Biserica Ortodoxă 2004

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Religie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2470
Mărime: 20.86KB (arhivat)
Publicat de: Emilian Covaci
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

1. Săptămâna de rugăciune pentru ”Unitatea creștină”(18-25 Ianuarie)

(Pr. Valentin Fătu) – p.43

A început în 1908 la Biserica Episcopală din Graymoor și la care Biserica Ortodoxă participă încă din 1961.

- 18 Ianuarie începe săptămâna de rugăciune când fiecare Biserică se roagă pentru unitatea creștinilor.

- 19 Ianuarie rugăciunile au fost continuate în Catedrala Patriarhală, prezent fiind Prea Fericitul Teoctist și Î.P.S Ioan Robu,Mitropolit al Arhiepiscopiei Romano-Catolice din București.

- 20 Ianuarie rugăciunile au loc la Biserica Romano-Catolică unde predica a fost rostită de reprezentantul Bisericii Anglicane.

- 21 Ianuarie rugăciunile ecumenice au loc la Biserica Evanghelică Luterană unde a participat din partea Bisericii Ortodoxe Române, Pr.Prof. Dr. Tache Sterea care a și rostit mesajul Bisericii noastre.

- 22 Ianuarie întrunirea are loc la Biserica Anglicană unde am avut reprezentant pe P.S. Ciprian Câmpineanul, cuvântul de încheiere fiind rostit de reprezentantul Bisericii Refomate.

-23 Ianuarie gazda rugăciunii este Biserica Reformată al carei reprezentant a rostit predica. Din partea Bisericii Ortodoxe a participat P.S. Ambrozie Sinaitul,Episcop Vicar Patriarhal.

- 24 Ianuarie se fac rugăciuni în Biserica Romano-Catolica ”Sfântul Iosif”, mesajul fiind rostit de P.S. Vicențiu Ploieșteanu.

- Săptamâna de rugaciune pentru unitatea creștinilor s-a încheiat Duminică, 25 Ianuarie,fiecare Biserică făcând rugaciunii în cursul slujbelor duminicale.

2. Atitudinea teologilor și a Bisericii față de homosexualitate

(Pr.Prof.dr.Sorin Cosma) – p. 171

Biserica nu-i poate abandona pe aceștia, fiindcă prin Sfântul Botez ei sunt membri ai Trupului lui Hristos.

Răspunsurile moralei creștine privind acestă temă, sunt diverse și contradictorii și sunt rezumate la 4 aspecte:

- Atitudinea nevavorabilă - punitivă conform careia orientarea și actele sunt considerate perverse.

- Atitudinea nefavorabilă –non-punitivă condamnă păcatul dar nu și pe păcatos.

- Acceptarea prudentă – limitată socotește homosexualitatea un rău ontic, însă acceptă relațiile stabile și iubitoare, în acest caz aceste relații sunt considerate permise și chiar demne.

- Acceptarea deplina – consideră homosexualitatea daruită de Dumnezeu, iar comportamentul rezultat este considerat adecvat din punct de vedere moral și chiar demn de urmat.

Este important de menționat pozitia teologilor Romano-Catolicii conservatori care înclină spre poziția nevavorabilă – non-punitivă, iar cei ”revizioniști” înclină spre acceptarea prudentă.

3. Scrisoarea adresata de Rowan Williams, Arhiepiscopul de Chantebury, Patriarhiei Române(p.388) cu privire la hirotonirea unui preot anglican homosexual în treapta de episcop în cadrul Bisericii Episcopale din Statele Unite ale Americii.

Comuniunea Anglicană menționează ca nu aprobă aceste practici însă Primații și nici Arhiepiscopul de Chantebury nu posedă autoritatea canonică de a interzice aceste acțiuni.

Primatul Cominiunii Anglicane recunoaște poate afecta dialogul cu celelalte confesiuni creștine.Biserica Ortodoxă Romană își exprimă sentimentele de mâhnire și totodată de îngrijorare față de evoluția deosebit de regretabilă din cadrul Comuniunii Anglicane.

4. Întrunirea noului Comitet Central al Conferinței Bisericilor Europene(Geneva,13-18 Decembrie).

Odata cu largirea granițelor Uniunii Europene se face apel ca Bisericile să noi posibilitați de cooperare între ele iar integrarea europeană nu trebuie să se limiteze doar la dimensiunea politică si economică, ci trebuie să fie promovate solidaritatea și demnitatea umană.

