Toate documentele din domeniul Calculatoare - pagina 131 din 132
Obiecte Funcți
Obiecte functii (functori). Într-o expresie, apelul unei functii este înlocuit prin rezultatul întors de functie. Misiunea functiei poate fi preluata de catre un obiect. În acest scop se supraîncarca operatorul apel de functie sub forma function operator()(). Obiectele apartinând claselor care au supraîncarcat... citește mai departe
Metoda backtracking
Prezentarea tehnicii Backtracking Aceasta tehnica se foloseste în rezolvarea problemelor care îndeplinesc simultan urmatoarele conditii: - solutia lor poate fi pusa sub forma unui vector S=x1,x2, ...,xn, cu x1 € A1, x2 € A2 …,xn € An - multimile A1, A2 , …., An sunt multimi finite, iar elementele lor se... citește mai departe
Meniuri în Java
Metode add (MenuItem) Adds the specified item to this menu. add(String) Adds an item with with the specified label to this menu. addSeparator() Adds a separator line, or a hypen, to the menu at the current position. countItems() Returns the number of elements in this menu. getItem(int) Returns the item... citește mai departe
Liste
3.1.1 Operatii fundamentale /* Declaratii */ typedef int INFO; typedef int NODEPTR, LISTA, POZITIE, BOOL; typedef struct nod { INFO info; NODEPTR urm; } NOD; #ifndef GLOBAL extern NOD *cursor_space; #else NOD *cursor_space; #endif void error(const char *s); void init_cursor_space(int dim); POZITIE... citește mai departe
Liste Dublu Înlănțuite Reprezentare cu Variabile Dinamice
/* Declaratii */ #ifndef LISTDINL_V1 #define LISTDINL_V1 #define INS_BEG 0 #define INS_END 1 #define ASC_ORD 2 #define DESC_ORD 3 #define NO_DUP 128 typedef int INFO; typedef struct elem{ INFO info; struct elem *pred,*succ; } ELEMENT,*LEG,*LISTA; typedef void (*PFUNC) (INFO); void error(const char*); LEG... citește mai departe
Java.util
Metode addElement (Object) Adds the specified object as the last element of the vector. capacity() Returns the current capacity of the vector. clone() Returns a clone of the vector contains(Object) Returns true if the specified object is a value of the collection. copyInto(Objectst) Copies the elements of this... citește mai departe
Java.lang
SYSTEM (java.lang.System) Grupeaza metode pentru interactiunea cu mediul extern masinii virtuale Java precum si metode utile pentru controlul functionarii m.v. Prin intermediul clasei System se pot accesa fisierul standard de intrare, de iesire si de eroare, prin intermediul variabilelor de tip flux in, out si err.... citește mai departe
JAVA - Elemente Generale
In 1991, firma SUN, mergând pe directia dezvoltarii sistemelor deschise de lucru în retea, a creat un proiect de lucru numit Green, care avea drept scop punerea la punct a unor procesoare care sa poata rula pe diferite tipuri de aparate si punerea la punc a unui sistem care sa poata rula pe platforme diferite.... citește mai departe
Iteratori
Algoritmii generici actioneaza asupra containerelor prin intermediul iteratorilor. Astfel algoritmul copy() utilizeaza, pentru a copia o portiune din containerul cs în containerul cd, trei iteratori: un iterator pe primul element copiat din containerul sursa, un iterator dupa ultimul element copiat din containerul... citește mai departe
IO și fișiere în Java
Clase pentru lucrul cu fisiere O alta metoda de a crea obiecte de tip FIS sau FOS este de a folosi clasele File sau FileDescriptor, care se gasesca în java.io Clasa File Variabile: pathSeparator The system dependent path separator string. pathSeparatorChar The system dependent path separator character.... citește mai departe
Interfața Java API
java.lang • este importat automat la compilare în fiecare clasa • contine clasele care definesc elementele fundamentale ale limbajului Java • Exemple: Numele clasei Descriere Object Superclasa abstracta pt. toate celelalte tipuri de clase Process Biblioteca pt. metodele de control ale proceselor Thread... citește mai departe
Interfață grafică în Java
Toate interfetele extind interfata java.util.EventListener Un obiect A care trebuie sa intercepteze evenimente de un anumit tip produse de un anumit obiect grafic B trebuie sa se înregistreze (sa se adauge la lista ascultatorilor) la acesta : B.add<tip_eveniment>Listener(A); buton.addActionListener( A );... citește mai departe
Instrucțiuni în C și C++
1. Instructiunea expresie. O instructiune expresie se obtine punând terminatorul de instructiune (punct-virgula) dupa o expresie: expresie; Exemple: a++; scanf(…); max=a>b ? a : b; Exemplul 1: Un numar real, introdus de la tastatura reprezinta masura unui unghi exprimata în radiani. Sa se scrie un program... citește mai departe
