Extras din proiect
Procesul decizional de cumparare a unui produs
Pentru ca ,consumatorul sa-si procure un anumit produs sau serviciu,el va trece printr-un proces de luare a deciziei structurat pe urmatoarele 5 etape: identificarea nevoii, informarea, evaluarea alternativelor, luarea deciziei de cumparare si comportamentul ulterior achizitionarii.
Asadar,in continuare vom prezenta produsul care face subiectul discutiei noastre si tot odata si cel care va influenta mai mult sau mai putin, comportamentul consumatorului !!!
Prezentarea produsului
Laptopul este un computer cu aceleasi componente ca cele ale unui PC, numai ca ele au fost create pentru a forma un sistem usor, mic si portabil. Ca si performante,tehnologia avansata isi spune cuvantul,laptopurile pot avea aproape aceleasi performante ca si un PC performant,dar cu costuri mult mai mari ! Laptopurile vin in intampinarea satisfacerii nevoilor oamenilor de afaceri ,celor care calatoresc mult si celor care prefera locuri variate pentru utilizarea unui PC. In general greutatea unui laptop variaza intre 1-3kg.
Cele mai importante firme care realizeaza acest produs sunt: Sony Vaio,Hp, Compaq,Dell,si Fujitsu Siemens .
Factorii care influenteaza comportamentul de cumparare
Principalii factori care influenteaza comportamentul de cumparare a unui astfel de produs sunt factorii sociali, in primul rand prin apartenenta la un cadru social marcat de evolutia informatica. Lucrand intr-un mediu al informatiei si al tehnologiei, nevoia de a achizitiona tot ce inseamna nou in materie de "gadget-uri" este in continua dezvoltare.
De asemenea, varsta este un alt factor care determina nevoia de cumparare a unui astfel de dispozitiv.
Etapele procesului de luare a deciziei de cumparare
Consumatorul parcurge cinci etape : identificarea problemei, informarea, evaluarea alternativelor, luarea deciziei de cumparare si comportamentul dupa cumparare. Procesul de cumparare debuteaza cu mult inaintea momentului efectiv al cumpararii si ca are urmari si dupa consumarea sa.
Identificarea nevoii
Procesul de cumparare incepe cu momentul in care consumatorul identifica o problema sau o nevoie. El devine constient de diferenta existenta intre starea reala in care se afla si starea in care doreste sa se afle.Consumatorul este constient ca poate rezolva mult mai usor lucrurile si cerintele cotidiene,si va putea fi mult mai relaxat daca va putea opera pe calculator si in timpul calatoriei spre casa sau spre serviciu,ori va putea descarca anumite fisiere,documente( imagini,clipuri si informatii) in timpul unei excursii. Sigur ca nevoia achizitionarii unui laptop poate sa vina fie din dorinta de a simplifica lucrurile cotidiene,si a-ti satisface numite nevoi (in cazul in care nu ai avut laptop ,iar aici pretentiile privind performantele laptopului nu sunt asa de mari),fie din dorinta de imbunatatire a performantelor laptopului pentru crearea posibilitatii de rulare a unor programe cat mai performante.
Nevoia poate fi declansata de stimuli interni sau externi. In primul caz, una din nevoile individuale firesti (foame, sete, sex) atinge un prag limita, transformandu-se in impuls. In urma experientei acumulate, persoana in cauza stie cum trebuie sa actioneze si este motivata sa-si indrepte atentia catre o clasa de obiecte care ii satisface impulsul.
In cazul Laptop-urilor, nevoia este declansata de mediul de viata si necesitatea de a fi aproape in permanenta in contact cu lumea informaticii.
Informarea
Un consumator caruia i s-a declansat interesul, va fi tentat sa caute informatii suplimentare.
Efortul de documentare depinde de taria impulsului, de informatia initiala pe care o detine o persoana, de gradul de accesibilitate a informatiei suplimentare, de importanta pe care o acorda acesteia si de satisfactia obtinuta in urma documentarii.
In mod normal, volumul activitatii de documentare creste pe masura ce consumatorul trece de la situatii care impun o rezolvare limitata la situatii care necesita o rezolvare complexa.
Un element de maxima importanta il constituie sursele de informare spre care se va orienta consumatorul si influenta pe care o va avea fiecare din acestea asupra deciziei de cumparare.
Sursele de informare sunt : - surse personale (familie, prieteni, vecini, cunostinte);
- surse comerciale (reclame, personal de vanzare, distribuitori, ambalaje, expozitii);
- surse publice (mass-media, organizatii ale consumatorilor);
- surse experimentale directe (examinarea, folosirea produsului).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Procesul Decizional de Cumparare al unui Laptop.docx