Prima aplicație în limbajul Java

Laborator
8/10 (3 voturi)
Domeniu: Calculatoare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 3789
Mărime: 17.52KB (arhivat)
Publicat de: Andrei Mihalcea
Puncte necesare: 0

Extras din laborator

Ca o prima aplicatie, ne propunem sa scriem un program in limbajul Java, care sa afiseze pe ecranul calculatorului cuvintele "Prima noastra aplicatie a reusit!". Este evident ca aceste cuvinte vor apare pe ecran numai daca executarea aplicatiei noastre a reusit cu adevarat!

Pentru aceasta, folosind un editor de texte, vom edita un fisier numit PrimaAplicatie.java, in care vom introduce urmatorul program:

/* Prima aplicatie in limbajul Java.

Programul afiseaza un text pe ecran.

*/

class PrimaAplicatie {

public static void main(String argv[]) {

System.out.println("Prima noastra aplicatie a reusit!");

}

}

La scrierea acestui program am folosit urmatoarele forme sintactice:

Forma sintactica a definitiei unei clase

Intrucat Java este un limbaj de programare orientata pe obiecte, programul insusi este considerat un obiect care apartine unei clase.

Nu vom intra aici in detalii privind ce sunt clasele si obiectele si cum se definesc ele, deoarece aceasta se va face in manualul "Programarea orientata pe obiecte in limbajul Java". In manualul de fata, destinat incepatorilor, vom considera ca o clasa se defineste, respectand urmatoarea forma generala:

class <nume_clasa> {

<corpul_clasei>

}

In exemplul de mai sus, simbolul neterminal <nume_clasa> a fost inlocuit de noi cu numele aplicatiei PrimaAplicatie, iar <corpul_clasei> , consta in cazul nostru, din metoda (procedura) main(), pentru care s-a respectat forma generala data in continuare. Cuvantul cheie class si cele doua acolade sunt simboluri terminale, prezenta lor fiind obligatorie.

Forma sintactica a metodei main()

public static void main(String argv[]) {

<corpul_metodei_main>

}

Prima linie a acestei forme sintactice contine cuvintele cheie public static void, numele metodei, main si declararea unui parametru, String argv[]. Corpul metodei main este cuprins intre doua acolade, care sunt si ele obligatorii. Semnificatiile tuturor acestor componente vor fi explicate in capitolele urmatoare. Pentru inceput, consideram doar ca aceasta forma sintactica este un sablon care trebuie respectat.

Forma sintactica a unei aplicatii simple

Substituind in forma sintactica a clasei simbolul neterminal <corpul_clasei> prin forma sintactica a metodei main, obtinem urmatoarea forma sintactica a unei aplicatii simple, in care clasa aplicatiei contine o singura metoda:

class <nume_clasa> {

public static void main(String argv[]) {

<corpul_metodei_main>

}

}

Aceasta forma va fi respectata de noi in toate exemplele de aplicatii pe care le vom da in prima parte a acestui manual. Vom introduce apoi si aplicatii care contin mai multe metode. Mentionam insa ca orice aplicatie trebuie sa contina metoda main(). Cat priveste definirea claselor care nu sunt aplicatii (si deci nu contin metoda main), aceasta este o problema care se va trata in manualul "Programarea orientata pe obiecte in limbajul Java".

In exemplul nostru, corpul metodei main este alcatuit dintr-o singura instructiune:

System.out.println("Prima noastra aplicatie a reusit!");

In aceasta instructiune este invocata metoda println(), care apartine dispozitivului de iesire out (in cazul nostru ecranul) din clasa System. Prin aceasta metoda se cere sa se afiseze pe ecran linia de text: "Prima noastra aplicatie a reusit".

Comentarii in fisierele sursa

Comentariile sunt texte explicative, care nu sunt luate in consideratie de catre compilator, dar pot fi utile omului pentru o mai buna intelegere a programului.

Fisierele sursa in limbajul Java pot contine trei forme de comentarii:

a/ comentarii care se pot extinde pe mai multe linii din fisier succesive si sunt scrise sub forma

/* <textul_comentariului> */

b/ comentarii "de sfarsit de linie", care au forma

// <textul comentariului>

in care textul comentariului se extinde de la simbolul // pana la sfarsitul liniei pe care acesta se afla;

c/ comentarii pentru documentarea automata a programului, scrise sub forma:

/** <textul comentariului> */

si se deosebesc de cele de la punctul a numai prin faptul ca incep prin simbolul /**.

