Laboratoarele din domeniul Calculatoare - pagina 17 din 17

Introducere în Rețelele de Calculatoare

Placa de retea Placa de retea este un circuit electronic ce permite comunicarea între calculator si retea. Se monteaza, de obicei, într-un slot de pe placa de baza a calculatorului si furnizeaza interfata de conexiune cu reteaua. Tipul placii de retea trebuie sa corespunda cu mediul si protocolul folosite în... citește mai departe

4 pagini Gratis Extras Preview

Introducere în LabVIEW

2.2 Considerente teoretice LabVIEW este un mediu de programare utilizat mai ales pentru realizarea masuratorilor si monitorizarea unor procese automatizate. Pentru scrierea programelor in LabVIEW, se utilizeaza limbajul grafic G, limbaj de programare de generatia a 5-a, mediul LabVIEW continand mai multe... citește mai departe

8 pagini Gratis Extras Preview

Introducere în Java

Crearea unei aplicatii simple 1. Scrierea codului sursa Vom prezenta un exemplu clasic – afisarea argumentelor import java.io.*; class unu{ public static void main(String[] args){ System.out.println("Sunt "+args.length+" argumente:"); for(int i=0; i<args.length; i++) System.out.println(args[i]); } }... citește mai departe

18 pagini Gratis Extras Preview

Instrucțiuni de salt

5.2 Instructiuni de salt conditionat Mnemonic: Jcc deplasament, unde cc reprezinta conditia testata Actiunea: • Daca conditia este adevarata, PC<-PC+deplasament (se executa saltul la noua adresa ) • Daca conditia este falsa , PC<-PC+n, unde n este numarul de octeti ai instructiunii de salt (aceasta este ignorata... citește mai departe

4 pagini Gratis Extras Preview

Instrucțiuni de lucru cu șiruri

Instructiunile LODS si STOS Mnemonic: LODS dst,src - Muta un octet, doi octeti sau 4 octeti de la adresa la adresa DS:SI in AL, AX sau EAX. Aceasta instructiune este echivalenta cu LODSB,LODSW si LODSD care nu au insa operanzi expliciti. Mnemonic: STOS dst,src - Muta continutul lui AL, AX sau EAX in memorie la... citește mai departe

9 pagini Gratis Extras Preview

Elementele panoului frontal - partea II

6.3.Modul de lucru Lansati in executie mediul LabVIEW. Exercitiul nr.1 Construiti un tablou avand doua dimensiuni (2D Array) format din trei linii si trei coloane, prin urmare noua elemente, de tip control digital numeric. Cu ajutorul functiei Index Array (fig. 6.11), cu ajutorul unor controale de tip... citește mai departe

11 pagini Gratis Extras Preview

Elementele Panoului Frontal - partea I

5.2 Considerente teoretice Panoul frontal al unui IV reprezinta interfata cu utilizatorul. Operatorul indica de la tastatura sau mouse datele de intrare ale programului, prin interactiune asupra elementelor grafice de interfata, numite controale. In urma prelucrarilor datelor de intrare, rezultatele sunt afisate... citește mai departe

8 pagini Gratis Extras Preview

Dispozitive de Interconectare

Comutatoarele Definitia cea mai raspândita a switchurilor identifica orice punte multiport cu un comutator sau switch. În realitate, desi aceasta definitie acopera vasta majoritate a cazurilor, exista punti multiport ce nu sunt switchuri. Uneori comutatorul este privit ca un dispozitiv de interconectare ce... citește mai departe

4 pagini Gratis Extras Preview

Differences Between Java and CC++

The Preprocessor All C/C++ compilers implement a stage of compilation known as the preprocessor. The C++ preprocessor basically performs an intelligent search and replace on identifiers that have been declared using the #define or #typedef directives. Although most advocators of C++ discourage use of the... citește mai departe

4 pagini Gratis Extras Preview

Crearea, Editarea și Corectarea unui IV

3.2.1 Crearea panoului frontal Se reaminteste ca panoul frontal reprezinta interfata grafica cu utilizatorul (operatorul) a IV; elementele din panoul frontal se impart in controale si indicatoare, care sunt reprezentari vizuale ale datelor de intrare (controalele), respectiv ale datelor de iesire / rezultate... citește mai departe

7 pagini Gratis Extras Preview

Crearea unui SubIV

4.2.2 Conectorul IV Conectorul cuprinde terminalele de intrare si de iesire ale IV. Prin crearea terminalelor de intrare si de iesire, IV curent va putea fi apelat din diagrama bloc al altui instrument: valorile datelor de intrare se vor transmite terminalelor (de intrare) conectorului. Pozitia terminalelor se... citește mai departe

