Toate documentele din domeniul Artă - pagina 6 din 10
Metodica predării activităților practice în învățământul primar și preșcolar
CONCEPŢIA EDUCAŢIEI ARTISTICE – PLASTICE ÎN ŞCOALĂ ŞI GRĂDINIŢĂ. Procesul educaţiei artistice – plastice a elevilor a avut un parcurs evolutiv, în funcţie de mentalităţile diferitelor perioade istorice. A fost o perioadă (care din păcate persistă) în care accentul cădea pe educarea capacităţii mimetice în redarea... citește mai departe
Conversii arhitecturale - clădiri industriale
Apartamentul tip “loft” este apartamentul ce s-a format in urma conversiei unei foste cladiri industriale. Cand dezvoltarile industriale devin condominium in loc de apartamente, apar asa-numitele lofturi-condominium. Stilul lofturilor se refera si la dezvoltari simple, cum ar fi apartamentele de deasupra unui spatiu... citește mai departe
Strategii Creative în Publicitate - Stencilmania
Istoria stencilului Primul exemplu de stencil se găseşte în desenele din peşterile paleolitice, datând de peste 30 0000 de ani. Primele astfel de matriţe au fost făcute din frunze. Nativii din insulele Fiji foloseau frunze de bambus sau de banan pentru a-şi le confecţiona. Făceau găuri în frunze şi forţau culori... citește mai departe
Patrimoniul Cultural în Pericol
Patrimoniul cultural - în pericol Patrimoniul cultural, o resursă fragilă şi limitată, este ameninţat cu deteriorarea sau pierderea iremediabilă datorită nu doar scurgerii timpului şi schimbării societăţii, dar şi marilor schimbări economice şi sociale din ultimii ani, între care: schimbări în regimul de... citește mai departe
Artă medievală românească
Strâns legată de starea social-economică a ţărilor române, dezvoltarea artei s-a accentuat în anii de avânt economic şi a avut un ritm încetinit în vremuri de războaie, de restrişte. Un rol important l-a avut pentru viaţa naţiunii române formarea statelor feudale româneşti, Transilvania, Ţara Românească şi Moldova.... citește mai departe
Macrofotografia
Introducere Conform definitiei, macrofotografia este fotografia facuta de la mica distanta in care imaginea de pe captor este la aceeasi marime cu subiectul fotografiat, adica la o scara de reprezentare 1:1. Pentru macrofotografie se folosesc numai mijloace specifice fotografiei spre a face o deosebire de... citește mai departe
Decalog
1. Abandonati orice preconceptie, voi ce intrati aici! Suntem supusi unei interminabile pleiade de idei preconcepute în materie de orice. Vasali propriilor stereotipii si avalansei de modele mostenite/ingerate din mass-media sau determinate de parcursurile întâmpinate benevol sau fortat, suntem o societate a... citește mai departe
Strângerea de fonduri pentru renovarea și consolidarea Palatului Culturii Iași
Strângerea de fonduri pentru renovarea Si consolidarea Palatului Culturii din IaSi ASOCIAŢIA DE SPRIJINIRE A CULTURII IEŞENE A.S.C.I. A fost înfiinţată la data de 01.03.2000. Prima reuniune a avut loc la Teatrul “Vasile Alecsandri” şi a marcat începerea activităţii noastre, adoptarea planurilor, strategiilor de... citește mai departe
Retorică
Aceasta lucrare isi propune o scurta analiza sub aspect semiotic din punct de vedere al comunicarii, prin toate modalitatilede semne si semnale, dintre doua curente artistice din perioade diferite, cu scopul de a evidentia confruntarile de tip ordine-dezordine,atat la nivelul campului plasticcat si la nivelul... citește mai departe
Maria Montessori
CAPITOLUL I MOTIVAREA ALEGERII TEMEI Motto: “......înainte ca cineva să-şi asume responsabilităţi, el trebuie să fie convins că este stăpânul propriilor sale acţiuni şi că trebuie să aibă încredere în sine”. ( Maria Montessori – “Secretul copilăriei”) Schimbările rapide care se petrec în zilele noastre peste tot... citește mai departe
Sincretismul Artei
Fenomenul performance în România anilor ’70 face trimitere la corpul şi societatea românească. Majoritatea evenimentelor care au avut loc, erau un soi de protest politic, mascat, ascuns - sub forma unui „laborator”, departe de public. Arta circula la noi, doar în anumite medii, devenind „o cultură de opoziţie”.... citește mai departe
Castelul Peleș
Argument “Măreţia acestei construcţii face în ţara întreagă o impresie excelentă şi toată lumea se bucură fiindcă vede o garanţie a stabilităţii regimului. Chiar de acum îl numesc “Castelul regesc” ceea-ce poate că va fi într-o zi. Dea Domnul ca înainte de toate să devină leagănul dinastiei noastre, căci fără... citește mai departe
Lumea Artei sec XX
Lumea artei sec XX Funcţia principală a noţiunii de „lumea artei” este de a continua să definească , de a valida şi de a menţine categoria culturala de artă, cu acordul întregii societăţi. Danto a pus bazele pentru o definiţie instituţională a artei , care a căutat să răspundă la întrebările ridicate de fenomenul... citește mai departe
