Laboratoarele din domeniul Calculatoare
Informatica și societatea
1. Informatica șisocietatea 1.1. Prelucrarea informațiilor - Calculatorul a fost inventat de om pentru a-l ajuta să prelucreze informații foarte ușor, într-un timp extrem de scurt, cu foarte mare acuratețe, o mare cantitate de informațiefoarte complexă. - Prelucrarea informațieis-a făcut dintotdeauna. Prelucrarea... citește mai departe
Portofoliu de aplicații Modelarea Deciziei Financiare și de Gestiune
GRILA DE EVALUARE Problema Punctaj Evaluare 1.1 10 1.2 10 1.3 10 2.1 10 2.2 10 3.1 10 3.2 10 4.1 10 4.2 10 Din oficiu 10 TOTAL NOTA 1. APLICAȚII DE PROGRAMARE LINIARĂ 1.1 Problema de utilizare a resurselor limitate 1.1.1 Studiul de caz O societate responsabilă de producerea și furnizarea... citește mai departe
Sisteme de operare și limbaje de programare
LUCRAREA 1 CALCULATOARE PERSONALE. ARHITECTURĂ. ECHIPAMENTE FIZICE 1. NOȚIUNI INTRODUCTIVE Calculatorul numeric a fost conceput inițial ca instrument de lucru pentru matematicieni și fizicieni cu scopul de a ușura efectuarea de calcule complexe. Charles Babbage (1792-1871), proiectantul primei mașini de... citește mai departe
Utilizarea instrucțiunilor liniare și condiționale în limbajul C
Scopul și sarcina lucrării Scopul lucrării: Studierea tehnicilor și metodelor de utilizare a instrucțiunilor condiționale, de citire a informației de la tastatură și de afișare a informației de la tastatură și de afițare a informației pe ecran pentru calculul diverselor funcții matematice în limbajul C. Sarcina... citește mai departe
Prezentarea mediului de lucru Excel
Formatarea foilor de calcul - Selectarea celulelor: - Mouse sau Mouse cu Ctrl pentru selectare pe sarite - Sageti si Shift - NameBox: C1:C10 selectare bloc celule -Scrie nume de blocuri C1:C10;E4:E9 -GoTo: Scriu nume de blocuri de casute sau adrese din alte foi de calcul. Ex: Produse!C4:H9 - Click, Shift,... citește mai departe
Inițiere în limbajul de programare VBA (Visual Basic for Applications)
Sarcina lucrării: Sarcina lucrării este de a face cunoștință cu limbajul de programare Visual Basic for Applications (VBA) și mediul de dezvoltare pentru acest limbaj Visual Basic Editor (VBE). Noțiuni generale: VBA - Visual Basic for Applications, limbaj de programare dezvoltat de compania Microsoft care... citește mai departe
Blockchain tutorial
Blockchain consists of blocks of data connected through the use of cryptography. It belongs to a network of nodes connected over the public network. The fundamental units of a blockchain are blocks. A single block can encapsulate several transactions or other valuable data: Fig. 1. Transactions inside a single... citește mai departe
Instalarea și configurarea sistemului SQL Server 2017
Scopul lucrării: Cunoașterea a noi informații despre sistemul SQL Server 2017: Instalarea și configurarea sistemului dat; Conexiunea la servere; Loginuri în sistemul SQL Server; Gestionarea Rolurilor. Sarcina lucrării: 1. Instalarea SQL Server 201 7, urmărind procedurile descrise în îndrumar; 2. Să se... citește mai departe
Lucrări de laborator Limbaje formale și automate
Lucrarea practică № 1 1. Pentru gramatica formală G=(VN, VT, P, S) construiți 5 șiruri care aparțin limbajului L(G) generat de această gramatică. 2. Construiți arborii de derivare pentru aceste șiruri. 3. Construiți (desenați) automatul finit echivalent. 4. Varianta 2. VN={S, R,L }, VT={a, b,c,d,e,f } , P=... citește mai departe
Divizorul de tensiune - divizorul de curent
1. Scopul lucrării Scopul lucrării este studiul circuitelor divizoare de tensiune și curent precum și aplicațiile practice în care acestea sunt utilizate. 2. Considerații teoretice 2.1. Divizorul de tensiune. Circuite divizoare de tensiune. Divizorul de tensiune este un circuit format din 2 sau mai multe... citește mai departe
Crearea cuburilor de date în Visual Studio-SSMS
Scopul lucrării: Crearea cuburilor de date in Visual Studio/SSMS Sarcina: 1. Crearea unui proiect SSAS in VS. 2. Importarea BD din SSMS in proiectul creat, ca sursa. 3. Crearea Cuburilor. 4. Procesarea Cuburilor. Rezolvare: 1. Crearea unui proiect SSAS in VS. Deschidem VS, dupa care tastam: File -> New ->... citește mai departe
Testarea Software
Am ales Sistemul Informativ al unui magazin de masini din MD cu denumire - INTERAUTO- si adresa URL ,,http://www.interauto.md’’ .Scopul acestui SI e foarte simplu si consta in cumpararea sau luarea in credit a unei masini bine intretinute la un pret avantajos si la fel beneficieaza de serviciile propuse. La fel... citește mai departe
Sisteme de asistare a deciziei