10 pagini Gratis Extras Preview

Conversie AN

LABORATOR SPECIAL Laboratorul are ca obiectiv studiul conversiei numerice a unor semnale analogice pecum si prelucrarea lor cu ajutorul unor calculatoare ce au un soft adaptat special pentru prelucrarea acestor date . Exista mai multe tipuri de convertoare ce intra in componenta aparatelor numerice de mesurat .... citește mai departe

2 pagini Gratis Extras Preview

Configurarea unei Plăci de Rețea

Testarea functionarii interfetei de retea Pentru a va asigura ca ati configurat corect placa de retea si ati stabilit adresa IP, testati conexiunea apelând comanda “ping” sub “Command Prompt” astfel: “ping IP” unde IP este adresa IP stabilita pentru interfata de retea prezenta în calculator. Mesajul de eroare... citește mai departe

10 pagini Gratis Extras Preview

Conexiune la un Server POP3 prin Socket

Conexiune la un server POP3 prin Socket Exemplul din acest numar realizeaza un program prin care se poate citi posta electronica de pe un server POP3. Am scris acest program sub forma unui aplet pentru ca v-am aratat in numerele trecute cum sa creati o interfata cu butoane, campuri de text s.a.m.d. DAR acest... citește mai departe

8 pagini Gratis Extras Preview

Clasa string simplificată

// supraincarcare operator de indexare char & string::operator [ ] (int index){ assert (index <= lgbuf); return buf[index]; } // formare subsir string string::substr (int start, int lung){ assert (start + lung <= length()); string sub; // subsir rezultat sub.resize (lung, ' '); // dimensionare for (int i... citește mai departe

3 pagini Gratis Extras Preview

AutoCad - Caiet laborator

EXERCITIUL NR. 5: Indicator AutoCAD-ul este înzestrat cu o varietate de facilitati de creare a textului si tipurilor de fonturi, care va permit sa adnotati desenul. Puteti, de asemenea, sa va creati propriul stil de text, bazat pe fonturile disponibile, lungind, comprimând sau înclinând setul de caractere... citește mai departe

87 pagini Gratis Extras Preview

Basics of PC Hardware-Mainboard.Modelul OSI

IV. Activitatea de Laborator Propriu-Zisa MODULUL PC HARDWARE Cunostiinte teoretice: - acest laborator va ajuta studentii sa devena familiari cu perifericele de baza ale unui PC si conexiunile lor,inclusiv legarea la o retea locala (LAN). - de asemenea studentii vor urmari procesul de bootare a unui SO Windows;... citește mai departe

7 pagini Gratis Extras Preview

Appleturi Java

Appleturi Java (2) Asa cum am promis in episodul trecut al serialului "Apleturi Java", in acest episod, ca si in cele ce vor urma, voi prezenta cate un exemplu. Din acest exemplu veti invata cum puteti crea interactiune cu utilizatorul folosind butoane, campuri de text etc. Exemplul din acest episod se numeste... citește mai departe

25 pagini Gratis Extras Preview

Adresarea IP

Masca de retea Masca de retea este un sir de 32 de biti care, în conjunctie logica cu o adresa IP, va separa adresa de retea, anulând bitii de statie. Fiecare bit din masca de retea ce corespunde (se afla pe aceeasi pozitie) cu un bit din câmpul de retea va avea valoare 1, în vreme ce toti bitii corespunzatori... citește mai departe

6 pagini Gratis Extras Preview

Liste

3.1.1 Operatii fundamentale /* Declaratii */ typedef int INFO; typedef int NODEPTR, LISTA, POZITIE, BOOL; typedef struct nod { INFO info; NODEPTR urm; } NOD; #ifndef GLOBAL extern NOD *cursor_space; #else NOD *cursor_space; #endif void error(const char *s); void init_cursor_space(int dim); POZITIE... citește mai departe

11 pagini Gratis Extras Preview

Liste Dublu Înlănțuite Reprezentare cu Variabile Dinamice

/* Declaratii */ #ifndef LISTDINL_V1 #define LISTDINL_V1 #define INS_BEG 0 #define INS_END 1 #define ASC_ORD 2 #define DESC_ORD 3 #define NO_DUP 128 typedef int INFO; typedef struct elem{ INFO info; struct elem *pred,*succ; } ELEMENT,*LEG,*LISTA; typedef void (*PFUNC) (INFO); void error(const char*); LEG... citește mai departe

8 pagini Gratis Extras Preview