Extras din curs
Industria muzicala
Ce se va intampla cu industria muzicala? Cand vanzatorii au inceput sa realizeze ca ar putea distribui produse ca muzica, software, ziare si filme direct prin internet, nu au avut nici cea mai mica idee despre cum avea sa evolueze aceasta oportunitate. In acest moment consumatorii, vanzatorii de muzica online sau nu, Asociatia Americana a Industriei de Inregistrari (RIAA), casele de inregistrari si artistii au in joc o mare miza in ceea ce priveste venitul. Tineti cont de urmatoarele:
- RIAA a dat in judecata peste 400 de consumatori pentru piraterie – distribuire ilegala de muzica pe internet. Au castigat de pe urma acestor procese intre 2700 si 7500 $, la fiecare. Ironia este ca firmele isi dau in judecata proprii clienti.
- Descarcarea fisierelor de muzica de pe internet a scazut mult dupa aceea, dar 14% dintre consumatorii americani sustin ca inca descarca fisiere ilegale ( in scadere fata de 29% in mai 2003) si 67% dintre acestia nu dau importanta legilor de copyright.
- Vanzarile de CD-uri au scazut la 13 milioane $ in 1999, anul Napster.com, iar in 2003 au ajuns la 10,6 milioane $, mai putin decat pentru CD-urile goale. Aceasta prabusire a dus la falimentul Tower Records si Wherehouse, iar distribuitorul numarul doi, Musicland, si-a inchis 20% din magazine. Online au ramas putini distribuitori de CD-uri (Musicboulevard.com si CDNow au fost absorbiti de Amazon).
Ca reactie la aceste tendinte, au aparut noi produse. KaZaA ofera software pentru transferul de fisiere intre utilizatori si sugereaza cu putere acestor sa nu descarce copii ilegale de muzica si filme, insa KaZaA nu vegeaza totusi asupra respectarii acestor sugestii. Apple Computer vine in ajutor dupa ce multi au incercat sa rezolve problema taxelor cu industria companiilor de inregistrari. iTunes vinde 2.5 milioane de cantece pe saptamana cu 0,99$ fiecare, aratand ca clientii fac „ ceea ce trebuie” si platesc pentru muzica lor.
Conform Billboard, costul de productie a unui CD este de 10,17 $, mult mai mare decat credeau consumatorii. Din aceasta suma, partea artistului este doar 1,29 $, iar restul revine manoperei, distribuitorilor, reclamei, compozitorului si alte costuri. Avand in vedere aceste date financiare, distributia online capata sens. Dar ce se va intampla cu distribuitorii de muzica? Multe alte intrebari raman fara raspuns si puteti fi siguri ca si industria filmului urmareste cu mare interes aceasta problema.
Ce este E-Marketingul?
Asa cum o arata dezvoltarea iTunes al Apple Computer, unele principii de marketing nu se schimba niciodata. Piata absoarbe intotdeauna un produs inovator, atata timp cat acesta ofera valoare consumatorilor. Deasemenea, succesul iTunes arata ca clientii au incredere in marcile bune si ca strategiile mixte de marketing sunt eficinte in masura in care sunt bine facute. Totusi, vanzatorii vor sa stie care dintre conceptele lor testate de-a lungul timpului vor fi adoptate de internet, baze de date, aparate mobile wireless si alte tehnologii. Vanzatorii isi pun trei probleme:
1. Care investitie in tehnologie va fi eficienta si eficace?
2. Cum se schimba piata si metodele de marketing in concordanta cu noua tehnologie?
3. Cum va scimb tehnologia lucrurile in viitor?
Preview document
Conținut arhivă zip
- Convergenta in E-Marketing.doc