Implementarea standardului IEEE 802.3 în rețele NOVELL
2. Descrierea functiilor de comunicatii IPX si a noilor functii Inainte de a face un apel IPX este necesara pregatirea unui header in care va trebui specificata adresa ,mesajul ,lungimea si alte caracteristici dintre care o parte constituie chiar header-ul MAC iar restul sint folosite de IPX pentru tratarea... citește mai departe
Imagini în Java
Clasa Image Variabile UndefinedProperty The UndefinedProperty object should be returned whenever a property which was not defined for a particular image is fetched. Constructor Image () Metode flush () Flushes all resources being used by this Image object. getGraphics() Gets a graphics object to draw... citește mai departe
Functii, Tablouri și Pointeri în C și C++
3. Pointeri la functii. Numele unei functii reprezinta adresa de memorie la care începe functia. Numele functiei este, de fapt, un pointer la functie. Se poate stabili o corespondenta între variabile si functii prin intermediul pointerilor la functii. Ca si variabilele, acesti pointeri: • pot primi ca valori... citește mai departe
Funcții și variabile în C și C++
In cazul în care apelul functiei precede definitia, trebuie dat, la începutul textului sursa, un prototip al functiei, care sa anunte ca definitia functiei va urma si sa furnizeze tipul rezultatului returnat de functie si tipul parametrilor, pentru a permite compilatorului sa faca verificarile necesare. Prototipul... citește mai departe
Funcții și Clase Generice
4. Functii generice. Exista multe functii (si clase) înrudite între ele, cu exceptia unor tipuri. De exemplu o functie care sorteaza un tablou de întregi va diferi foarte putin de un algoritm de sortare a unui tablou de reali. Mecanismul sabloanelor (templates) creaza functii sau clase generice (parametrizate)... citește mai departe
Fluxuri în Java
Fluxuri de iesire Clase pentru fluxuri de iesire : • FileOuputStream • BufferedOutputStream • ByteArrayOutputStream • DataOutputStream • FilterOutputStream • OutputStream • PipedOutputStream • PrintStream Metode pentru fluxurile de iesire • write() - scrie date într-un flux de iesire • flush() -... citește mai departe
Fișiere în C și C++
2. Fisiere text si fisiere binare Într-un fisier text, toate datele sunt memorate ca siruri de caractere, organizate pe linii, separate între ele prin marcajul sfârsit de linie ‘n’ . Într-un fisier text spatiul de memorare pe disc nu este folosit în mod eficient pentru datele numerice (astfel întregul 12345 ocupa... citește mai departe
Fire de execuție în Java
2.2 Creearea firelor de executie prin implementarea interfetei Runnable import java.applet.* ; import java.awt.* ; public class TestThread extends Applet implements Runnable { Thread mainThread ; CntThread thread1, thread2; public void start() { if (mainThread == null) { mainThread = new Thread(this);... citește mai departe
Ferestre în Java
Clasa Window Clasa Window este rar utilizata în mod direct. Ea permite crearea unor ferestre top-level care nu au chenar si nici bara de meniuri. Pentru a crea ferestre mai complexe se utilizeaza clasele Frame si Dialog. Constructor Window (Frame) Constructs a new Window initialized to an invisible state.... citește mai departe
Excepții în Java
Exceptiile pot fi tratate în Java în mai multe moduri : • pot fi ignorate ; • pot fi tratate direct în codul în care apar; • pot fi transmise codului ce a apelat metoda care a generat exceptia, în ideea ca vor fi tratate de acesta. De obicei se recomanda tratarea erorilor în cadrul programului. Exceptiile sunt... citește mai departe
Elemente Fundamentale ale Limbajului C și C++
Un limbaj de programare reprezinta o interfata între problema de rezolvat si programul de rezolvare. Limbajul de programare, prin specificarea unor actiuni care trebuie executate eficient este apropiat de masina. Pe de alta parte, el trebuie sa fie apropiat de problema de rezolvat, astfel încât solutia problemei sa... citește mai departe
Desenarea în Java
In afara posibilitatii de a utiliza componente grafice standard, Java ofera si posibilitatea de controlului la nivel de punct (pixel) pe dispozitivul grafic, respectiv desenarea a diferite forme grafice direct pe suprafata unei componente. Desi este posibil, în general nu se deseneaza la nivel de pixel direct pe... citește mai departe