Multimedia și animație

Curs
8.5/10 (2 voturi)
Conține 3 fișiere: pdf
Pagini : 130 în total
Cuvinte : 20964
Mărime: 1.91MB (arhivat)
Publicat de: Ileana Murariu
Puncte necesare: 0

Extras din curs

Grafica digitală este un domeniu al informaticii care acoperă toate

aspectele legate de formarea imaginilor utilizând un computer.

Termenul englez corespunzător este computer graphics.

Grafica digitală este o activitate în care computerul este utilizat

pentru sintetizarea şi elaborarea imaginilor, dar şi pentru

prelucrarea informaţiei vizuale obţinute din realitatea ce ne

înconjoară.

Grafica digitală se divizează în mai multe categorii:

- Grafica bidimensională (se constituie din grafică raster şi

grafică vector)

- Grafica Fractal

- Grafica tridimensională (este des utilizată în animaţie, spoturi

publicitare, jocuri la computer etc.)

- CGI grafica (CGI – în engleză imagini, personaje generate de

computer)

- Grafica animată

- Grafica video

- Grafica web

- Grafica Multimedia

În grafica digitală se operează cu diverse elemente grafice, pentru

elaborarea şi controlul imaginilor ca de exemplu: pixel, punct,

linie, curbă, poligon etc.

La baza graficii digitale (şi în special grafica bidimensionala) stau

doua tipuri de calculaţii, Raster (sau rastru) şi Vector (vectorială).

Grafica rastru şi vector stau la baza graficii digitale, ele sunt

utilizate de programele 3 dimensionale, programe pentru

montare video, animaţie, etc.

Prezentarea la calculator a imaginii de tip Raster se face în baza

segmentării unei suprafeţe cu ajutorul unor pătrăţele mici care se

3

numesc pixeli. O imagine rastru este un tablou format din mai

multi pixeli. Cu cât mai mulţi pixeli avem în imagine cu atât

calitatea detaliilor e mai înaltă. Acest tip de grafică permite să

cream şi să reproducem oricare imagine cu multitudinea de efecte

şi subtilităţi, indiferent de complexitate. Imaginile procesate cu

ajutorul scanerului sau aparatelor foto sânt formulate ca raster.

- Neajunsurile – e complicata redimensionarea graficii rastru,

deoarece la interpolare (adăugare de pixeli în raport de cei

existenţi în imagine) computerul inventează calculând pixelii

nu întotdeauna satisfăcător, cu toate că sunt diverse metode

de interpolare.

Grafica vectorială este un procedeu prin care imaginile sunt

construite cu ajutorul descrierilor matematice prin care se

determină poziţia, lungimea şi direcţia liniilor folosite în desen.

Grafica vectoriala e bazată ca principiu pe desen cu ajutorul liniilor

calculate pe o suprafaţa. Liniile pot fi drepte sau curbe.

În cazul imaginilor vectoriale fişierul stochează liniile, formele şi

culorile care alcătuiesc imaginea, ca formule matematice.

Imaginile Vector pot fi mărite şi micşorate fără a pierde calitatea.

