Laboratoarele din domeniul Calculatoare - pagina 16 din 17

Baze de Date

Operatii asupra înregistrarilor dintr-o tabela Într-o tabela Access se pot realiza urmatoarele operatii: • Adaugarea înregistrarilor; • Stergerea de înregistrari; • Cautarea de înregistrari; • Modificarea înregistrarilor; • Ordonarea înregistrarilor; • Filtrarea înregistrarilor; Pentru a efectua aceste... citește mai departe

143 pagini Gratis Cuprins Extras Preview

Sisteme de Operare

Sesiune de lucru UNIX. Comenzi Shell : 1. Deschiderea unei sesiuni de lucru : se face la intrarea in sistemul UNIX sau dupa lansarea unui emulator de terminal pentru un sistem non UNIX. Dupa ce ne-am hotarit pe ce poarta sa intram in lumea UNIX, daca am ajuns in fata ei, pe ecran ar trebui sa vedem: Enter... citește mai departe

32 pagini Gratis Cuprins Extras Preview

Probleme în C++

- Implementati o clasa pentru realizarea de operatii cu numere complexe, o functie friend care calculeaza distanta dintre 2 numere complexe si inca o functie friend pentru a calcula inmultirea unui numar complex cu un parametru. - Implementari o clasa numita vector utila pentru operatiile cu tablourile de numere... citește mai departe

55 pagini Gratis Extras

Realizarea aplicației (fișierului.exe) în Visual FoxPro

1. Realizarea aplicatiei (fisierului .exe) Realizarea aplicatiei se face prin contruirea unui proiect VFP (generarea lui cu un wizard) si compilarea lui ca fisier .exe In directorul C:F1 Manager se afla tabelele: • circuit.dbf, impreuna cu circuit.fpt • constructor.dbf, impreuna cu constructor.fpt • driver.dbf,... citește mai departe

29 pagini Gratis Extras Preview

Laborator 1 - elemente de bază în limbajul C++

Studiul unui program simplu în C++. Se porneste programul Visual C++ Express Edition folosind shortcut-ul de pe Desktop. Se va crea un nou proiect astfel: • Se selecteaza comanda New din meniul File al ferestrei associate programului Visual C++ Express. • În casuta de dialog a comenzii New se specifica tipul... citește mai departe

3 pagini Gratis Extras Preview

Rezolvări laboratoare ASC

Lucrarea 2 1. Cate generatii de procesoare pt PC au existat?Ce procesoare INTEL din ultima generatie cunoasteti si care sunt caracteristicile lor? R: Au existat 7 generatii de procesoare. Din ultima generatie de procesoare INTEL fac parte : - P4 Willamette frecvente 1,3 2 Ghz - P4 Northwood frecvente1,6 si 2.53... citește mai departe

6 pagini Gratis Extras Preview

Utilizarea macroasamblorului TASM și a depanatorului TD

Programul in limbaj de asamblare este scris mai intii cu un editor de text oarecare, constituind asa-numitul program sursa. El trebuie sa respecte doua categorii de reguli: • Regulile specifice setului de instructiuni ale procesorului pentru care este scris. Aceste reguli cuprind scrierea corecta a mnemonicilor... citește mai departe

6 pagini Gratis Extras Preview

Transferuri de date și operații aritmetice cu memoria

Orice operand pus intre paranteze drepte reprezinta o adresa de memorie . De exemplu [3A21] reprezinta continutul locatiei de memorie cu adresa 3A21, iar [BX+DI] reprezinta continutul locatiei de memorie a carei adresa este data de suma intre registrele BX si DI. Este permisa si scrierea RG[const] cau const[RG]... citește mai departe

9 pagini Gratis Extras Preview

Structuri III - Formule de calcul

9.2 Considerente teoretice 9.2.1 Formule de calcul Nodul tip formula de calcul faciliteaza scrierea (se utilizeaza un limbaj bazat pe text) in corpul sau, a formulelor matematice de calcul. Se recomanda utilizarea formulei de calcul prin implementarea formulelor complexe. Avantajele formulei de calcul sunt... citește mai departe

10 pagini Gratis Extras Preview

Structuri ii - Case & Sequenc

8.2.1 Instructiunea de selectie CASE Instructiunea conditionala sau de selectie multipla permite executarea unei instructiuni (poate fi compusa) din mai multe alternative, pe baza valorii unei singure expresii, numita expresie selector. Instructiunea cuprinde doua sau mai multe subdiagrame: fiecare subdiagrama... citește mai departe

8 pagini Gratis Extras Preview

Structuri I - Do-While & For

7.2 Considerente teoretice Pentru realizarea codului sursa al IV nu se scriu linii de text reprezentand instructiuni (reprezentand o sintaxa rigida si de multe ori anevoioasa); se aleg elemente de executie, care se plaseaza in diagrama bloc si se realizeaza legaturi intre acestea, prin definirea fluxului datelor.... citește mai departe

