Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție

Seminar
7.6/10 (5 voturi)
Domeniu: Religie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 28 în total
Cuvinte : 11649
Mărime: 41.89KB (arhivat)
Publicat de: Emanuel-Petru Cazan
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: puiescu marian
lucrare de seminar despre sf. scriptura si sf. traditie

Cuprins

  1. Introducere
  2. a) Creştinismul ca religie revelată
  3. b) Posibilitatea Revelaţiei
  4. Capitolul I - Sfânta Scriptură
  5. 1. Căile de transmitere ale Revelaţiei supranaturale
  6. 2. a) Sfânta Scriptură
  7. b) Interpretarea Sfintei Scripturi
  8. c) Inspiraţia Sfintei Scripturi
  9. 3. a) Sfânta Tradiţie
  10. b) Aspectele Sfintei Tradiţii
  11. c) Sfânta Traditie si Sfanta Scriptura
  12. d) Criteriile Sfintei Tradiţii
  13. Capitolul II – Raportul dintre Sfânta Scriptură – Sfănta Tradiţie – Sfânta Biserică
  14. 1. Raportul dintre Scriptură – Tradiţie – Biserică
  15. 2. Biserica – organul de păstrare şi fructificare a Revelaţiei
  16. Capitolul III- Deosebiri interconfesionale
  17. 1.Învăţătura Protestanta
  18. 2.Biserica Romano-Catolica
  19. 3.Criteriile Revelaţiei autentice: minunile si profeţiile
  20. Concluzie – Importanţa revelaţiei în viaţa Bisericii şi a credinciosului

Extras din seminar

Argument

Teologia (de la cuvintele greceşti:  = Dumnezeu şi  = cuvânt, ştiinţă) este ştiinţa sau cunoştinţa despre Dumnezeu şi lucrările Lui, pe temeiul Revelaţiei dumnezeieşti, fiind necesară creştinilor pentru mântuire.

Câmpul teologiei este vast şi bogat în conţinut, vast şi complex fiind obiectul ei religia, ca legătură conştientă a omului cu Dumnezeu, legătură în care se are în vedere întreaga existenţă a omului, atât interioară, cât şi manifestările ei exterioare. Teologia cuprinde astfel, exteriorizându-şi conţinutul, o parte teoretică, adică de doctrină, altă parte de trăire morală şi alta de cinstire, de adorare a lui Dumnezeu, de cult divin.

Un loc important în Teologia Dogmatică îl are Revelaţia. Aceasta constituie prima „fereastră” către Dumnezeu, prin care omul priveşte spre Binele Suprem, încearcă să-L înţeleagă, pe cât este cu putinţă. Fiind primul pas pe cărarea mântuirii,în Revelaţia sau Descoperirea lui Dumnezeu, sunt imprimate pregnant adevărurile şi dogmele creştine în conştiinţa fiecăruia dintre noi, pentru că Revelaţia constituie baza sau fundaţia pe care este construită credinţa noastră. De aceea ea trebuie să fie solidă şi aşezată nu pe un loc nisipos, ci pe un loc tare, puternic.

Am ales această temă pentru atestat, deoarece am considerat-o foarte importantă în Teologia Dogmatică şi de asemenea am văzut acest capitol foarte interesant şi demn de tratat.

Omul înţelege pentru prima dată vag existenţa lui Dumnezeu prin intermediul lumii înconjurătoare, adică prin Revelaţia naturală, apoi aşezând cărămidă cu cărămidă, el începe să cunoască adevărurile propovăduite de Dumnezeu, fixate şi consemnate în Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie. Pe cât înaintează, omul este fascinat de trăirea duhovnicească şi de cunoaştere, iar prin colaborarea cu harul Duhului Sfânt el poate ajunge la salturi calitative. Pe Revelaţie se bazează întreaga parte teoretică a Dogmaticii.

Introducere

„Dumnezeu, cunoscând toate şi îngrijindu-se dinainte

de folosul fiecăruia, a trecut sub tăcere ceea ce n-am putut

să purtăm, descoperindu-ne spre cunoaştere numai ceea ce este de folos.

Pe acestea deci să le iubim şi întru acestea să rămânem,

nemutând hotarele veşnice şi nedepăşind dumnezeiasca Predanie”