O imagine poate fi modificată prin manipularea obiectelor din care

este alcătuită, acestea fiind salvate apoi ca variaţii ale formulelor

matematice specifice

Preview document

Multimedia și animație - Pagina 1
Multimedia și animație - Pagina 2
Multimedia și animație - Pagina 3
Multimedia și animație - Pagina 4
Multimedia și animație - Pagina 5
Multimedia și animație - Pagina 6
Multimedia și animație - Pagina 7
Multimedia și animație - Pagina 8
Multimedia și animație - Pagina 9
Multimedia și animație - Pagina 10
Multimedia și animație - Pagina 11
Multimedia și animație - Pagina 12
Multimedia și animație - Pagina 13
Multimedia și animație - Pagina 14
Multimedia și animație - Pagina 15
Multimedia și animație - Pagina 16
Multimedia și animație - Pagina 17
Multimedia și animație - Pagina 18
Multimedia și animație - Pagina 19
Multimedia și animație - Pagina 20
Multimedia și animație - Pagina 21
Multimedia și animație - Pagina 22
Multimedia și animație - Pagina 23
Multimedia și animație - Pagina 24
Multimedia și animație - Pagina 25
Multimedia și animație - Pagina 26
Multimedia și animație - Pagina 27
Multimedia și animație - Pagina 28
Multimedia și animație - Pagina 29
Multimedia și animație - Pagina 30
Multimedia și animație - Pagina 31
Multimedia și animație - Pagina 32
Multimedia și animație - Pagina 33
Multimedia și animație - Pagina 34
Multimedia și animație - Pagina 35
Multimedia și animație - Pagina 36
Multimedia și animație - Pagina 37
Multimedia și animație - Pagina 38
Multimedia și animație - Pagina 39
Multimedia și animație - Pagina 40
Multimedia și animație - Pagina 41
Multimedia și animație - Pagina 42
Multimedia și animație - Pagina 43
Multimedia și animație - Pagina 44
Multimedia și animație - Pagina 45
Multimedia și animație - Pagina 46
Multimedia și animație - Pagina 47
Multimedia și animație - Pagina 48
Multimedia și animație - Pagina 49
Multimedia și animație - Pagina 50
Multimedia și animație - Pagina 51
Multimedia și animație - Pagina 52
Multimedia și animație - Pagina 53
Multimedia și animație - Pagina 54
Multimedia și animație - Pagina 55
Multimedia și animație - Pagina 56
Multimedia și animație - Pagina 57
Multimedia și animație - Pagina 58
Multimedia și animație - Pagina 59
Multimedia și animație - Pagina 60
Multimedia și animație - Pagina 61
Multimedia și animație - Pagina 62
Multimedia și animație - Pagina 63
Multimedia și animație - Pagina 64
Multimedia și animație - Pagina 65
Multimedia și animație - Pagina 66
Multimedia și animație - Pagina 67
Multimedia și animație - Pagina 68
Multimedia și animație - Pagina 69
Multimedia și animație - Pagina 70
Multimedia și animație - Pagina 71
Multimedia și animație - Pagina 72
Multimedia și animație - Pagina 73
Multimedia și animație - Pagina 74
Multimedia și animație - Pagina 75
Multimedia și animație - Pagina 76
Multimedia și animație - Pagina 77
Multimedia și animație - Pagina 78
Multimedia și animație - Pagina 79
Multimedia și animație - Pagina 80
Multimedia și animație - Pagina 81
Multimedia și animație - Pagina 82
Multimedia și animație - Pagina 83
Multimedia și animație - Pagina 84
Multimedia și animație - Pagina 85
Multimedia și animație - Pagina 86
Multimedia și animație - Pagina 87
Multimedia și animație - Pagina 88
Multimedia și animație - Pagina 89
Multimedia și animație - Pagina 90
Multimedia și animație - Pagina 91
Multimedia și animație - Pagina 92
Multimedia și animație - Pagina 93
Multimedia și animație - Pagina 94
Multimedia și animație - Pagina 95
Multimedia și animație - Pagina 96
Multimedia și animație - Pagina 97
Multimedia și animație - Pagina 98
Multimedia și animație - Pagina 99
Multimedia și animație - Pagina 100
Multimedia și animație - Pagina 101
Multimedia și animație - Pagina 102
Multimedia și animație - Pagina 103
Multimedia și animație - Pagina 104
Multimedia și animație - Pagina 105
Multimedia și animație - Pagina 106
Multimedia și animație - Pagina 107
Multimedia și animație - Pagina 108
Multimedia și animație - Pagina 109
Multimedia și animație - Pagina 110
Multimedia și animație - Pagina 111
Multimedia și animație - Pagina 112
Multimedia și animație - Pagina 113
Multimedia și animație - Pagina 114
Multimedia și animație - Pagina 115
Multimedia și animație - Pagina 116
Multimedia și animație - Pagina 117
Multimedia și animație - Pagina 118
Multimedia și animație - Pagina 119
Multimedia și animație - Pagina 120
Multimedia și animație - Pagina 121
Multimedia și animație - Pagina 122
Multimedia și animație - Pagina 123
Multimedia și animație - Pagina 124
Multimedia și animație - Pagina 125
Multimedia și animație - Pagina 126
Multimedia și animație - Pagina 127
Multimedia și animație - Pagina 128
Multimedia și animație - Pagina 129
Multimedia și animație - Pagina 130

