Extras din curs
1.1Tehnologia Client / Server.
Pentru a deţine poziţie de lider în economia mondială, organizaţiile trebuie să folosească cele mai noi tehnologii. Circumstanţele economice arată necesitatea ca corporaţiile să-şi schimbă structura sa organizaţională. În multe cazuri se alege calea decentralizării şi restructurării. Se cere de a ajunge la o complexitate sporită şi eliminarea redundanţei.
Modelul computaţional client-server prevede o platformă ideală pentru aplicaţiile structurale. Procesul computaţional ca sursă a informaţiei aplicabile necesită ca elementele să fie integrate cu atenţie. Stocarea datelor, lucrul cu bazele de date, aplicaţiile, sistemele de operare, interfaţa utilizatorului şi display-ul sunt elementele de bază a procesului computaţional. Stocarea datelor dă posibilitatea accesul la porţiuni de date, dirijarea cu bazele de date organizează datele, iar aplicaţiile prevăd o integrare a acestor două elemente la nivel de utilizator. Sistemul de operare controlează resursele calculatorului şi alocă resurse la necesitatea utilizatorului. Ele controlează graficul de lucru, priorităţile şi asigură accesul la aşa device-uri ca printerele şi prevede un canal de comunicare dintre client şi server. Interfaţa utilizatorului îi dă posibilitatea de a comunica cu aplicaţia. Interfaţa poate fi de tipul Windows / Macintosh sau textuală ca Dos / Unix, în dependenţă de limbajul de programare. Ultimul element din acest model este display device care este un hardware fizic, care dă posibilitatea operatorului de a comunica cu interfaţa utilizatorului. Acesta e realizat sub forma de workstation sau client.
Puterea workstation, realizarea workgroup, dirijarea prin reţea la distanţă, posibilitatea de extindere şi probabilitatea sunt forţele creatoare ale sistemelor client / server. Altă cauză este reducerea preţului. În afară de reducerea preţului. Reînnoirea permanentă a componentelor hardware şi software face ca implimentarea sistemelor client / server să fie uşor de realizat.
1.2Ce prezintă Client-server.
În primul rând ce înseamnă client / server. Clientul este orice sistem sau proces care poate cere şi primi date, servicii sau acces la alte sisteme prevăzute de server. Serverul este orice sistemă sau proces cere prevede date, servicii sau acces la alte sisteme pentru client, în cele mai multe cazuri la mai mulţi clienţi simultan (ca resurse împărţite). Simpla definiţie a tehnologiei client / server este că aplicaţia server acceptă cererile la date de la client şi i le returnează. Clientul manipulează datele şi prezintă rezultatele la utilizator sau, acţionează ca un server (sau agent), trimite rezultatele la client (server) care le-a cerut. Tehnologia client / server se bazează pe faptul că ea foloseşte un calculator desktop programabil pentru a efectua cea mai mare parte a procesării aplicaţiei. În tehnologia client / server, desktop-ul obţine informaţia de la alt calculator în configuraţia master/slave. Chiar dacă partea hardware în client/server e importantă, trebuie să ne focusăm asupra tehnologiei ce dă posibilitatea existenţei ei, şi anume a părţii software.
Persoanele ocupate în domeniul tehnologiilor informaţionale pot folosi client/server pentru a-şi uşura lucrul. Client/server dă posibilitatea aplicaţiilor pentru a fi folosite în mai multe domenii. Fiecare task (proces) poate fi rulat pe platforme diferite, sub diferite sisteme de operare, cu diferite protocoale de reţea. Fiecare task poate fi dezvoltat şi susţinut separat, accelerând crearea aplicaţiilor. În termeni mai simpli client/server oferă posibilitatea divizării lucrului. Aplicaţia poate fi divizată în şase task-uri diferite, care include interfaţa utilizatorului, logica de prezentare, logica aplicaţiei, cererile datelor şi acceptarea rezultatelor, integritatea datelor, şi dirijarea fizică a datelor, oferind mai multor profesionişti de a lucra asupra unei aplicaţiei în acelaşi timp. Client/server oferă posibilitatea folosirii tacticii de divizate şi cucerire. Client/server oferă posibilitatea utilizatorilor de a accesa datele uşor, reieşind din faptul că toate datele necesare sunt aproape de utilizator. Acesta le ajută utilizatorilor de a fi mai eficienţi şi de a termina aplicaţiile mai rapid ca înainte, când nu exista client/server. Client/server măreşte productivitatea muncii.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Tehnologia Client-Server.doc