Conciliul din Efes

Seminar
8/10 (1 vot)
Domeniu: Religie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2295
Mărime: 16.44KB (arhivat)
Publicat de: Florea Șerban
Puncte necesare: 0
Universitatea Alexandru Ioan Cuza Facultatea de Teologie Romano- Catolică

Extras din seminar

Introducere

Pentru a putea vorbi despre Conciliul de la Efes din anul 431, mai întâi vom vedea ce semnifică termenul de „conciliu”.

Putem defini termenul de „conciliu” ca o adunare a reprezentanţilor Bisericii dintr-o provincie, dintr- o ţară sau din întreaga lume, în cadrul cărora se iau hotărâri cu privire la chestiuni de dogmatică de morală sau de disciplină bisericească.

În cadrul conciliilor ecumenice care s-au desfăşurat de- a lungul istoriei timpurii a Bisericii creştine, au evoluat principalele dogme ale Bisericii şi au fost formulate principii universale ale acesteia.

Cele 7 concilii din perioada timpurie a Bisericii şi reprezentative pentru întreaga Biserică, s-au desfăsurat după cum urmează:

- Primul conciliu de la Niceea din 325

- Primul conciliu de la Constantinopol din 381

- Conciliul de la Efes din 431

- Conciliul de la Calcedon din 451

- Al doilea conciliu de la Constantinopol din 553

- Al treilea conciliu de la Constantinopol între 660- 681

- Al doilea conciliu de la Niceea din 787

Textul de faţă are ca temă conciliul din Efes care a avut loc în anul 431. vor fi prezentate cauzele care duc la convocarea conciliului, principalii actori şi teme de discuţie precum şi hotărârile şi confirmarea conciliului.

Cine convoacă conciliul şi criza care îl provoacă

Conciliul din Efes a fost provocat de conflictul dintre Nestoriu şi Ciril. Nestoriu, Episcop al Constantinopolului între anii 428- 431, după ce este numit episcop, constată ca lumea, atât clericii cât şi laicii, dicută dacă este corect ca Maria să fie numită „Maică a lui Dumnezeu” (Theotokos) sau „Maică a omului Cristos” (Antropotokos). Episcopul ia poziţie , încerând să concilieze cele două poziţii prin numirea Mariei ca „Maică a lui Cristos” (Christotokos). Încă din timpurile apostolice, credinţa creştină a insistat pe adevărata întrupare a Fiului lui Dumnezeu venit în trup. Dar încă din secolul al III- lea, Biserica a trebuit să afirme împotriva lui Paul din Samosanta într- un conciliu reunit la Antiohia că Isus Cristos este fiul lui Dumnezeu prin natură şi nu prin adopţie. În 325, primul Conciliu ecumenic de la Niceea a mărturisit în crezul său că Dumnezeu este născut şi nu creat, de o fiinţă de aceeaşi substanţă cu Tatăl, şi l-a condamnat pe Arius care afirma că Fiul lui Dumnezeu a ieşit din nimic şi dintr- o altă substanţă decât Tatăl.

Erezia nestoriană vedea în Cristos o persoana umană unită cu pesoana divină a Fiului lui Dumnezeu.

Ideile lui Nestoriu trezesc dispute aprinse înainte de toate în capitală. Călugării sunt primii care protestează, laicii se lasă şi ei prinşi în polemică, controversa începând să devină periculoasă, poducându- se scene de protest deschis în cadrul funcţiilor liturgice prezentate de episcop, iar pe porţile bisericii a fost afişat un text care îl declara eretic.

Preview document

Conciliul din Efes - Pagina 1
Conciliul din Efes - Pagina 2
Conciliul din Efes - Pagina 3
Conciliul din Efes - Pagina 4
Conciliul din Efes - Pagina 5
Conciliul din Efes - Pagina 6
Conciliul din Efes - Pagina 7
Conciliul din Efes - Pagina 8
Conciliul din Efes - Pagina 9
Conciliul din Efes - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Conciliul din Efes.doc

Alții au mai descărcat și

Interpretări Noi în Privința Evenimentelor de la 1054

Introducere “Ortodoxia a început să se deschidă, prin teologia ei mai nouă, unor experienţe şi explicitări al misterului creştin necesare...

