Extras din proiect
1.Sarcina lucrarii:.De calculat nr de repetari a vocalelor si a cuvintelor si nr radacini dintro fraza.
2. Notiuni generale despre Turbo C:
- Generalitati Limbajul C este un limbaj de programare cu destinatie generala putand rezolva probleme tehnico-stiintifice, prelucrari de date, analize ale unor variabile determinate experimental sau poate fi folosit pentru scrierea programelor sistem. El a aparut in conjunctie cu dezvoltarea sistemului de operare UNIX in 1972 pe masini DEC PDP-11, sistem de operare care este scris direct in C (13.000 de linii are tot sistemului de operare, din care doar 800 sunt scrise in limbaj de asamblare). De aici rezulta portabilitatea limbajului, adica posibilitatea transferarii programelor C de pe un tip de calculator pe altul.
- Caracteristici fundamentale ale limbajului:
• asigura programarea structurata
• este un limbaj de nivel inalt, dar permite si facilitati ale limbajului de asamblare cum ar fi lucru pe biti sau accesul la porturi
• ofera posibilitatea de a scrie programe foarte compact
• permite lucrul cu functii care pot returna diferite tipuri de date, etc
-Etapele dezvoltarii unei aplicatii in limbajul C:
a) Editarea - are ca efect generarea unui fisier cu extensia .C, numit fisier sursa sau program sursa, care contine textul programului editat in conformitate cu regulile sintactice si semantice ale limbajului.
b) Compilarea - are rolul de a transforma programul sursa intr-un program obiect cu extensia .OBJ prin interpretarea fiecarei instructiuni din fiserul sursa C si generarea secventei de instructiuni corespunzatoare in cod masina. Programul care face compilarea se numeste compilator si el poate utiliza anumite biblioteci de functii.
c) Linkeditarea - presupune "legarea" sau conectarea programului obiect cu bibliotecile de sistem sau bibliotecile proprii utilizatorului in vederea obtinerii unui program direct executabil cu extensia EXE. Legarea se face prin intermediul unui program numit linkeditor. De obicei mediul: editor, compilator, linkeditor este integrat intr-un singur program care asigura toate functiile.
-Elemente de baza ale limbajului:
a) Nume - este o succesiune de litere sau litere si cifre folosita in scopul de a denumi sau identifica o variabila, o functie, o structura, etc:
b) Cuvinte cheie - sunt nume rezervate pentru limbaj si ele nu pot fi folosite de programator pentru a denumi variabile sau functii
c) Tipuri de date de baza - in C se lucreaza cu valori care fie sunt constante, fie pot fi modificate in cursul executiei programului. Valoarea variabila este accesibila indirect prin numele locatiei de memorie ce o contine. Perechea nume - locatie poarta denumirea de variabila:
d) Constante - O constanta este definita de tipul si valoarea sa. Constantele sunt determinate de caracterele care intra in compunerea lor. Valoarea unei constante nu se poate modifica pe parcursul executiei programului!
e) Comentariu - Este un text introdus de programator pentru a usura intelegerea programului prin scurte explicatii. Textul se introduce intre simbolurile /* si */, pentru a-l deosebi de functiile programului.
f) Declararea variabilelor simple - Orice variabila inainte de a fi utilizata trebuie declarata. Declararea se face printr-o asociere a tipului cu numele variabilei.
g) Declararea tablourilor - Un tablou este o multime ordonata de variabile de acelasi tip, care pot fi referite prin intermediul indicilor. La declararea unui tablou, compilatorul aloca memorie pentru a pastra valorile elementelor sale. Numele tabloului are valoarea egala cu adresa de inceput a zonei de memorie care i-a fost alocata.
h) Apelul si prototipul functiilor - Definirea unei functii se face prin urmatoarea forma:
- Declararea structurilor:
Informatia prelucrata de programe este in general complexa, iar tipurile de date predefinite sunt adesea insuficiente pentru o reprezentare si prelucrare eficienta a acestei informatii. De aceea, apare ideea de grupare a datelor in multimi ordonate de elemente, care sa permita atat prelucrarea la nivel de element cat si prelucrarea la nivel global a multimii de elemente.
Un exemplu cunoscut de grupare a datelor este tabloul. Datele dintr-un tablou sunt insa toate de acelasi tip. Uneori este util ca datele grupate sa fie de tipuri diferite. Un astfel de "conglomerat" de tipuri de date formeaza o structura, realizand o "incapsulare" a datelor ce pot fi initializate, transmise unei functii, prelucrate intr-un anumit fel, etc.
Structura este o grupare de una sau mai multe variabile de tipuri diferite, identificata printr-un singur nume.
Un anumit tip de structura se defineste prin:
struct tip_structura{declaratii de variabile};
Exemple:
1. Defineste tipul de structura punct pentru un punct de coordonate (x,y).
struct punct{
int x; int y;
};
2. Defineste tipul de structura pentru un numar complex
struct tip_complex{
float p_re;
float p_imag;
};
Preview document
Conținut arhivă zip
- Organizarea Listelor Complexe si Manipularea cu Ele.doc