Conținut arhivă zip

  • Multimedia si Animatie
    • Multimedia si animatie 5-8.pdf
    • Multimedia si animatie1-4.pdf
    • Multimedia si animatie2010.pdf

Alții au mai descărcat și

Curs HTML

Internetul a fost descris ca „o colectie larga de retele“ sau ca o „retea de retele“. Desi ambele definitii sînt corecte, nici una nu surprinde...

Visual C++

Dupa cum multi dintre noi cunosc ,atomul este format din particule materiale si anume un nucleu incarcat electric pozitiv si mai multi electroni...

Limbajul SQL

CAPITOLUL 1. TEORIA BAZELOR DE DATE RELATIONALE 1.1. MODELUL RELATIONAL Modelul relational a fost propus de catre IBM si a revolutionat...

Programare în Java Script

Java - Sectiunea 3 Reducerea efectului de palpaire la crearea animatiilor Efectul suparator de palpaire a imaginii in cazul animatiilor, se poate...

Structuri de Date și Algoritmi

Arbori Binari Optimi Despre arbori binari optimi putem vorbi atunci cand, pentru fiecare dintre cheile unui arbore binar ordonat cunoastem...

Curs C++

Limbajele C si C++ sunt limbaje de programare de nivel înalt. Limbajul C a aparut în anii 1970 si a fost creat de Dennis Ritchie în...

Laboratoare Access și CorelDraw

În acest laborator vom crea un logo pentru o cafenea. Logo-ul final va arăta în felul următor: Pregătirea suprafeţei de lucru Înainte de a începe...

Grafică pe calculator

Computer Graphics Cristian Rusu Office 3-8 cristian.rusu@ucv.cl What will be? It will not be an ENGLISH course! ENGLISH will be an...

Te-ar putea interesa și

Tehnologii și Concepte de Instruire Asistată de Calculator

Capitolul 1-TEHNOLOGII ŞI CONCEPTE DE INSTRUIRE ASISTATĂ DE CALCULATOR 1.1.CALCULATORUL ŞI PROCESUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT Utilizarea calculatorului in...

Noile Tehnologii Multimedia

CAP. I Ce este multimedia- Sisteme multimedia. Aplicaţii. Protocoale I.1 Abordarea conceptului de multimedia În ultimii patruzeci de ani,...

Sisteme Electronice pe Stadionul de Fotbal

Multimedia este un atribut, transformat rapid in substantiv datorita frecventei sale utilizari din ultimul timp. Multimedia (multi - mai multe;...

Multimedia - Canale, Tehnici, Programe

Multimedia reprezintă orice combinaţie de text,elemente de grafică ,sunete,animaţie şi secvenţe video care ajunge la public prin intermediul...

Baze de Date Multimedia

Baze de date multimedia Definirea conceptelor. Aplicatii. Data base - baza de date - este un grup de fisiere în care este înregistrata o multime...

Multimedia - Suport de curs pentru autoinstruire

1. UNITATEA DE STUDIU 1 - Concepte generale, clase de aplica.ii multimedia Cuprins 1.1. Introducere .. 4 1.2. Obiectivele .i competen.ele...

Fițuica multimedia

1)Conceptul de multimedia. Multimedia cuprinde ansamblu mijloacelor de comunicare, prin care informaţiile pot fi percepute vizual şi auditiv în...

Ai nevoie de altceva?