Cursurile din domeniul Calculatoare - pagina 28 din 29
Supraîncărcarea Operatorilor
3. Modalitati de supraîncarcare a operatorilor. O functie operator supraîncarcata poate fi introdusa ca functie membra (în general nestatica) sau functie prieten (functie nemembra). Declararea unei functii membra nestatica specifica urmatoarele: 1) functia poate accesa partea privata a declaratiei clasei 2)... citește mai departe
Sockets
The Socket API ________________________________________ • Protocols do not typically specify API • API defined by programming system • Allows greatest flexibility - compatibility with different programming systems • Socket API is a specific protocol API o Originated with Berkeley BSD UNIX o Now available... citește mai departe
Șiruri de caractere în C și C++
Functii de intrare / iesire relative la siruri de caractere. Pentru a citi un sir de caractere de la intrarea standard se foloseste functia gets() având prototipul: char *gets(char *s); Functia gets() citeste caractere din fluxul standard de intrare stdin în zona de memorie adresata de pointerul s. Citirea... citește mai departe
Serializarea Obiectelor în Java
Clasa ObjectInputStream Constructor public ObjectInputStream( java.io.InputStream in ) throws java.io.IOException, java.io.StreamCorruptedException Create an ObjectInputStream that reads from the specified InputStream. The stream header containing the magic number and version number are read from the... citește mai departe
Parametrii liniei de comandă în C și C++
1. Macroinstructiuni pentru functii cu numar variabil de parametri. Functiile C pot fi apelate cu numar variabil de parametri actuali. (un exemplu îl constituie functiile printf() si scanf() ). Programatorul îsi poate scrie propriile functii cu numar variabil de parametri, folosind macroinstructiunile din fisierul... citește mai departe
Operații de intrare și ieșire în C și C++
Operatii de intrare / iesire în C++ . Ca si în C, în C++ facilitatile de intrare / iesire sunt implementate prin intermediul unei biblioteci de functii. Pe nivelul cel mai de jos, un fisier este interpretat ca un flux de octeti (stream). Pe nivelul utilizator, fisierul consta dintr-o secventa de tipuri amestecate... citește mai departe
Obiectele grupate în colecția Forms
Structurarea suprafetei de lucru a formularului ® antetul formularului (From Header) – zona rezervata in principiu titlului formularului; ® antetut de pagina (Page Header); ® zona de detaliu (Details) – cuprinde toate controalele necesare; ® subsol de pagina (Page Footer) – corespunde zonei de antet de pagina... citește mai departe
Obiecte Funcți
Obiecte functii (functori). Într-o expresie, apelul unei functii este înlocuit prin rezultatul întors de functie. Misiunea functiei poate fi preluata de catre un obiect. În acest scop se supraîncarca operatorul apel de functie sub forma function operator()(). Obiectele apartinând claselor care au supraîncarcat... citește mai departe
Metoda backtracking
Prezentarea tehnicii Backtracking Aceasta tehnica se foloseste în rezolvarea problemelor care îndeplinesc simultan urmatoarele conditii: - solutia lor poate fi pusa sub forma unui vector S=x1,x2, ...,xn, cu x1 € A1, x2 € A2 …,xn € An - multimile A1, A2 , …., An sunt multimi finite, iar elementele lor se... citește mai departe
Meniuri în Java
Metode add (MenuItem) Adds the specified item to this menu. add(String) Adds an item with with the specified label to this menu. addSeparator() Adds a separator line, or a hypen, to the menu at the current position. countItems() Returns the number of elements in this menu. getItem(int) Returns the item... citește mai departe
Java.util
Metode addElement (Object) Adds the specified object as the last element of the vector. capacity() Returns the current capacity of the vector. clone() Returns a clone of the vector contains(Object) Returns true if the specified object is a value of the collection. copyInto(Objectst) Copies the elements of this... citește mai departe
Java.lang
SYSTEM (java.lang.System) Grupeaza metode pentru interactiunea cu mediul extern masinii virtuale Java precum si metode utile pentru controlul functionarii m.v. Prin intermediul clasei System se pot accesa fisierul standard de intrare, de iesire si de eroare, prin intermediul variabilelor de tip flux in, out si err.... citește mai departe
JAVA - Elemente Generale
