Laboratoarele din domeniul Calculatoare - pagina 15 din 17
Sisteme Expert - Laborator 2
SISTEME EXPERT – LABORATOR 2 Aflarea maximului (numar 1) (numar 2) (numar 3) ----------|----------- (maxim 3) ---------| |----------- - Prima varianta CLIPS> (assert (maxim –999)) CLIPS> (defrule maxim (numar ?x) ?f<-(maxim ?y&:(> ?x ?y)) => (retract ?f) (assert (maxim ?x)) ); de la defrule CLIPS>... citește mai departe
Imprimante cu Imprimare prin Impact
Laboratorul nr. 2: Imprimante cu imprimare prin impact Imprimantele cu imprimare prin impact sunt primele echipamente periferice de imprimare care au avut un mare succes pe piata. Exista doua mari tipuri de imprimante cu imprimare prin impact: a) imprimante cu caracter selectat; b) imprimante matriciale cu... citește mai departe
Laborator SDA
LISTE SIMPLU ÎNLANTUITE 1. Continutul lucrarii În lucrare sunt prezentate operatiile importante asupra listelor simplu înlantuite si particularitatile stivelor si cozilor. 2. Consideratii teoretice Lista este o multime finita si ordonata de elemente de acelasi tip. Elementele listei se numesc noduri. Listele... citește mai departe
Simularea Software a Rețelelor Neuronale MLP
SIMULAREA SOFTWARE A RETELELOR NEURONALE MLP 1. SCOPUL LUCRARII În aceasta lucrare se studiaza o retea neuronala multi-layer perceptron ( MLP ), antrenata pentru recunoasterea de forme, care are intrari analogice. Reteaua este antrenata cu sabloanele salvate într-un fisier text, dupa care ea este testata cu date... citește mai departe
Platforme laborator arhitectura microprocesoarelor
DEZASAMBLORUL-DEPANATOR ("DEBBUGER") "AFD" 1. Scopul lucrarii Lucrarea de fata îsi propune familiarizarea cu posibilitatile de dezasamblare, lansare în executie si depanare a programelor executabile scrise în limbajul de asamblare al microprocesoarelor Intel functionând “în modul real” (particularizând pentru... citește mai departe
Mulți Protocol Label Switching
MPLS (Multi Protocol Label Switching) 1.Introducere Comutarea Multiprotocol cu Etichete (Multi Protocol Label Switching) reprezintã o nouã arhitecturã în care nodurile terminale adaugã o etichetã unui pachet IP ce identificã drumul spre destinatie, iar pachetele sunt directionate pe baza etichetei, fãrã... citește mai departe
Lucrare Matlab
Obiectiv: În aceasta lucrare se vor crea deprinderi pentru lucrul cu matrici si polinoame; Mod de desfasurare: Se vor introduce din fereastra de comenzi matricile solicitate si se vor efectua operatiile cerute; pentru polinoame se vor calcula derivatele, se vor face aproximari, interpolari si reprezentari grafice. citește mai departe
Arhitectura calculatoarelor
ARHITECTURA CALCULATOARELOR 2003/2004 CURSUL 1 CAPITOLUL 1: Stocarea datelor 1.1 Stocarea bitilor Calculatoarele utilizate în prezent reprezinta informatiile ca siruri de biti. Un bit (binary unit - cifra binara) reprezinta una din cifrele 0 sau 1, pe care în acest context le vom considera mai degraba... citește mai departe
Stabilirea Corelației între Două Seturi de Date cu Ajutorul Diagramei de Dispersie
STABILIREA CORELATIEI ÎNTRE DOUA SETURI DE DATE CU AJUTORUL DIAGRAMEI DE DISPERSIE În situatiile reale, se poate întâmpla ca, în locul unui parametru ce trebuie estimat, sa fie mult mai simplu de determinat un altul, aflat în corelatie cu primul. Problema care se pune este cea a aflarii daca între cei doi... citește mai departe
Laborator Calculatoare Numerice
Laborator 1. Scheme logice combinationale si secventiale Schemele logice combinationale si cele secventiale sunt nelipsite din schemele cu functionare numerica. O scurta prezentare teroretica a acestora, descrierea celor mai importante tipuri, precum si prezentarea implementarii unui exemplu fac obiectul acestei... citește mai departe
Programarea Calculatoarelor
1.1. LIMBAJE DE PROGRAMARE SI ALGORITMI 1.1.1. Definitia si proprietatile algoritmilor Limbajele de programare sunt mijloace de comunicare între om si calculator. Ce transmite un om, utilizatorul, calculatorului? În general, prelucrarile care trebuie sa fie executate de catre calculator. Se stie ca un calculator... citește mai departe
Utilitare
Acestea sunt programe ce au rolul de a întretine, organiza, structura, proteja sau modifica anumite programe, fisiere sau pãrti ale unor programe sau fisiere. Anumite utilitare sunt incorporate în sistemul de operare, precum sunt Error-Checking, Disk Deframentator, Windows Media Player, pentru sistemele de operare... citește mai departe
Laborator TS
INTRODUCERE ÎN MATLAB MATLAB este un pachet de programe de înalta performanta, dedicat calculului numeric si reprezentarilor grafice în domeniul stiintei si ingineriei. MATLAB ofera, pe baza unor lucrari matematice, o analiza matriciala, sinteza si identificarea sistemelor si programe grafice ingineresti.... citește mai departe
Limbajul C
Un program in C se compune din uan sau mai ulte functii dinter acestea una este functia principala. Un program in C se lanseaza cu prima instructie a functiei principale Structura unei functii In C exista doua tipuri de functii: - Functii care returneaza o valoare ; - Funtzii care nu returneaza o valoare;... citește mai departe
Programare orientată pe obiecte
Utilizarea controalelor de tip lista Controalele de tip lista sunt oferite sub patru forme: casete combinate, casete cu lista, arbori si controale lista. Fiecare tip de control este destinat unui anumit scop în programare. La adaugarea controalelor lista în cadrul casetelor de dialog este importanta selectarea... citește mai departe
Laborator Limbaj de Asamblare
Elementele limbajului de asamblare si formatul programelor executabile INTRODUCERE Scopul lucrarii este prezentarea formatului instructiunilor în limbaj de asamblare, a principalelor pseudoinstructiuni pentru lucrul cu segmente si rezervare a datelor precum si a structurii programelor executabile de tip .COM si... citește mai departe
Sisteme de Operare - Semnale - Simulare Dronometru
PROBLEMA: 16. Sa se scrie un program care simuleaza un cronometru. La pornirea programului se initializeaza timpul cu valoarea 0. La primirea semnalului SIGUSR1 va afisa timpul intermediar. La primirea semnalului SIGUSR2 se va opri. ASPECTE TERORETICE: Pentru efectuarea simularii unui cronometru am folosit... citește mai departe
Sisteme de Operare - Cozi de Mesaje
Problema: 1. Sa se simuleze problema consumatorului si producatorului folosind cozi de mesaje. Vor putea exista mai multi producatori care vor putea produce mai multe tipuri de produse si mai multi consumatori capabili sa consume mai multe tipuri de produse. Aspecte Teroretice: Pentru rezolvarea problemei... citește mai departe