Proiectele din domeniul Biologie - pagina 6 din 10

Lipozomi - de la cap la coadă

Lipozomii sunt agregate artificial închise, care separă două medii apoase, unul interior şi altul în exterior. Sunt formaţi din lipide asociate în structură de bistrat, distribuite concentric în alternanţă cu compartimente apoase. Asemănarea structurală cu membranele biologice a condus la folosirea lor ca modele în... citește mai departe

23 pagini 8 puncte Extras

Arborii Sufix și Aplicațiile Lor în Bioinformatică

Introducere Lucrarea de faţă tratează structura de date de tip arbore sufix şi aplicaţiile lor în bioinformatică.În primul capitol se dă o definiţie a ceea ce înseamnă bioinformatică, şi apoi sunt prezentate noţiuni generale în domeniu.Spre sfârşitul capitolului se realizează legătura între acest domeniu şi... citește mai departe

Parameciul

Microorganismele sunt organisme vii, invizibile cu ochiul liber, dar vizibile la microscop. Acestea cuprind virusii si organismele unicelulare, cum ar fi : bacteriile, protozoarele, drojdiile si unele alge. Termenul nu are semnificatie taxonomica in biologie. Studiul microorganismelor face obiectul microbiologiei.... citește mai departe

17 pagini 6 puncte Extras

Evaluarea riscului de mediu a SC Antibiotice SA - Iași

Art.2 din Convenţia privind diversitatea biologică (Rio, 1992) definea biodiversitatea: « Varietatea organismelor vii de orice origine, inclusiv a ecosistemelor terestre, marine şi altor ecosisteme acvatice şi complexelor ecologice din care fac parte; aceasta cuprinde diversitatea din cadrul speciilor şi dintre... citește mai departe

15 pagini 8 puncte Extras

Evoluția cineticii microorganismelor

Introducere Culturile microbiene sau componentele enzimatice ale acestora sunt elemente de baza in microbiologia aplicata si procesele tehnologice. Diversitatea comunitatii microbiologice ofera in aparenta, aspecte limitative ale informatiei metabolice despre productia si utilizarea produsilor sau despre conversia... citește mai departe

Studiul variabilității (genetică) pe o populație de 200 indivizi - Porumb

DETERMINAREA LUNGIMII STIULETILOR SI A NUMARULUI SIRULUI DE BOABE LA POPULATIE DE ZEA MAYS - 200 INDIVIZI- LUNGIMEA STIULETILOR Nr. Crt Valoarea masurata Nr.Crt Valoarea masurata Nr.Crt Valoarea masurata Nr.Crt Valoarea masurata Nr.Crt Valoarea masurata 1 19.7 41 21.4 81 21.8 121 21.6 161 18.0 2 17.5 42... citește mai departe

Lecitina

1. INFORMAŢII GENERALE DESPRE SOIA Soia (Glyccine hispita Max), face parte din familia leguminoaselor şi este o plantă originară din China. În prezent soia este prima cultură oleaginoasă din lume ca producţie de ulei. Ca toate leguminoasele, planta de soia prezintă pe rădăcină nodozităţi pe care se găsesc bacterii... citește mai departe

Vaccinarea-Modul de Prevenire al Unor Boli

Denumirea de vaccin/vaccinare - introdusă de Louis Pasteur în onoarea lui Edward Jenner. Termenul de vaccinia - utilizat prima data de către medicul Edward Jenner, în 1796, cu ocazia descoperirii primului vaccin împotriva variolei. Bazele ştiinţifice ale profilaxiei în bolile infecţioase au fost puse de... citește mai departe

19 pagini 8 puncte Cuprins Extras

Conservarea Materialului Biologic la Albine

CAPITOLUL 1 BIOLOGIA FAMILIEI DE ALBINE 1.1. Sistematica zoologică a familiei de albine Albinele melifere fac parte din : Regnul : Animalia (vieţuitoare monocelulare şi pluricelulare cu mod specific predominant de hrănire pe baza regnului vegetal ). Subregnul : Nevertebrate (animale fără coloana vertebrală şi... citește mai departe

Curba creșterii microbiene

Introducere Microorganismele cresc sau se inmultesc atunci cand sunt expuse intr-un mediu favorabil precum mancarea.Cresterea lor este asociata cu alterarea alimentara ,boli alimentare ,alimente si procesul de biotransformare.Cresterea este importanta sa se separe de tulpina microbiana continuta in produsele... citește mai departe

Biochimia nutriției - principiile alimentare

Studiul alimentaţiei umane a intrat târziu în domeniul preocupărilor ştiinţifice, deşi încă din cele mai vechi timpuri s-au făcut diverse legături între alimentaţie şi patologie. Astfel, Hipocrate stabileşte cu 500 de ani Î.E.N. că alimentaţia are un rol deosebit în prevenirea şi tratamentul bolilor, combătând... citește mai departe

Epurarea Biologică a Apelor Uzate

1. Procedee de tratare biologică a apelor uzate Procedeele de tratare biologică a apelor uzate, au apărut ca o necesitate pentru imbunatătirea gradului de puritate ale acestora, în scopul lărgirii domeniului de utilizare al apelor epurate. Uzual epurările biologice sunt plasate ca treapta finală de epurare, în... citește mai departe

Observații privind variabilitatea normală și patologică a colesterolului ca parametru major al metabolismului lipidic