In 1991, firma SUN, mergând pe directia dezvoltarii sistemelor deschise de lucru în retea, a creat un proiect de lucru numit Green, care avea drept scop punerea la punct a unor procesoare care sa poata rula pe diferite tipuri de aparate si punerea la punc a unui sistem care sa poata rula pe platforme diferite.... citește mai departe
Iteratori
Algoritmii generici actioneaza asupra containerelor prin intermediul iteratorilor. Astfel algoritmul copy() utilizeaza, pentru a copia o portiune din containerul cs în containerul cd, trei iteratori: un iterator pe primul element copiat din containerul sursa, un iterator dupa ultimul element copiat din containerul... citește mai departe
IO și fișiere în Java
Clase pentru lucrul cu fisiere O alta metoda de a crea obiecte de tip FIS sau FOS este de a folosi clasele File sau FileDescriptor, care se gasesca în java.io Clasa File Variabile: pathSeparator The system dependent path separator string. pathSeparatorChar The system dependent path separator character.... citește mai departe
Interfața Java API
java.lang • este importat automat la compilare în fiecare clasa • contine clasele care definesc elementele fundamentale ale limbajului Java • Exemple: Numele clasei Descriere Object Superclasa abstracta pt. toate celelalte tipuri de clase Process Biblioteca pt. metodele de control ale proceselor Thread... citește mai departe
Interfață grafică în Java
Toate interfetele extind interfata java.util.EventListener Un obiect A care trebuie sa intercepteze evenimente de un anumit tip produse de un anumit obiect grafic B trebuie sa se înregistreze (sa se adauge la lista ascultatorilor) la acesta : B.add<tip_eveniment>Listener(A); buton.addActionListener( A );... citește mai departe
Instrucțiuni în C și C++
1. Instructiunea expresie. O instructiune expresie se obtine punând terminatorul de instructiune (punct-virgula) dupa o expresie: expresie; Exemple: a++; scanf(…); max=a>b ? a : b; Exemplul 1: Un numar real, introdus de la tastatura reprezinta masura unui unghi exprimata în radiani. Sa se scrie un program... citește mai departe
Implementarea standardului IEEE 802.3 în rețele NOVELL
2. Descrierea functiilor de comunicatii IPX si a noilor functii Inainte de a face un apel IPX este necesara pregatirea unui header in care va trebui specificata adresa ,mesajul ,lungimea si alte caracteristici dintre care o parte constituie chiar header-ul MAC iar restul sint folosite de IPX pentru tratarea... citește mai departe
Imagini în Java
Clasa Image Variabile UndefinedProperty The UndefinedProperty object should be returned whenever a property which was not defined for a particular image is fetched. Constructor Image () Metode flush () Flushes all resources being used by this Image object. getGraphics() Gets a graphics object to draw... citește mai departe
Functii, Tablouri și Pointeri în C și C++
3. Pointeri la functii. Numele unei functii reprezinta adresa de memorie la care începe functia. Numele functiei este, de fapt, un pointer la functie. Se poate stabili o corespondenta între variabile si functii prin intermediul pointerilor la functii. Ca si variabilele, acesti pointeri: • pot primi ca valori... citește mai departe
Funcții și variabile în C și C++
In cazul în care apelul functiei precede definitia, trebuie dat, la începutul textului sursa, un prototip al functiei, care sa anunte ca definitia functiei va urma si sa furnizeze tipul rezultatului returnat de functie si tipul parametrilor, pentru a permite compilatorului sa faca verificarile necesare. Prototipul... citește mai departe
Funcții și Clase Generice
4. Functii generice. Exista multe functii (si clase) înrudite între ele, cu exceptia unor tipuri. De exemplu o functie care sorteaza un tablou de întregi va diferi foarte putin de un algoritm de sortare a unui tablou de reali. Mecanismul sabloanelor (templates) creaza functii sau clase generice (parametrizate)... citește mai departe
Fluxuri în Java
Fluxuri de iesire Clase pentru fluxuri de iesire : • FileOuputStream • BufferedOutputStream • ByteArrayOutputStream • DataOutputStream • FilterOutputStream • OutputStream • PipedOutputStream • PrintStream Metode pentru fluxurile de iesire • write() - scrie date într-un flux de iesire • flush() -... citește mai departe
Fișiere în C și C++
2. Fisiere text si fisiere binare Într-un fisier text, toate datele sunt memorate ca siruri de caractere, organizate pe linii, separate între ele prin marcajul sfârsit de linie ‘n’ . Într-un fisier text spatiul de memorare pe disc nu este folosit în mod eficient pentru datele numerice (astfel întregul 12345 ocupa... citește mai departe