Pentru a intra în comuniune cu cineva, sau în legătură cu ceva, se impune cunoaşterea lui. De aceea şi comuniunea veşnică cu Dumnezeu se bazează pe cunoaşterea Lui. „Aceasta este viaţa veşnică: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat…” spune Mântuitorul în Rugăciunea Arhiereasca (In 17, 3). Pentru a intra în comuniune cu Dumnezeu şi a ne desăvârşi viaţa duhovnicească, trebuie să- L cunoaştem pe Dumnezeu, să ştim adică dacă este un părinte, sau un stăpân despotic, dacă ne putem apropia de El şi în ce formă, dacă este milostiv, îndurător, iertător sau numai drept şi necruţător, dacă ne putem apropia de El cu iubire, sau cu teamă distrugătoare de suflet. Apoi, cum îi putem noi cunoaşte voia Lui, ce atitudine are El faţă de lume, de existenţă sau şi mai mult: cine este El? Toate aceste premise care stau la baza comuniunii cu Dumnezeu, noi le putem cunoaşte prin Descoperirea pe care Însuşi Dumnezeu a binevoit să ne-o facă, dorind şi El să intre în legătură cu noi şi să ne mântuiască. Aceasta Descoperire a lui Dumnezeu se numeşte Revelaţie dumnezeiască. Revelaţia este un proces tainic, o comunicare directă din partea lui Dumnezeu adresată omului spre mântuirea sufletului. Ea reprezintă cuvântul lui Dumnezeu inspirat de Duhul Sfânt. Revelaţia dumnezeiască s-a desfăşurat în timp şi cuprinde trei perioade mari. Prima perioadă este înainte de căderea omului în păcat, când Dumnezeu se descoperă omului, comunică cu el în mod direct, „faţă către faţă”. A doua perioadă este după căderea omului în păcat până la venirea Mântuitorului. Dumnezeu se descoperă prin Lege şi prooroci. Legea comunică voia lui Dumnezeu, îl ţine pe om în apropierea Sa şi îl pregăteşte pentru primirea unui Izbăvitor. Proorocii comunică voia lui Dumnezeu atunci când cei care au primit Legea lui Dumnezeu, se depărtează de El. Profeţii mai comunică oamenilor şi planul lui Dumnezeu de a-i izbăvi din robia apăsătoare a păcatului. A treia perioadă şi cea mai importantă o constituie întruparea Fiului lui Dumnezeu. Ea este o descoperire dumnezeiască deplină şi directă, fiindcă Fiul este Dumnezeu adevărat şi Om adevărat. Că Dumnezeu ne descoperă adevărul deplin despre Sfânta Treime şi a modului de a intra în comuniune cu Ea, iar ca Om, ne comunică acest adevăr sub o forma în care omul îl poate primi şi înţelege. De aceea spunem că Revelaţia Fiului lui Dumnezeu este desăvârşită.

Preview document

Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 1
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 2
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 3
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 4
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 5
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 6
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 7
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 8
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 9
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 10
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 11
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 12
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 13
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 14
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 15
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 16
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 17
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 18
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 19
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 20
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 21
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 22
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 23
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 24
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 25
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 26
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 27
Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție - Pagina 28

Conținut arhivă zip

  • Sfanta Scriptura si Sfanta Traditie.doc

Alții au mai descărcat și

Sfinții Apostoli - Propovăduitorii prea Sfintei Treimi

Credinţa într-un singur Dumnezeu personal - monoteismul - este învăţătura principală care s-a descoperit în Vechiul Testament (Ieşire XX, 2-3;...

Vrăjitoria ca Pseudoreligie

Introducere « Robul ( roaba ) lui Dumnezeu X se roagă la bunul Dumnezeu pentru alungarea demonilor de la casa sa , desfacerea farmecelor şi a...

Biserica și rolul ei în viața creștinilor

Introducere Biserica este instituția divino-umană, corabia care-i poartă pe oameni pe valurile învolburate ale vieții pentru a-i duce la limanul...

Taina Preoției

Introducere Taina hirotoniei a reprezentat întotdeauna un subiect delicat în cadrul dialogului ecumenic inițiat la începutul secolului XX. Deși...

Misiunea creștină în primele trei secole creștine

INTRODUCERE Biserica este alcătuită din oameni, adică din membri ai cetăţii pământeşti, care sunt chemaţi să formeze, încă din cursul istoriei...

Scriptura, tradiție și biserică

INTRODUCERE Dialogul viu al Bisericii cu Hristos se ţine în mod principal prin Sfânta Scriptură şi prin Sfânta Tradiţie. Sfânta Scriptura este una...

Sfântul Apostol Pavel și Puterea Seculară

Scurt istoric Dintre cei doisprezece Apostoli, persoana Sfantului Apostol Pavel este cea mai cunoscuta. Informatii importante despre viata si...

Convorbirea minții cu Dumnezeu

Toţi dascălii Bisericii şi teologii Bisericii se feresc să dea definiţii rigide şi definitive oricărei chestiuni duhovniceşti, cum este şi...

Te-ar putea interesa și

Maica Domnului în Ortodoxie

INTRODUCERE Învăţătura ortodoxă despre “Preasfânta, Curata, Preabinecuvântata, de Dumnezeu Născătoarea şi pururea Fecioara Maria”, are o...

Cunoaștere și Comuniune cu Dumnezeu în Taina Sfântului Maslu

1.Sfintele Taine, trepte ale desăvârşirii în comuniunea cu Dumnezeu 1.1.Sfintele Taine, împlinirea creaţiei omului. Pentru Biserica Ortodoxă...

Profilul misionar al Sfantului Niceta de Remesiana

I. Introducere 1. Misiunea creştină în secolele IV – V Misiunea creştină este trimiterea Bisericii în lume în vederea universalizării Evangheliei...

Liturghie și Slujire Socială

Preliminarii Omul este creat de Dumnezeu pentru a trăi în comuniune cu comunitatea din care face parte, pentru că omul – deşi cade în păcat singur...

Preacinstirea Maicii Domnului în Învățătura Răsăriteană

Introducere În Biserica Ortodoxă locul Sfintei Fecioare Maria este unul central, iar cultul este cel care reflectă cel mai bine raportarea...

Scriptura, tradiție și biserică

INTRODUCERE Dialogul viu al Bisericii cu Hristos se ţine în mod principal prin Sfânta Scriptură şi prin Sfânta Tradiţie. Sfânta Scriptura este una...

Căile de Transmitere a Revelației Divine

Sfânta Scriptură Revelaţia este descoperirea unui lucru ascuns de către Dumnezeu. Revelaţia dumnezeiască este descoperirea lui Dumnezeu, a...

Hristos chipul robului și al omului în Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție

Hristos, Fiul Tatălui şi Cuvântul, prin care toate s-au zidit, constituie din veşnicie temeiul existenţei universale. În Logos îşi află originea...

Ai nevoie de altceva?