Extras din proiect
1. Problemă de decizie
1.1 Contextul decisional
Un chips este o felie de cartof prăjită în ulei încins sau coaptă până devine crocantă. Cele mai întâlnite sunt cele cu sare. Mai sunt adăugate și arome de brânză, paprika, ceapă și smântână, ierburi și alte condimente și arome exotice.
2. Problema de cercetare
2.1 Definirea problemei
Liderii chipsurilor doresc să cunoască preferințele romanilor, reușind să vadă care este conducătorul de piață în domeniu.
Scopul cercetării pe care o efectuăm are în vedere surprinderea reacției pieței privitoare la consumului de chipsuri.
2.2 Obiectivele de cercetare
- Stabilirea viziunii consumatorilor asupra chipsurilor
- Identificarea principalilor lideri
- Stabilirea frecvenței de cumpărare și a consumului de chipsuri
- Stabilirea locului preferat pentru comportamentului de consum
- Studierea opiniilor consumatorilor în legătură cu calitatea produselor, marca, timpul de ambalaj, cantitatea ambalată
- Identificarea influenței venitului asupra comportamentului de consum
- Repartizarea preferințelor de cumpărare pe sortimente de chipsuri
3. Metodologie
3.1 Designul cercetării
În cadrul acestui proiect am ales ca metoda de cercetare, chestionarul online.
Chestionarul consta într-o serie de 18 întrebări. În cele 18 întrebări aplicate s-au regăsit detalii în ceea ce privește comportamentul de consum și de cumpărare, preferințele în ceea ce privește marca și tipul de chipsuri, precum și venitul respondenților.
3.2 Surse de informare
În cercetarea primară am utilizat metoda cantitativă, am apelat la anchetă, ce are ca instrument de lucru chestionarul.
Cercetarea secundară consta în căutarea informațiilor din cercetări precedente. Astfel, noi am apelat la Institutul Național de Statistică, de unde am preluat date cu referire la numărul total de locuitori din Municipiul București, ponderea populației județului pe categoria de sex, ponderea populației cu vârsta cuprinsă între 18 și peste 40 de ani în cadrul populate totale a municipiilor București și Ilfov și ponderea pe grupe a populației cu vârsta cuprinsă între 18 și peste 40 de ani.
3.3 Culegerea datelor
Datele au fost culese de cei 2 membri ai echipei în mod egal. Au fost chestionați 30 de oameni în total. Fiecare membru a distribuit pe rețele de socializare link-ul chestionarului.
Timpul mediu necesar pentru completarea unui chestionar a fost de 2-3 minute. Cele 2 zile de distribuire a link-ului au fost suficiente pentru realizarea celor 30 de chestionare.
3.4 Design-ul chestionarului final. Pretestarea.
Chestionarul final este alcătuit din 15 întrebări, în care am utilizat 3 tipuri de scală: nominal, ordinal și de interval. Am folosit termenii din vocabularul populației cercetate. Am respectat pașii de constituire a unui chestionar. Mai exact, în introducere am specificat firma de cercetare și i-am pus pe respondenți în temă cu privire la problema cercetată. Primele 3 întrebări au avut rolul de a filtra respondenții pentru a-i selecta pe cei care ne interesează. A urmat o întrebare de deschidere, menită să atragă persoana chestionată și să îl facă interesat. Am încercat să creăm un conținut logic, cu întrebări de tranziție și de control. În final am așezat întrebările de identificare, care se referă la vârstă și sex.
1. Dumneavoastră sau unul dintre membrii familiei dumneavoastră, lucrați sau lucrează în vreunul din următoarele domenii?
- Marketing sau cercetare de piață
- Publicitate
- Producția sau comercializarea de chipsuri
- Nu, alt domeniu
Prima întrebare, este una de tip filtru care identifică dacă corespondenții au ca ocupație un domeniu aferent Marketing-ului sau brandurilor prezentate.
2. Ați mai participat în ultimele 6 luni la o cercetare de piață?
- Da
- Nu
A doua întrebare este una de tip filtru, pentru a afla dacă cei chestionați au mai participat la studii de piață în ultimele 6 luni.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studiul asupra consumului de chipsuri.docx