Laboratoarele din domeniul Limbaje de Programare - pagina 8 din 9
Polinoame
Algebra polinoamelor incomplete de mai multe nedeterminate, implementare dinamica Structuri de date: Pentru implementarea unui polinom incomplet de mai mult nedeterminate am definit o clasa ‘poli’ cu urmatoarele date: Int nr_var Numarul de nedeterminate ale polinomului Int nr_elem Numarul de elemente Nu se... citește mai departe
C++
Limbajul “C” este un limbaj de programare care are o destinatie universala. El este utilizat în rezolvarea problemelor stiintifice si tehnico-ingineresti, în prelucrari de date, precum si în scrierea programelor de sistem. El a aparut în anul 1972. Autorul principal al limbajului este Dennis Ritchie de la firma... citește mai departe
Laboratoare C++
/*(Codificarea si decodificarea permutarilor) Consideram tabloul x de dimensiune n, continand o permutare a elementelor 1..n. Se defineste un alt tablou xcod, tot de dimensiune n, astfel: xcod[i] = |{j : j<i si x[j]<x[i]}| . Scrieti un program care construieste tabloul xcod corespunzator unui tablou dat x.... citește mai departe
Programarea Calculatoarelor
#include<stdio.h> #include<conio.h> #include<string.h> #include<ctype.h> void main() { char l; int nraparitii; nraparitii=0; FILE*f; f=fopen("File.txt","rt"); l=' '; while(l!=EOF){ l=fgetc(f); if(l=='a'){ if(l!=EOF&&l=='>'){ l=fgetc(f); if(k!=EOF&&l=='b'){ l=fgetc(f); nraparitii++; } }... citește mai departe
Algoritmica grafurilor
# include <stdio.h> # include <conio.h> # include <alloc.h> # include <ctype.h> typedef struct arbore { int inf; struct arbore *st,*dr; }arbore; arbore *creare(void) { arbore *aux; char ch; printf("n e nod NULL?[d/n]"); ch=getche(); ch=toupper(ch); if (ch=='N') { aux=(arbore... citește mai departe
Programarea Calculatoarelor - Anul 1 - ETTI - C++
LUCRAREA 9 Scopul lucrarii îl constituie prezentarea tipurilor de date neomogene (structurile), utilizarea operatorului typedef în contextul structurilor, pointerii la structuri si constructia unui tip abstract de data, lista. I. OBSERVATII TEORETICE 1.1. Structuri 1.1.1. Utilitate Daca vectorii au... citește mai departe
Problemă în FoxPro
Fie o baza de date CINEMA.dbf cu urmatoarele câmpuri: codfilm, numefilm, productie, regie, anul, gen, scenariu, premii, cu principalele productii cinematografice de la 1950 pâna în 2001 si o baza ACTORI.dbf, cu urmatoarele câmpuri: nume, datan, sex, codfilm, natio, cu informatii despre stelele filmului. Se cer: a.... citește mai departe
Algoritmul Hooke și Jevees
Tema: ALGORITMUL HOOKE si JEVEES Acest algoritm face parte din categoria algoritmilor de cautare a minimului functiilor de mai multe variabile in absenta restrictiilor. Algoritmul HOOKE si JEVEES reprezinta o varianta evoluata a unui algoritm de cautare ciclica cu pas accelerat. Etapa de initializare: se impune... citește mai departe
Algoritm de Optimizare pentru Funcții de o variabilă prin Căutare Dihotomică
Algoritm de optimizare pentru functii de o variabila prin cautare dihotomica. Cautarea dihotomica a minimului unei funtii de o variabila pe un interval dat [a,b] cu o incertitudine “e” si ea data se bazeaza pe compararea valorilor functiei respective in punctele (a+b/2-e) si (a+b/2+e) si în functie de rezultat se... citește mai departe
Algoritm ce Calculează Inversa unei Matrice
function [H]=Inv_Hess(H) %Algoritm ce calculeaza inversa unei matrice (sup) Hessenberg cu ajutorul calcului factorizarii LU (Crout) [L,U]=LUHess1(H) H=UInv(U)*InvInfBidiag(L) In functia de mai sus am folosit functiile: function [L,U]=LUHess1(A) %Algoritm ce calculeaza eficient factorizarea LU(Crout) pentru o... citește mai departe
Tablouri și pointeri - enunțuri de probleme
EXERCITII 1. Scrieti o functie care insumeaza elementele de rang (index) impar, respectiv par, ale unui vector cu elemente de tip "double". Sugestie: functia poate incepe cam asa 2. void suma(double a[], 3. int n, /* n - lungimea sirului a */ 4. double *impar, double *par) { 5. . . . . . 6. Folosind "argc"... citește mai departe
Set Probleme
SETUL 2. Instructiuni ale limbajului C 1. Fiind dat un numar întreg pozitiv n, scrieti un program care sa calculeze numarul de cifre zecimale necesare pentru a scrie valoarea lui n. De exemplu, pentru numarul 27 sunt necesare 2 cifre zecimale iar pentru numarul 5, una singura. 2. De la tastatura se introduce o... citește mai departe
TDA-Vector
Pentru folosirea containerului vector se da antetul: #include <vector> TDA vector generalizeaza conceptul de tablou cu o dimensiune. Abstractizarea permite marirea sau micsorarea colectiei în cursul executiei. Accesul la orice element se face în timp constant. Operatorul de indexare nu asigura verificarea... citește mai departe
Tehnici de Programare
Java este modelat dupa C/C++, exista totusi citeva diferente majore fata de acesta: • Prin compilarea programelor Java nu se obtine cod obiect Cind sursele C/C++ sint compilate se obtine cod obiect, adica un format obiect specific platformei pentru care au fost compilate. Pe de alta parte, sursele Java, prin... citește mai departe
Structuri de date - funcții de timp - cu structuri
Membrii unei structuri pot fi parametrii unei functii. Se pot utiliza si pointeri la structuri , mai ales când acestea sunt folosite ca parametri în functii. Spre exemplu, se poate apela functia f, al carei parametru este adresa de început a unei zone de memorie alocata structurii d astfel: f(&d) Functia f va fi... citește mai departe