INTRODUCERE Daca asistam la mari progrese in tehnologie, stiinta, nu acelasi lucru se poate spune despre pastrarea sanatatii, a calitatii mediului ambient. Poluarea excesiva a solului, aerului si apei, utilizarea unor adjuvanti sintetici in produsele alimentare a dus la generarea unor boli cu impact negativ asupra... citește mai departe

Biodiversitatea în România

I. Acţiuni de implementare a prevederilor programului Natura 2000 în România Directiva Consiliului nr. 92/43/CEE privind conservarea habitatelor naturale, a florei şi a faunei salbatice. Transpunerea completă a Directivei 92/43/CEE a fost realizată prin legea nr. 462/2001 (M. Of. 433/2/08/2001) pentru aprobarea... citește mai departe

Planificarea Familială și Contracepția

PARTEA GENERALĂ Motto: “Educaţia este cea mai mare şi cea mai grea problemă care s-a putut da spre rezolvarea omului „ CAPITOLUL I NOŢIUNI REFERITOARE LA SEXUALITATEA UMANĂ 1.1. Definiţia sexualităţii Sexualitatea: (lat.= sexualis, referitor la sex) reprezintă: 1.) Ansamblul manifestărilor în relaţie cu... citește mai departe

Dulceața de căpșuni

Capitolul 1 PROCESUL TEHNOLOGIC DE FABRICARE A DULCETII DE CAPSUNI 1.1. Schema tehnologica de fabricare a produsului : CAPSUNI RECEPTIA CANTITATIVA SI CALITATIVA SPALAREA SORTAREA PRELUCRAREA MECANICA PRELUCRAREA TERMICA DOZAREA INCHIDEREA PASTEURIZAREA DEPOZITAREA DULCEATA DE CAPSUNI Apa... citește mai departe

Inspecția și legislația sanitar veterinară

STRUCTURA SISTEMULUI DE INSPECTIE SI LEGISLATIE SANITA-VETERNINARA IN ROMANIA HG nr. 1415/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 834 din 3 decembrie 2009... citește mai departe

Bază de date fitochimice și etnobotanice

Caracterizarea fitochimica si botanica a maslinului si a paducelului. Posibilitati de utilizare a acestor plante si a unor principii active obtinute din acestea in industria cosmetica, farmaceutica si alimentara. CAPITOLUL I MASLINUL Denumire stiintifica: Olea europaea Familie: Oleaceae Inaltime: peste 12 m... citește mai departe

Poliatrita cronică reumatoidă

INTRODUCERE: In ultimii ani conditia de stress a facut ca organismul sa reactioneze printr-o scadere a bagajului immunologic. Drept consecinta s-au inmultit afectiunile cu mecanism patologic autoimun. Printre acestea se numara si ,,Poliartrita reumatoida" in tratarea careia metodologiile de: masaj, ergoterapie si... citește mai departe

Fenomene de Transport prin Membrane

MEMBRANA CELULARĂ semipermeabilitate şi selectivitate asigură: -transportul unor molecule,ioni,macromolecule -traducere și transfer de informație -interconversia diferitelor forme de energie este formată din lipide și proteine -lipide: fosfolipide,glicolipide,steroli -proteine: marker,receptor,de... citește mai departe

36 pagini 7 puncte Cuprins Extras

Grupa Sanguină

I. Generalităţi Evoluţioniştii plasează această grupă sangvină (A - II) ca fiind următorul pas în evoluţia "umană". El semnifica sfârşitul Paleoliticului şi trecerea la Neolitic, sfârşitul perioadei exclusiv "carnivore" şi trecerea la agricultură, cu tot ceea ce este legat de această (exploatarea animalelor... citește mai departe

Infectious Disease în România

Mortality in Romania caused by infectious diseases is high, compared to EU quotas. Mortality caused by infectious diseases and infant mortality remain at high values, which can be explained by "social underdevelopment 'existence especially in rural areas. Here, only 13 percent (the lowest index in the EU) of homes... citește mai departe

Hematologie

= procesul de formare al elementelor figurate ale sângelui: proliferarea diferenţierea trecerea în circulaţie - cuprinde: eritropoieza = formarea eritrocitelor leucopoieza = formarea leucocitelor trombocitopoieza = formarea trombocitelor Măduva roşie hematogenă - celule stem hematopoietice (30-70%):... citește mai departe

67 pagini 7 puncte Extras

Urechea

In timpul miscarii sau ciocnirii intre ele, obiectele produc unde sonore. Acestea sunt vibratii ale aerului, care sunt percepute de ureche, care le transforma in senzatie auditiva. In ureche ajung numeroase sunete, de la zumzetul insectelor, pana la zgomotul infernal provocat de avioanele cu reactie. Atunci cand... citește mai departe

24 pagini 6 puncte Extras

Studiu asupra Dinamicii unor Aeroalergeni Fungici în Sezonul Estival

INTRODUCERE Ciupercile reprezintă un grup numeros, cu 80060 specii (Kirk si colab., 2001) şi divers de organisme care au un mod unic de viată. Ele sunt lipsite de pigmenţi asimilatori şi duc o viată heterotrofă (saprofită sau parazită). Ciupercile saprofite obţin substanţele necesare vieţii, prin descompunerea... citește mai departe