Botezul la Baptiști

Seminar
8/10 (1 vot)
Domeniu: Religie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 4076
Mărime: 30.71KB (arhivat)
Publicat de: Alin Luca
Puncte necesare: 0

Extras din seminar

Ca biserică organizată, în România, baptismul a apărut în secolul al XVII-lea, însă teologii şi istoricii baptişti afirmă că originea cultului se află în epoca creştinismului primar. Nu surprinde această afirmaţie, fiindcă toate sectele şi-au revendicat începutul în primele veacuri. Sigur este că, atât izvoarele baptiste cât şi nebaptiste desemnează ca “strămoş” al cultului pe anabaptiştii secolului al XVI-lea. Unii autori baptişti, în scopul de a prezenta istoria cultului mult mai bogată şi cu rădăcini în primele veacuri creştine, pretind că anabaptiştii au avut precursori unele “curente evanghelice”, cunoscute în perioada cuprinsă între secolele III-XV : novaţieni, donatişti, pavlicieni, parterieni, catari, valdenzi, albigenezi şi bogumilii.

În secolul al XVI-lea ei formau o “sectă fără învăţături sigure” în Germania. Datorită agitaţiei mereu crescânde a maselor, aceştia ieşeau doar la lumina zilei, tot mai făţiş şi mai stăruitor ( era secta anabaptiştilor care tăgăduiau botezul catolicilor ), având în fruntea lor pe Nikolas Storch. Thomas Muntzer ( născut în anul 1498 la Stoleberg în munţii Manz ) i-a atras de partea sa, din rândul lor şi-a recrutat emisarii revoltei, a cărei izbucnire generală se va produce în aprilie 1525. Thomas Muntzer nega Biblia ca revelaţie unică şi infailibilă; despre credinţă spunea că este trezirea raţiunii, iar raţiunea este adevărata relaţie, însă nu este ceva transcendent, de aceea anabaptiştii aveau misiunea de a instaura raiul pe pământ.

2.SCURT ISTORIC AL BAPTIŞTILOR:

În forma în care se cunoaşte astăzi, baptismul a apărut în Anglia, la începutul secolului al XVII-lea. Însă istoria baptismului din această perioadă este destul de confuză. Actul de înfiinţare al baptismului a fost semnat în Olanda. În 1608, un pastor puritan, John Smith, fondatorul unei congregaţii separatiste ( 1606 ), emigrează din Anglia în Olanda. Teologii “baptişti” spun că John Smith, sub influenţa menoniţilor , aveau convingerea că nu pot fi botezaţi şi copii, deoarece, nu există nici un temei în acest sens în Noul Testament. Smith se autobotează şi dizolvă astfel biserica lui, fondând o nouă comunitate, botezându-i prin stropire pe cei care îl urmau şi luându-şi numele de baptişti. Mai târziu, Smith a regretat autobotezul său, şi împreună cu majoritatea grupului, a cerut menoniţilor să îi primească în comunitatea lor.

Baptiştii s-au divizat încă de la început în două grupuri distincte : a) baptiştii generali- discipolii lui Smith şi Helwys, care susţineau că Hristos a murit pentru salvarea tuturor oamenilor ( doctrina mântuirii generale ). b) baptiştii particulari- adepţii unei grupări conduse de un fost pastor Henry Iacob ( acceptau învăţătura adventistă a mântuirii particulare, adică Hristos nu a murit pentru toţi, numai pentru cei “aleşi”, predestinaţi pentru mântuire ). După unii istorici, baptiştii nu au un Crez oficial, confesiunile de credinţă au fost stabilite de diverse situaţii şi locuri. Prima Confesiune de credinţă a fost adoptată în 1689, când au căpătat libertate deplină în Anglia, şi reeditată în 1885, 1858 şi 1966, după relatarea unor pastori baptişti.

3.DOCTRINA SPECIFICĂ BAPTIŞTILOR:

Trebuie înţeles că baptismul a apărut din dorinţa de a repara greşeli doctrinare şi liturgice romano-catolice:

a) Botezul prin “stropire” şi “turnare”, din comoditate;

b) Despărţirea Botezului de Mirungere ( confirmare );

c) Formula antibiblică a săvârşitorului : eu te botez.

