Cuprins
- 1 Întroducere (Diferite soluţii de afişare) 3
- 2 Subsistemul hardware 6
- 2.1 Placa de dezvoltare UNI-DS6 *explicații asupra zonelor utilizate în cadrul proiectului (LED-uri, afișoare etc.) 6
- 2.1.1 Placa de dezvoltare UNI DS6 6
- 2.1.2 Micro placa mikroBoard 8
- 2.1.3 Module de comunicație serială USB UART 1 și USB UART 2. 8
- 2.1.4 Modul ADC 9
- 2.1.5 Comunicatie prin USB 9
- 2.1.6 Modul EEPROM 9
- 2.1.7 Piezo buzzer 10
- 2.1.8 Senzor de temperatură DS1820 10
- 2.1.9 Conector MMC/SD 10
- 2.1.10 Matrice de LED-uri 11
- 2.1.11 Matrice de butoane 12
- 2.1.12 Display LCD 2x16 13
- 2.1.13 Display grafic LCD 128x64 14
- 2.1.14 Panoul touch 15
- 2.1.15 Porturile de Intrări/Ieșiri 16
- 3 Subsistemul software 18
- 3.1 Efectelor de deplasare şi metodele acestora 18
- 3.1.1 Effect_1: 18
- 3.1.2 Effect_2: 18
- 3.1.3 Effect_3: 19
- 3.1.4 Effect_4: 19
- 3.2 Protocolul de comunicaţie între PC şi sistemul de afişare *(comenzile alese). 20
- 4 Bibliografie 21
Extras din proiect
1 Introducere
Dispozitivele de afișare sunt dispozitive de ieșire prin care se prezintă informații prin mod vizual sau tactil. În cazul în care informațiile sunt afișate în mod electric, acestea se numesc afișoare electrice.
Cele mai cunoscute sisteme de afișare sunt panourile de afișare electronice. Acestea fiind televizoarele și monitoarele de calculator.
Cele mai simple afișoare sunt cele cu segmente. Acestea pot afișa un număr restrâns de caractere (vezi fig. 1), cel mai adesea sunt dedicate pentru afișare a cifrelor. Afișarea se realizează prin comutarea a segmentelor de la aprins la stins.
Fig.1 Afișaj cu 7 segmente(1)Fig.2Afișaj cu 14 segmente(2)Fig.3Afișaj cu 16 segmente(3)
Exista mai multe tipuri de afișoare cu segmente:
-Afișaj cu șapte segmente (vezi fig. 1)
-Afișaj cu paisprezece (vezi fig. 2
-Afișaj cu Șaisprezece segmente (vezi fig.3)- La aceasta liniile de sus și jos sunt împărțite în încă două segmente
Până când afișorul cu 7 segmente permite afișarea unei game restrânse de caractere, cele numerice și puține litere, prin celălalte două se pot afișa toate literele și cifrele (vezi fig. 4 și 5).
Fig. 4 Afișare a abc-lui cu afișor de 14 segmente (4)
Fig. 5 Afișaj a caracterelor cu un afișor de 16 segmente (5)
Un alt tip de afișare, care este și mult mai cunoscut este afișarea in 2 dimensiuni.
Acestea sunt folosite atât pentru monitoare de televizoare, de calculatoare, afișor în ochelari, afișaje pe monitoare de referință respectiv monitoare medicale.
Pentru aceste tipuri de afișaje se folosesc diferite technologie care se bazează pe:
- Tub catodic (CRT)
- Afișoare pe bază de diode luminescente (LED)
- Afișare electroluminescentă (ELD)
- Hârtie electronică
- Afișor pe plasmă (PDP)
- Afișaj cu cristale lichide (LCD)(6)
Afișajul cu cristale lichide ( Liquid Crystal Display, prescurtat LCD) este un afișor pentru litere, cifre, grafică și imagini, fiind constituit dintr-o matrice de celule lichide care devin opace sau își schimbă culoarea sub influența unui curent sau câmp electric. Fenomenul care stă la baza acestei technologi se explică prin proprietatea cristalelor lichide de a influența direcția de polarizare a luminii atunci când ele sunt puse sub o anumită tensiune electrică. Afișajele nu produc ele însele lumină, ci doar o orientează după ce acestea rămân cu o singură direcție de polarizare. Un afișaj LCD se prezintă sub forma unui ecran afișor (display) care este comandat electronic printr-un decodificator de caractere numerice și alfabetice.
Cristalele lichide au proprietatea de a putea fi comandate de o corespunzătoare tensiune electrică, astfel încât își ordonează moleculele.Pentru a putea fi un pixel afișat lumina acestuia va trebui să treacă prin 2 filtre de polarizare, între care se află cristalul lichid. Acesta fiind polarizat, va lăsa lumina sa treacă, deoarece o va orienta în sensul celui de al doilea filtru. Luminiile astfel trecute, vor trece și printr-un filtru de culoare. Astfel se va obține o imagine.(6)
Preview document
Conținut arhivă zip
- Medii de Programare pentru Microcontrollere.docx