Domeniile Modei
CE ESTE MODA? Moda este un obicei, o deprindere colectivă, specifică la un moment dat unui mediu social. Termenul de "la modă" se aplică de obicei unei persoane care poartă haine sau accesorii care fac parte din tendinţele modei actuale, chiar dacă moda include mai multe ramuri. Moda se schimbă foarte repede; este... citește mai departe
Arhitectură
TRANSFORMAREA OBIECTULUI DE ARHITECTURA IN TIMP Istoria arhitecturii este strans legata de istoria umanitatii. Primele forme ale arhitecturii au aparut odata cu dorinta omului de a se simti in siguranta fata de natura, animale sau de semeni ai sai si de milenii pana in ziua de astazi, obiectele de arhitectura se... citește mai departe
Arta care este promovată de francmasoni
In arta, francmasonii ne fac sa "admiram" cu zel expresionismul abstract, cubismul, minimalismul. In literatura destinata maselor, francmasonii ne fac sa ne "delectam" cu satanismul, pornografia si "comicul" mutilarii si torturii; în cea destinata culturnicilor, învatam structuralismul si formulele matematice... citește mai departe
Curentul Pop Art
Apariţia curentului Pop art este în mare măsură legata de creatia a doi artisti neodadaişti: Jasper Jones şi Robert Rauschenberg. În anii cincizeci, aceşti artişti introduc în arta obiecte de uz cotidian, în mod direct sau doar imaginea lor. Având în vedere formatul lor, nu ne dăm seama daca este vorba despre planse... citește mai departe
Tradițional și Modern în Proiectarea Lecției de Educație Plastică
Arta reflectă nevoia omului de a-şi înfrumuseţa viaţa,mai apoi intervine nevoia de a crea frumosul pentru sine şi pentru cei din jur. Pentru ca fiecare să devină receptiv la frumos, capabil de a sesiza, înţelege şi crea frumosul din natură şi de lângă noi, datoria dascălului este de a găsi calea de la frumos la... citește mai departe
Influența Tradițiilor Populare Românești Asupra Filosofiei și Religiozității lui Constantin Brâncuși
Brâncuşi şi-a asumat tradiţia populară a satului românesc în care s-a născut, ale cărei influenţe se regăsesc pe mai multe planuri: în „filosofia naturalităţii” (revelată de textele şi aforismele sale), în religiozitatea sa complexă (asemănătoare „creştinismului ţărănesc”), în comportamentul său cotidian, în modul... citește mai departe
Epoca lui Carlo Goldoni și reforma în comedie
Incep studiul cu o incursiune in dramaturgia secolului, pentru a putea defini mai exact locul valoric al dramaturgului. Dupa explozia dramatica din secolul al XVI-lea prelungita si intr-o parte din secolul urmator,s-a petrecut in teatrul Italian pana catre jumatatea secolului XVIII-lea o lunga perioada de criza... citește mai departe
Design
CAPITOLUL 1. PROBLEMATICA DESIGNULUI TEHNOSFERA SI FENOMENUL TEHNIC Peste tot, in sec 20, apare evidenta preocuparea ca obiectul produs industrial, cu destinatie practica sa retina atentia si prin infatisarea sa placuta.Unii istorici insista asupra asocierii fundametale a designului cu masina si masinismul. Pentru... citește mai departe
Repere cronologice și stilistice în creația muzicală
CAPITOLUL I. Johannes Brahms I.1. Repere cronologice şi stilistice în creaţia muzicală S-a născut la 7mai 1833 în Hamburg şi a fost al doilea copil din cei trei ai lui Johann Jakob Brahms şi ai Johannei Christiane Nissen. Tatăl său la vârsta de 15 ani părăseşte orăşelul natal Heide pentru a deveni muzician, iar în... citește mai departe
Cele două generații ale arhitecturii monumentale
Prima generatie a arhitecturii monumentale apartine Antichitatii si isi are originea in arhitectura populara,iar a doua generatie apartine Evului Mediu si isi are originea in arhitectura monumentala a Antichitatii. Arhitectura monumentala este determinate in plan social de trecerea la o socitate bazata pe clase.Ea... citește mai departe
Vasile Pintea - lucrări
1931 iunie 20 se naşte în comuna Hodoşa - Sărmaş Harghita. Pintea Vasile Trifan cunoscut în activitatea artistică sub numele de Vasile Pintea. Merge la şcoala primară în satul natal până la ocuparea Ardealului de trupele hortiste. 1941 În perioada refugiului continuă şcoala la Bacău, Brezoi, Apoldul de Jos şi apoi... citește mai departe
Marcel Duchamp - 1887-1968
Nascut la Blainville, aproape de Rouen, in 1887. Tatal sau, care era notar, avusese sase copii, dintre care patru aveau sa devina artisti cunoscuti: unul dintre ei, Gaston, este pictorul Jacques Villon. Marcel Duchamp a fost o vreme bibliotecar la Sainte-Genevieve, post fara riscuri, care ii ingaduia sa deseneze si... citește mai departe