5. Dialogul dintre Biserica Ortodoxă și cea luterană (Ierapetra,Cipru, 1-6 Octombrie 2003,p.398) are ca scop evidențierea punctelor comune dintre cele două Bisericii.Astfel că se arata că Botezul este săvarșit în numele Sfintei Treimi de către preoții hirotoniți.Botezul este recunoscut atat de luterani cat și de ortodocși ca fiind o necesitate.Se subliniază relația strânsă dintre Botez și Euharistie arătând ca Sfânta Liturghie este cel mai potrivit moment și cadru de săvârșire a Botezului.Cât privește Taina Mirungerii, pentru luteranii aceasta nu este o taină ci un sacrament și nu se administrază imediat după Botez .

Preview document

Biserica Ortodoxă 2004 - Pagina 1
Biserica Ortodoxă 2004 - Pagina 2
Biserica Ortodoxă 2004 - Pagina 3
Biserica Ortodoxă 2004 - Pagina 4
Biserica Ortodoxă 2004 - Pagina 5
Biserica Ortodoxă 2004 - Pagina 6
Biserica Ortodoxă 2004 - Pagina 7
Biserica Ortodoxă 2004 - Pagina 8
Biserica Ortodoxă 2004 - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Biserica Ortodoxa 2004.doc

Alții au mai descărcat și

Iudaismul

Iudaism – doctrina religioasa a evreilor.Se poate referi de asemenea si la sistemul religios al evreilor in general. Cartea misterului pecetluit...

Mănăstirea Putna

Asezata la 72 de kilometri de Cetatea de Scaun a Sucevei, Manastirea Putna, prima si cea mai importanta ctitorie a Binecredinciosului Voievod...

Patriarhul Ecumenic Bartolomeu

ABSTRACT The purpose of this paper is to analyze one of the Christian Church's first patriarchates, that of Constantinople, and the current...

Exegeza Psalmilor la Sfinții Părinți

Introducere Dintre toate scrierile cuprinse în Vechiul Testament, cea mai populară scriere este Psaltirea, numită „O carte a sufletului...

Sinoadele Conciliariste

Scurt Istoric Sinodul de la Pisa a fost convocat la 25 martie 1409, pentru curmarea marei schisme papale, dar în loc s-o aplaneze a lărgit-o. La 5...

Nașterea Bisericii Creștine Române

Crestinismul este a doua mare religie monoteista a lumii, intemeiata pe invatatura, persoana si viata lui Iisus, numit si Mesia (Mantuitorul) in...

Mănăstirea Cetățuia

Ctitorul Manastirii CETATUIA este domnul Gheorghe Duca. Zidirea s-a inceput in anul 1669 si s-a finalizat in 1672. Inscriptia in limba greaca,...

Te-ar putea interesa și

Interpretări Noi în Privința Evenimentelor de la 1054

Introducere “Ortodoxia a început să se deschidă, prin teologia ei mai nouă, unor experienţe şi explicitări al misterului creştin necesare...

Relația dintre Botez și Înviere în Viața Credinciosului după Epistola către Romani

INTRODUCERE Dacă Biserica şi-a putut dezvolta de timpuriu o gândire teologică sistematică, aceasta li se datorează în primul rând celor...

Taina Sfântului Maslu în molitfelnicul românesc

Introducere Importanţa vindecării este covârşitoare, ţinând cont de faptul că, mai mult ca niciodată, omenirea suferă enorm atât fizic cât şi...

Problema calendarului și istoria Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi din România

Prefata Lucrarea de fata este o incursiune îndrazneata în istoria zbuciumata a Bisericii Ortodoxe Române de Stil Vechi, care în urma hotarârii...

Concepția Ortodoxă Despre Duhul Sfânt

Preliminarii Credinţa în Dumnezeu – Sfânta Treime constituie învăţătura fundamentală şi specifică a Bisericii Creştine. Sfânta Treime este cea...

Științele auxiliare a IBU

Introducere Istoria este știința care studiază evoluția societății omenești, analizând structurile și procesele economice, sociale, politice,...

Iubirea Creștină

Argument Deoarece in drumul anevoios spre asceză omul tinde spre unirea deplină cu Dumnezeu, trebuie sa întâlnească întotdeauna credinţa, nădejdea...

Sfânta Evanghelie după Matei

Evaghelia după Matei - privire generală Sfintele Evanghelii. 1. Cuvântul „evanghelie” şi înţelesurile lui Primele patru scrieri ale Noului...

Ai nevoie de altceva?