1.Liniar Regression Prin regresia liniara se realizeaza o prezicerea a lui Y in baza lui X, variabila predictive. O astfel de relatie poate fi reprezentata ca fiind: Y ≈ ɒ + ß X + ℇ. ɒ și ß reprezinta termenii pantei si al interceptarii in model, iar ℇ reprezinta eroarea pentru estimare. Exemplu: import numpy as... citește mai departe
Modelare și simulare
TEMA PROIECTULUI : REZOLVAREA UNEI PROBLEME DE PREDICȚIE PRIVIND INTERFERENȚA SISTEMELOR Fie un sistem cu funcționare automată afectat de întreruperi accidentale specifice procesului pe care acesta îl relizează. În caz de oprire este necesară intervenția unui muncitor de deservire, pentru remediere și repunere în... citește mai departe
Laboratoare programarea orientată pe obiecte
1. Obiective - Formarea unei imagini generale, preliminare, despre programarea orientată pe obiecte (POO) și deprinderea cu noile facilitați oferite de limbajul C++. - Studierea principalelor concepte (caracteristici) ale POO. - Crearea unei aplicații de tip consolă în limbajul de programare C++. 2. Sarcina... citește mai departe
SIPN
TEMA: Generarea unei carene preliminare cu ajutorul modului FORM Modul de lucru este prezentat cu ajutorul unei nave de tip ferryboat cu următoarele caracteristici: Lungimea maximă 181.52 m Lpp 167.54 m Lățimea 23.35 m Pescaj de calcul 7.00 m Înălțimea de construcție 15.00 m Cb 0.68 Cp 0.691 LCB 2.63%... citește mai departe
Arhitectura calculatoarelor
Scopul lucrării a) Elemente de limbaj de asamblare. b) Instructiuni de transfer. c) Instructiuni aritmetice. Desfășurarea lucrării #make_com# - antetul - crearea unui fișier cu denumirea com ce primește semnale de la porturile virtuale cu adresa 00000Fh - 0FFFFh Org 100h - directiva compilatorului, se... citește mai departe
Bazele securitații informațional
Introducere Scopul lucrării: Familiarizarea cu optiunile de crearea și utilizare a token-ului de securitate. Însușirea deprinderilor de a crea și gestiona utilizatori și grupuri de utilizatori în sistemul de operare preinstalat. Sarcina lucrării: În prima parte a lucrării este necesar de realizat crearea unui... citește mai departe
Mulțimi fuzzy și Operații cu mulțimi fuzzy
Notiunea de multime in sens clasic In acceptiunea clasica o multime este o colectie (ansamblu) de obiecte de un anumit fel. Notiunile de multime si element sunt primitive in teoria multimilor. Multimile pot fi definite in trei moduri: a) Prin enumerarea elementelor sale. Metoda este posibila in cazul multimilor... citește mai departe
Microprocesoare
1)initiarea in programare ASM. 2)stodierea modului periferic GPIO. Problema: Sa se dezvolte o aplicatie care ar permite trecerea starii unui led din starea curenta in opusa la detectarea apasarii unui buton. Notiuni teoretice: Programarea in limbajul ASM reprezinta accesul la memorie si modificarea volorilor la... citește mai departe
Operații cu matrici
Utilizarea matricelor. Citirea şi afişarea matricelor 1.1 Definirea matricelor O matrice este o structură de date compusă dintr-un număr finit de componente, fiecare componentă fiind de acelaşi tip: întreg, real, caracter, şir de caractere etc. Utilizarea unei matrice presupune parcurgerea următorilor paşi: -... citește mai departe
Teoria sistemelor
Sarcina lucrării Familiarizarea cu sistemul de programare pentru analiza și sinteza sistemelor automate KOPRAS. Bara de meniuri - Regimul Fișier (File); - Regimul Redactor (Edit); - Regimul Calculare (Run); - Regimul Servicii (Tools); - Regimul Opțiuni (Options); - Regimul Ajutor (Help). Figura... citește mai departe
Sisteme Multimedia
Scopul lucrării Familiarizarea cu produsul Director, studierea principalelor componente necesare dezvoltării unei aplicaţii multimedia. Sarcina lucrării Dezvoltă o aplicație Desktop care încarcă una sau mai multe imagini dintr-un fișier și le vizualizează într-o fereastră. Asupra acestor imagini pot fi executate... citește mai departe
Crearea aplicațiilor mobile pe sistemul de operare iOS
Introducere Tema a fost aleasă deoarece platformile mobile este viitorul si posib să poată să înlocuească calculatorul personal. În acest mod creînd aplicații sau jocuri pe acest sistem de operare avem ocazia de a crea un buget pe baza acestor aplicații și jocuri. App Store oferă această posibilitate, tot cu... citește mai departe
Tehnici de programare
Definiţie: O listă este o colecţie de elemente de informaţie (noduri) aranjate într-o anumită ordine. Lungimea unei liste este numărul de noduri din listă. Structura corespunzătoare de date trebuie să ne permită să determinăm eficient care este primul sau ultimul nod în structură şi care este predecesorul sau... citește mai departe