare diferită de 0, dacă a fost apăsată o tastă. Funcţia kbhit(), examinează bufferul tastaturii în care sunt automat stocate caracterele tastate. Dacă nu este nici un caracter prezent, întoarce drept rezultat valoarea 0. Funcţia kbhit() nu aşteaptă apăsarea unei taste, programul continuând cu următoarea instrucţiune din program.

Exemplu:

int este=kbhit();

Pentru a afişa date pe monitor, în modul text, se foloseşte funcţia printf(). Ea afişează texte şi eventual, conţinutul unor variabile, sub controlul unor formate de afişare, începând de la poziţia curentă a cursorului. În cazul textului, pot apărea anumite caractere speciale, ce nu sunt afişate ca atare, denumite secvenţe escape.

Caractere speciale uzual folosite în textul de afişat sunt:

n - are rolul de a muta cursorul la începutul liniei următoare

t - are rolul de a avansa cursorul cu un TAB.

- afişează caracterul

” - afişează caracterul ”

Exemplu:

printf("Numele directorului curent este: C:TURBO");

Pentru a afişa, pe lângă texte, şi conţinutul unor variabile, sintaxa, în cazul general, este următoarea:

printf("Sirul de texte si formate",lista de variabile);

Cele mai utilizate formate de afişare, sunt următoarele:

%d pentru variabile de tipul int

%c pentru variabile de tipul char

%lf pentru variabile de tipul double. (Atenţie: este lf şi nu 1f)

%f pentru variabile de tipul float

Exemplu:

printf("x=%d,y=%d",x,y);

2.2. Instrucţiunea de atribuire

Valoarea depozitată într-o locaţie de memorie, poate fi schimbată printr-o operaţie de atribuire. Ca operator de atribuire, în limbajul C, se foloseşte semnul egal.

Sintaxa operaţiei de atribuire este următoarea:

nume_variabilă = expresie ;

Exemplu:

x=2.5;

Se citeşte: x “primeşte” valoarea 2.5.

În urma acestei operaţii, în variabila x se memorează valoarea 2.5 . Variabila x trebuie declarată de tipul real (float sau double).

Exemplu:

x=x+1;

Se citeşte: x “primeşte” vechea valoare a lui x crescută cu 1.

Această operaţie de creştere a conţinutului unei variabile cu o unitate, se cheamă incrementare. Incrementarea fiind o operaţie des întâlnită în programe, în limbajul C există un operator special ce o realizează: operatorul ++ . Acesta este un operator unar şi el poate fi plasat fie la stânga, fie la dreapta unui operand. Acţiunea lui va fi diferită însă, depinzând de poziţia lui (în stânga sau în dreapta operandului).

Preview document

Operatori Aritmetici C++ - Pagina 1
Operatori Aritmetici C++ - Pagina 2
Operatori Aritmetici C++ - Pagina 3
Operatori Aritmetici C++ - Pagina 4
Operatori Aritmetici C++ - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Operatori Aritmetici C++.doc

Alții au mai descărcat și

Structuri de Date și Algoritmi

1 Tema:Implimentarea tipului abstract de date.Tabloul de structuri. 2 Sarcina:De implimentat tipul abstract de date,tablou de structuri si de...

Programarea Calculatoarelor

Lucrarea nr. 1 Determinarea experimentala a timpului de execuţie al unui program 1. Scopul lucrării - lucrarea prezintă aspecte legate de...

Probleme de Programarea Calculatoarelor

PREZENTAREA GENERALA IDE (1) Turbo C++, produs al firmei Borland International, este un pachet de programe care ofera o implementare a...

Crearea unui Site cu Ajutorul MySql și PHP

Tema 4 PHP 4.1 Obiective • Introducere în elementele de bază ale limbajului PHP; • Realizarea unor scripturi PHP, şi modificarea acestora pentru...

Utilizarea și Programarea Calculatoarelor

1. Hardware/Software/IT Tehnologia informatiei se refera la studiul calculatoarelor si utilizarea lor pe scara larga într-o multitudine de...

Laboratoare programarea orientată pe obiecte

1. Obiective - Formarea unei imagini generale, preliminare, despre programarea orientată pe obiecte (POO) și deprinderea cu noile facilitați...

Te-ar putea interesa și

Proiectarea unui sistem pe baza microprocesorului I8086

1 Microprocesorul Intel 8086 1.1 Generalitati Lansat în 1978 de firma Intel, se prezintă sub forma unei capsule cu 40 de pini, este realizat în...

Sistem de calcul capabil să efectueze operații aritmetice, logice, de lucru cu memoria și operații de deplasare

Capitolul I:Tema de Proiectare Sa se proiecteze un sistem de calcul capabil sa efectueze operatii aritmetice (adunare , scadere , inmultire ,...

Arhitectura calculatoarelor

1. INTRODUCERE OBIECTIVE Principalele obiective ale acestui capitol introductiv sunt urmatoarele: caracterizarea notiunii de informatie,...

Laboratoare C++

1. Scopul lucrării Scopul lucrării este prezentarea tipurilor de date, noţiunii de expresie în limbajul C/C++, a operatorilor şi a modului de...

Sisteme cu Microprocesoare

L1. Microsistemul cu microprocesor 8085 EMAC Universal Trainer Obiective - Să cunoască resursele hardware ale microsistemului; - Să înţeleagă...

Calcul Tabelar - Microsoft Excel

CUPRINS .2 Lectia 1. Utilizarea aplicatiei Excel Aplicatia Microsoft Excel face parte din pachetul de programe Microsoft Office si este destinata...

Laborator TS

INTRODUCERE ÎN MATLAB MATLAB este un pachet de programe de înalta performanta, dedicat calculului numeric si reprezentarilor grafice în domeniul...

Programare II - limbajul C

Cap 1 INTRODUCERE ÎN LIMBAJUL C 1.1 Scurt istoric 1.2 Forma unui program C 1.3 Compilarea unui program C 1.1 Scurt istoric Strămoşii...

Ai nevoie de altceva?