Cuprins
- Scurt istoric al relaţiilor stabilite între ştiinţe, arte, meserii şi producţia industrială în secolul XX.
- Proiectarea industriala
- Standardizarea
- Definiţii ale designului industrial
- Concluzie
- Bibliografie
Extras din proiect
În Encarta Enciclopedia din 1999, găsim pentru artă următoarea definiţie: „Arta este o activitate ce poate fi exprimată prin îndemânare sau poate fi extinsă la a include un mod distins de a privi lumea”. Cuvântul derivă de la latinescul "ars" ce însemna îndemânare, pricepere şi talent. Arta începe de acolo de unde, în orice activitate se obţin rezultate peste medie. În sens larg, ea include atât cunoaştere, experienţă şi îndemânare, cât şi imaginaţie creatoare (care asigură, în orice domeniu, saltul înainte).
Atât artistul cât şi omul de ştiinţă încearcă să ordoneze aparenţele şi să diversifice experienţele lumii noastre. Între ei există totuşi o deosebire: omul de ştiinţă studiază lumea făcând observaţii cantitative, pentru a descoperi legi sau concepte general valabile, pe când artistul selectează obiectele de interes pe baza observaţiilor calitative şi le asociază pentru a exprima un punct de vedere personal.
Expoziţiile naţionale, organizate pentru a face cunoscute noile tehnici industriale şi pentru etalarea puterii economice, devin expoziţii universale (Fig.II.1) adevărate “sanctuare dedicate progresului”, ceea ce favorizează dezvoltarea comerţului internaţional [35] şi a schimbului de informaţii.
România participă la expoziţie cu opere de artă, artă liberă, mobilă şi obiecte casnice, veşminte, ţesături, produse ale industriei extractive, instrumente, animale, produse horticole, etc. Referitor la medaliile primite (3 de aur, 9 de argint, 35 de bronz şi 38 de menţiuni), Alexandru Odobescu a afirmat:
" a fost întîiul prilej ce sa dat naţiunii române spre a figura de sine stătătoare între statele Europei". Multe din produsele prezentate de Romania au fost preluate şi reproduse de fabrici vestite europene.
Iată ce declara Hannes Meyer, în 1926, într-un articol intitulat "Lumea nouă": "Călătoria la Polul Nord a dirijabilului Norge, planetariul "Zeiss" din Jena şi nava cu propulsor Flettner sunt ultimele etape comunicate ale mecanizării pe glob. Ca rezultate ale gândirii exacte, ele dovedesc o penetraţie progresivă a ştiinţelor în lumea înconjurătoare Străzile sunt luate cu asalt de automobile "Ford" şi "Rolls-Royce" In văzduh plutesc avioane: "Fokker" şi "Farman", ce sporesc posibilităţile noastre de mişcare şi distanţa faţă de pământ; ele nu ţin cont de graniţele dintre ţări şi reduc distanţele dintre popoare. Reclamele luminoase sclipesc, difuzoarele urlă, claxoanele uruie, afişele fac publicitate, vitrinele licăresc; simultaneitatea evenimentelor amplifică la infinit conceptul nostru de "timp" şi "spaţiu" Trăim mai repede, deci mai mult. Simţul vitezei este pentru noi mai acut ca oricând Orarul strict de lucru în cadrul intreprinderilor şi al birourilor, precum şi programarea de ordinul minutelor pentru mersul trenurilor ne fac să trăim mai conştient.
Conținut arhivă zip
- Conditiile de Aparitie si Dezvoltare a Designului Industrial.ppt