Preview document

Prima aplicație în limbajul Java - Pagina 1
Prima aplicație în limbajul Java - Pagina 2
Prima aplicație în limbajul Java - Pagina 3
Prima aplicație în limbajul Java - Pagina 4
Prima aplicație în limbajul Java - Pagina 5
Prima aplicație în limbajul Java - Pagina 6
Prima aplicație în limbajul Java - Pagina 7
Prima aplicație în limbajul Java - Pagina 8
Prima aplicație în limbajul Java - Pagina 9
Prima aplicație în limbajul Java - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Prima Aplicatie in Limbajul Java.doc

Alții au mai descărcat și

Java Script

1. Prezentare generala JavaScript a fost creat de firma Netscape, ca un limbaj de programare pentru prelucrarea evenimentelor ce apar în timpul...

Clase în Java

Clase pentru miniaplicatii Miniaplicatiile constituie extensii ale unei clase deja existente java.applet.Applet. Structura clasei unui applet...

Probleme Rezolvate Java

1. Următorul program pune in evidenţă creearea unor instanţe pentru o clasă: class Exemplu { int x; //constructor implicit Exemplu()...

Dezvoltarea Aplicațiilor Web

Introducere în dezvoltarea aplicaţiilor web Configurarea unui proiect de aplicaţii web 1. Alegeţi din meniu principal File > New Project. La...

Crearea unei aplicații independente în Java

Toate aplicatiile Java contin o metoda main(), spre deosebire de miniaplicatii. class FirstApp { public static void main( String argsst) {...

Desenarea în Java

In afara posibilitatii de a utiliza componente grafice standard, Java ofera si posibilitatea de controlului la nivel de punct (pixel) pe...

Proiectarea interfețelor grafice - Java

Java este un mediu de programare ce oferă utilizatorului cadrul necesar şi uneltele necesare pentru dezvoltarea aplicaţiilor Java. Java este o...

Interfața Java API

java.lang • este importat automat la compilare în fiecare clasa • contine clasele care definesc elementele fundamentale ale limbajului Java •...

Te-ar putea interesa și

Aplicație web de licitații online

Cuvant Inainte Aplicatiile distribuite sînt de o buna perioada de timp o prezenta uzuala în peisajul IT chiar si din tara noastra. Ultimii ani au...

Comunicarea în Rețea folosind Telefonia Mobilă

Introducere Aplicațiile mobile au devenit, ȋn zilele noastre, un domeniu important atȃt pentru marile corporații cȃt și pentru simplii...

Implementarea Algoritumului Dijkstra pentru Calcularea Drumului Optim Folosind Java

1. Introducere 1.1 Ce este un algoritm?Tipuri de algoritmi folositi pentru calcularea drumului optim Scurt istoric: “Originile teoriei...

Limbajul Java pe Internet

ADNOTARE Cuvinte cheie: Java, Server, Client, URL, RMI, JSP, JSF, applet. Limbajul Java a aparut datoritã necesitãtii rezolvãrii problemelor...

Componente Software pentru Managementul Portofoliilor de Acțiuni

Abstract 4 Introducere 5 Algoritmi genetici 6 Introducere 6 Structura generala a unui algoritm genetic 8 Structuri de date 10 Construirea...

Aplicație Sparge Baloanele

1. Introducere Dacă suntem interesați să creăm o aplicație sau un joc interactiv, care să ruleze pe mai multe platforme, incluzând Android, IOS,...

Aplicație care să implementeze algoritmi de criptare

Pentru aceasta aplicatie am ales urmatorii 4 algoritmi de criptare: RSA, ElGamal, AES si SHA. RSA: Algoritm inventat in 1977 de catre Ron Rivest,...

Comunicație între Dispozitive Mobile folosind Tehnologia Bluetooth

Capitolul I . Analiza temei de proiect. Investigarea soluţiilor posibile 1. Analiza cerinţelor temei de proiect Prin tema de proiect se cere să...

Ai nevoie de altceva?