4. BOTEZUL LA BAPTIŞTI:

Toate bisericile creştine practică ritul botezului. Ele fac aceasta în mare parte datorită faptului că în cursul însărcinării Sale finale Isus le-a poruncit apostolilor şi Bisericii: “ duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh” ( Matei 28, 19 ). Se consideră aproape în mod universal că botezul este într-un fel legat de începutul vieţii creştine; el este iniţierea în cadrul Bisericii locale, invizibile, precum şi în cea locală, vizibilă. Cu toate acestea, există şi multe păreri diferite cu privire la Botez.

Preview document

Botezul la Baptiști - Pagina 1
Botezul la Baptiști - Pagina 2
Botezul la Baptiști - Pagina 3
Botezul la Baptiști - Pagina 4
Botezul la Baptiști - Pagina 5
Botezul la Baptiști - Pagina 6
Botezul la Baptiști - Pagina 7
Botezul la Baptiști - Pagina 8
Botezul la Baptiști - Pagina 9
Botezul la Baptiști - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Botezul la Baptisti.doc

Alții au mai descărcat și

Crearea lumii - știință și religie

INTRODUCERE Dintotdeauna omul şi-a pus întrebarea cauzelor existenţei, a avut imboldul de a explica şi de a înţelege ceea ce este necunoscut sau...

Doctrina ortodoxă despre suflet în raport cu teoriile metempsihotice

Initial, reprezentarile omului primitiv despre suflet erau foarte simple si nemijlocite. Sufletul îi aparea ca un spectru, un „apter ego”. Sufletul...

Antropologie biblică

Introducere Nimic mai controversat ,nimic mai contradictoriu decat omul si originea lui pe pamant! Locul arheologic al omului a fost raiul: dupa...

Identificarea Cuvântului în Noul Testament

I. Identificarea cuvântului în Noul Testament În limba greacă, verbul πληρόω (a umple, a fi îndeplinit, a împlini) se găsește de 86 de ori, cu 37...

Introducere la Studiul Istoriei Baptiștilor

1. MOTIVE PENTRU A STUDIA ISTORIA BAPTIŞTILOR Este imposibil să construim un viitor coerent şi legitim fără a ne cunoaşte în prealabil trecutul....

Sectologie

Misiologia este disciplina teologica prin care sunt analizate mijloacele de realizare a adevaratei misiuni crestin-ortodoxe, care vizeaza...

Istoria și Sociologia Religiilor. Ordinul Templierilor

I. Scurt istoric al Ordinului Templierilor Istoria Ordinului incepe la putin timp dupa Prima Cruciada, lansata de Papa Urban al II-lea, in anul de...

Francmasoneria de Ieri și de Azi

I. Introducere Perversitatea gândirii umane a creat lumea elitelor, o lume în care omul putea avea o personalitate infailibila indiferent de...

Te-ar putea interesa și

Turismul Cultural

INTRODUCERE Turismul depinde într-o mare măsura de o “imagine” creată şi care se adresează în mod direct turiştilor. Consumatorii acestei...

Botezul Copiilor

Fundamentarea scripturistică a pedobaptismului I. Motivare Înainte de mântuitoarele Sale patimi, Domnul nostru Iisus Hristos S-a rugat...

Învățătura Baptistă Despre Har și Predestinare

Pentru a înţelege mai bine învăţătura baptistă despre har şi predestinare este necesară o scurtă introducere în care voi prezenta câteva informaţii...

Cultul Baptist

ORIGINEA CULTULUI BAPTIST Ca biserica, baptismul a aparut in secolul al XVII-lea, insa teologii si istoricii baptisti afirma ca originea cultului...

Viața lui Moliere

“Fiecare om în plus care ştie să citească este un cititor in plus pentru Molière” – spunea Sainte Beuve. Nu întamplător se spune uneori, printr-o...

Învățătura Despre Iad la Baptiști

Introducere Mi-am propus ca în lucrarea de faţă, să analizez învăţătura baptistă despre iad, dar în acelaşi timp să subliniez şi ceea ce se...

Baptiștii în istorie

I. Baptistii in istorie În forma în care se cunoaşte astăzi, baptismul a apărut în Anglia la începutul secolului al XVII-lea. Numele şi-l iau de...

Istoria baptiștilor

Introducere Scopul acestui referat este de a cauta să aducă dovezi istorice şi argumente că anabaptişti au o linie neântreruptă între Biserica...

Ai nevoie de altceva?