Nestorianismul

Nestorianismul I. Etape nestoriene în istoria umanităţii Sfântul Apostol Pavel spune tuturor creştinilor: „Căci lupta noastră nu este împotriva...

Conștiința morală

1. Noțiunea de conștiință morală Întâi de toate, este important să dăm o definiție a ceea ce înseamnă conștiința morală. Astfel, aceasta se poate...

Taina Sfintei Mărturisiri și legătura ei cu Sf. Liturghie

1. Introducere În calitatea Bisericii de Trup tainic al lui Hristos, Dumnezeu – Creatorul tuturor, poate lucra şi asupra fiinţei umane. Lucrarea...

Teologia muncii în opera Sfântului Apostol Pavel

Introducere Izvoarele învățăturii creștine evidențiază faptul că munca are un sens economic și un sens moral în viața creștinilor. Prima poruncă...

Iconoclasmul

Iconoclasmul nu a apărut odată cu Leon III Isaurul, căci un curent, să-i zicem subteran, de ostilitate faţă de imagini era prezent de câteva...

Apocrifele Noului Testament

Introducere Literatura apocrifă a Noului Testament este departe de a avea valoarea literaturii apocrife iudaice. Totuşi ea a exercitat o influenţă...

Unificarea Bisericească

Introducere Potrivit misiunii sale, Biserica îşi desfăşoară activitatea şi lucrarea sa în lume, viaţa ei fiind indestructibil legată de viaţa...

Te-ar putea interesa și

Imperiul Bizantin în sec XV-lea, legăturile cu Moldova

INTRODUCERE Multe râuri de cerneală au curs, scriindu-se despre faimosul Imperiu Bizantin, dar mai multă cerneală a curs sriindu-se despre căderea...

Contribuția lui Ioan Gheorghe Savin la dezvoltarea Misticii

INTRODUCERE Profesorul Ioan Gheorghe Savin face parte din rândul celor mai mari profesori de teologie ai Bisericii Ortodoxe Române, dar și din...

Maica Domnului în Doctrina Catolică

INTRODUCERE Importanţa tematicii Este propriu Ortodoxiei sǎ nu o prezinte pe Maica Domnului niciodatǎ separatǎ de Hristos, cum se întâmplǎ în...

Muntele Sfintei Treimi de la Nușfalău

Argument Am ales ca temă pentru lucrarea de licenţă „Muntele Sfintei Treimi de la Nuşfalău.Tu- rismul de pelerinaj” din mai multe motive. Trăim...

Studiu Comparativ Asupra Doctrinei Bisericii din Diferite Perspective Creștine

Introducere Mişcarea ecumenică din secolul al XX-lea, situează abordarea domeniului Biserică pe o poziţie privilegiată. Luând-o de bună până acum,...

Hristos și Duhul Sfânt - relația între Fiul și Duhul Sfânt în cadrul Sfintei Treimi

Introducere Odată ce a creat lumea, Dumnezeu nu a investit cu atâta dăruire nespusa Lui dragoste, pentru ca apoi să o lase a funcţiona mecanic,...

Combaterea învățăturii filioque

1. Introducere Cea mai înaltă învăţătură a teologiei creştine este cea a Tri-Unităţii divine: Dumnezeu Se descoperă ca Unul în Trei Persoane -...

Ereziile antitrinitare și hristologice din perioada Conciliilor I-VI Ecumenice

Introducere Cercetarea evoluției teologiei creștine în primele secole ale erei noastre înseamnă pentru societatea contemporană formarea unei...

Ai nevoie de altceva?