9 pagini Gratis Extras Preview

SQL Cereri Monotabel

1. Ce este SQL? SQL (Structured Query Language) este un limbaj neprocedural pentru interogarea si prelucrarea informatiilor din baza de date. Compilatorul limbajului SQL genereaza automat o procedura care acceseaza baza de date si executa comanda dorita. SQL permite atât definirea, prelucrarea si interogarea... citește mai departe

5 pagini Gratis Extras Preview

Servere WEB și FTP

Servere WEB si FTP Rolul Internet-ului este de a permite schimbul de informatii între calculatoarele conectate la retea . Aceste informatii sunt cerute de clienti si oferite de servere. Clientii si serverele sunt programe, nu calculatoare – acelasi calculator (host) poate fi în acelasi timp si server si client,... citește mai departe

7 pagini Gratis Extras Preview

Procedee de Transfer cu Memoria

4.1 Transferuri prin adresare la memorie. In acest caz, adresa efectiva este specificata de program, folosind unul din modurile de adresare prezentate anterior. Metoda va fi folosita atunci cand se doreste cunoasterea adresei de memorie respective, ea fiind impusa de algoritm. De exemplu, daca se doreste scrierea... citește mai departe

7 pagini Gratis Extras Preview

Problemă compact disc

Sa se dezvolte un program care simuleaza functionarea unui Compact Disc player/recorder. Un Compact Disc (CD) va fi reprezentat printr-un fisier fara tip, care contine un header care identifica melodiile inregistrate si o zona de date care contine melodiile deja inregistrate. Un fisier poate contine maxim 20 de... citește mai departe

3 pagini Gratis Extras Preview

Preprocesorul. Gestionarea Ecranului în Mod Text

2. Gestionarea ecranului în mod text Placile grafice tip VGA au doua moduri primare de functionare: modul text si cel grafic. În modul text se poate selecta unul din submodurile existente (listate mai jos). Pe "plansa" ecranului punctul de coordonate x = 1, y = 1 este considerat originea si este situat în coltul... citește mai departe

10 pagini Gratis Extras Preview

Porturi Seriale și Paralele

Porturi seriale Interfata seriala asincroma a fost proiectata ca un port de comunicatie de la sistem la sistem. Asincron se traduce prin faptul ca nu exista nici o sincronizare sau semnal de ceas, astfel incât caracterele pot fi transmise la orice interval de timp. Fiecare caracter transmis prin intermediul unei... citește mai departe

4 pagini Gratis Extras Preview

Operații logice

2.Deplasari si rotatii SHL src,[nr] -Deplasare logica spre stinga cu nr pozitii (numere fara semn) Actiune: C MSB LSB Operanzi: -src:r8,r16,m8,m16 -[nr]: 1, CL Descriere: Operandul src este inmultit cu 2 de [nr] ori. Exempe: SHL al,1 -deplaseaza spre satnga AL cu 1 bit SHL al,cl -deplaseaza spre... citește mai departe

7 pagini Gratis Extras Preview

Operații aritmetice

Toate acestea afecteaza corespunzator unul sau mai multi din urmatorii indicatori de conditii: • CF (Carry Flag) - indicator de transport -reflecta transportul in exterior al bitului cel mai semnificativ al rezultatului operatiilor aritmetice.Acest indicator poate fi folosit in cazul adunarii sau scaderii numerelor... citește mai departe

6 pagini Gratis Extras Preview

Modelul OSI

Modelul OSI ISO (Organizatia Internationala de Standardizare), una din cele mai importante organizatii de standardizare, a studiat diferite tipuri de retele existente în acea vreme (DECnet, SNA, TCP/IP) si a propus în 1984 un model de referinta numit OSI - Open System Interconnection). Acest model defineste... citește mai departe

5 pagini Gratis Extras Preview

Laborator oop

Aplicatia 2 Sa se adauge in formularul creat anterior un buton, cu aceleasi dimensiuni ca si butonul existent, dar sa fie amplasat in dreapta acestuia. Eticheta(caption) butonului sa fie « schimb » , iar actiunea la click sa fie inlocuirea etichetei primului buton din « iesire » in « sfarsit » Pentru aceasta... citește mai departe

6 pagini Gratis Extras Preview

Java Limbaj Orientat Obiect

3.3.1 Definirea unei clase O noua clasa poate fi definita ajutându-ne de cuvântul rezervat “class”. class NumeClasa { //membrii clasei } Membrii clasei pot fi date membre sau/si functii membre. Datele membre se declara ca orice variabila normala : int dataMembra; Functiile membre sunt definite... citește mai departe

3 pagini Gratis Extras Preview

Java

Povestea Ideea de a realiza un limbaj ca Java a avut-o James Gosling, conducatorul unui proiect numit Green la care acum cinci ani lucra o echipa de la Sun Microsystems. Initial, echipa nu a avut nici o intentie de a realiza un nou limbaj de programare. Scopul lor era sa realizeze programe pentru controlul... citește mai departe

12 pagini Gratis Extras Preview