Cuprins
- Cuprins:
- 1.Prezentare generala 1
- 2.Reprezentarea cunostintelor 2
- 3.Motorul de inferente 13
- 4.BIBLIOGRAFIE 23
Extras din proiect
GENERATORUL DE SISTEME EXPERT H – EXPERT
1. Prezentare generala
H expert este un generator de putere medie, realizat in limbajul C cu o arhitectura deschisa(fig.1.) si prezinta urmatoarele caracteristici:
- utilizeaza conceptele „reprezentarii orientate obiect” prin folosirea notiunilor de clasa, obiect, transfer succesoral multiplu (valori, atribute), demoni si restrictii;
- motorul de inferente functioneaza in logica predicatelor de ordinul unu;
- baza de cunostinte este organizata ierarhic, ceea ce permite o reprezentare mai naturala a cunostintelor si optimizarea timpului de raspuns;
- accepta interogarea unor biblioteci de programare ale utilizatorilor, ceea ce permite personalizarea aplicatiilor;
- este utilizabil sub interfetele grafice: MS/WINDOWS, PRESENTATION MANAGER SAU X-WINDOW/OSF-MOTIF, ceea ce permite un dialog simplu si agreabil cu utilizatorii;
H- Expert este in acelasi timp un mediu de dezvoltare cuprinzand:
- editor specializat pentru crearea si actualizarea cunostintelor (clase, obiecte, atribute, reguli, lumi);
- compilator incremental pentru verificarea sintaxei si coerentei bazei de cunostinte;
- reprezentarea grafica a cunostintelor, ceea ce permite o manipulare mai usoara a acestora;
- instrumente ajutatoare pentru testarea pas cu pas a rationamentelor motorului de inferente asupra unei baze de cunostinte, precum si pentru cautarea multicriteriala;
- gestiunea unui jurnal care retine mai multe consultatii ale sistemului expert;
- baza de cunoastinte poate avea maxim 64000 de reguli;
- poate comunica cu baze de date, procesoare de tabele si programe scrise in limbajul C.
- motorul de inferente este nonmomoton si foloseste toate tipurile de rationament: inductiv, deductiv si mixt.
2. Reprezentarea cunostintelor
Cunostintele pot fi structurate pe doua niveluri :
- Global, sub forma unor pachete tematice coerente numite ”lumi de cunostinte”(fig.2.), care sunt organizate ierarhic sub forma de arbori;
- Particular, structurand expertiza sub forma unei retele de clase si obiecte(fig.6.).
Lumile de cunostinte sunt definite de urmatoarele elemente(fig.3.) : nume (maxim 20 caractere alfanumerice), lumea parinte(ascendenti), lumile fii(descendenti), demon in deschidere, demon in inchidere si comentariu. Dintr-o lume de cunostinte sunt accesibile toate cunostintele din lumea parinte si lumile ascendente acesteia.
Un demon in deschidere este un ansamblu de reguli, care se executa atunci cand motorul de inferente deschide o lume de cunostinte (comanda SEUIL) si care in general initializeaza consultatia sistemului expert.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Generatoare de Sisteme Expert - H Expert.doc