Extras din proiect
Sarcina 1
Prin gestalt se deformează câmpul vizual într-o manieră în care ochiul nostru nu este obişnuit să perceapă. Toate aceste asimetrii apar între dezorganizări. Atrag atenţia noastră într-o manieră adaptativă. Este nou, necunoscut şi trebuie explorat şi înţeles. Forme care ies în evidenţă prin neaşteptat, jocuri de lumini şi umbre. Când forma este spartă sau multiplicată, atipic faţă de realitate, materialul respectiv dobândeşte potenţial prosexigen (atrage involuntar atenţia).
Gestaltismul dizolvă problema reprezentării în dinamica energetică a formelor. Tensiunea lăsată, în câmpurile biofizice ale creierului, de percepţia unei situaţii induce o dinamică specifică a transformărilor ulterioare de stări, la finele căreia se constituie o formă, de data aceasta detaşată de acţiunea stimulului, susţinută din interior de anumite tendinţe, montaje (atitudini), motivaţii.
Recunoaşterea gestalt-ului e flexibilă deoarece obiectele au proprietăţi nonaccidentale (rectiliniaritatea, simetria, paralelismul, concatenarea) iar sistemul vizual neglijează sistematic abaterile de la acestea. Rapiditatea, cealaltă trăsătură a procesului de recunoaştere, reclama prezenţa unor mecanisme de organizare a stimulilor complexi în unităţi mai simple. Adesea contururile sunt vizibile doar parţial, unele sunt similare, altele disimilare, unele se află în proximitate spaţială, altele - nu.
Diversitatea lor e redusă pe baza unor mecanisme de grupare a elementelor unei figuri. Întrucât aceste mecanisme au fost pentru prima dată studiate sistematic de către psihologii şcolii gestaltiste ele sunt cunoscute în literatura de specialitate sub numele de principii gestaltiste. Nu se cunoaşte numărul exact al acestor principia. Pentru obiectele sau figurile statice, cele mai cunoscute sunt însă următoarele:
a) principiul proximităţii - elementele aflate în proximitate spaţială sunt grupate într-o singură unitate perceptivă;
b) principiul similarităţii - elementele similare sunt grupate în aceeaşi unitate perceptivă, care e contrapusă altora;
c) principiul bunei-continuări - la intersecţia a două contururi, ele sunt percepute după continuarea cea mai simplă;
d) principiul închiderii - conturul ocluzat al unei figuri este închis după configuraţia sa vizibilă.
Reclamă la apa minerală Izvorul Minunilor
-Izvorul Minunilor este apa minerală care îţi oferă forţa, puterea şi prospeţimea munţilor însoţind întreaga familie pe tot parcursul zilei
-reclama aceasta se încadrează în principiul bunei-continuări care spune că la intersecţia a două contururi, ele sunt percepute după continuarea cea mai simplă
-întreagă idee a reclamei este bazată pe legenda care povesteşte despre povestea de dragoste dintre fata de împărat din Ţara Gheţarilor şi fiul de crai din Ţara Focului. Se spune că dragostea lor mistuitoare a unit pe vecie apa şi focul, iar de acolo s-a născut miraculosul izvor limpede ca apa şi rece ca gheaţa care-şi murmur neîncetat povestea într-o curgere fără de sfârşit.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Psihologia Reclamei.doc