Cursurile din domeniul Calculatoare - pagina 21 din 29
Structuri și Arhitecturi de Calculatoare Numerice
1. STRUCTURI SI ARHITECTURI DE CALCULATOARE NUMERICE 1.1. Limbaje si masini virtuale Calculatorul numeric (CN) reprezinta un sistem fizic capabil sa rezolve probleme prin executia unor instructiuni primite sub forma unui program. Aplicatiile derulate pe CN, respectiv: 1. prelucrari de date; 2. prelucrari de... citește mai departe
Tribon - modelarea secțiilor plane
Procedarea la modelarea sectiilor plane, folosind ca asistent informatic modulul Planar Hull Modeling, presupune, in prealabil, selectia proiectului asupra caruia se va lucra. Din schema de gestionare a informatiilor , prezentata in fig. 1, se deduce faptul ca nava (ca suprafata model) trebuie impartita in blocuri... citește mai departe
Curs ECDL
ABC-UL CALCULATOARELOR CAPITOLUL 1 – DE LA PIATRA LA ADN DE CE FOLOSESC OAMENII CALCULATOARELE? Computerul a schimbat societatea in moduri pe care nimeni nu si le putea imagina acum 20 de ani. Totusi, aceasta revolutie este inca in perioada "copilariei" sale iar ritmul schimbarilor este inca unul accelerat. Noile... citește mai departe
Curs Java
APLICATII DE RETEA Pachetul java.net Clase ContentHandler DatagramPacket DatagramSocket DatagramSocketImpl HttpURLConnection InetAddress MulticastSocket ServerSocket Socket SocketImpl URL URLConnection URLEncoder URLStreamHandler Excep]ii BindException ConnectException... citește mai departe
Curs C++
Limbajele C si C++ sunt limbaje de programare de nivel înalt. Limbajul C a aparut în anii 1970 si a fost creat de Dennis Ritchie în laboratoarele AT&T Bell. Limbajul C face parte din familia de limbaje concepute pe principiile programarii structurate, la care ideea centrala este ”structureaza pentru a stapâni o... citește mai departe
Grafuri Orientate
Un graf orientat G este format dintr-o pereche ordonata de multimi G=(X,U). ca si in cazul grafurilor neorientate, X este multimea varfurilor sau nodurilor grafului.Multimea U este formata din perechi ordonate de elemente distincte din X, numite arce.Orice arc uÎ U va fi notat prin u=(x,y) cu x,yÎX si x¹y. Spunem... citește mai departe
Grafuri
SCURT ISTORIC AL TEORIEI GRAFURILOR Originile teoriei grafurilor se gãsesc în rezolvarea unor probleme de jocuri si amuzamente matematice,care au atras atentia unor matematecieni de seama,cum ar fi:Euler,Hamilton,Cazlyley,Sylvester,Birkoff. Data nasterii teoriei grafurilor este consideratã a fi anul 1736,cãnd... citește mai departe
Structuri de Date și Algoritmi
Curs 1 Structuri de date Structurile de date erau definite în limbajul C drept organizarea datelor primare. În limbajul C++, acestea reprezinta o colectie de date împreuna cu operatiile lor (data obiect). De exemplu, prin multimea N a numerelor naturale se va întelege si elementele multimii N, dar si operatiile... citește mai departe
Grafurile Orientate și Neorientate
Grafurile Graf orientat Un graf orientat reprezinta o pereche ordonata de multimi G=(X,U), unde X este o multime finita si nevida, numita multimea nodurilor, si U este o multime formata din perechi ordonate de elemente ale lui X, numita multimea arcelor. Exemplu In graful din fig. 1 multimea nodurilor... citește mai departe
Programare și Utilizare PC
CURS OPERATOR PC. Calculatorul se imparte in 2 mari parti: Hardware (greu) si Softwware (usor) Partea Hard este compusa din totalitatea componentelor fizice si electronice ale unui calculator. Partea Soft este compusa din totalitatea programelor ce se gasesc in calculator. Principalele componente Hard: -... citește mai departe
Manual Autocad
Introducere Pentru a intelege lucrul cu AutoCAD, este important sa cunoastem modul in care acesta isi pastreaza desenele. Pentru fiecare desen se creeaza o baza de date. Fiecarei entitati desenate ii corespunde o piesa din baza de date (o entitate este un element de desen, cum ar fi linia, cercul, arcul, etc.).... citește mai departe
Sisteme de Prelucrare Grafică
Curs nr. 1 Evolutia graficii: Se pot distinge mai multe etape: - grafica simpla care sa fie printata; - modele sau obiecte care trebuiau modelate grafic (obiecte abstracte si fenomene); - grafica interactiva – se modifica în timp real modelele construite; - apar interfete grafice utilizator care permit... citește mai departe
Introducere în Limbajul Latex
2.1 INTRODUCERE O lucrare este predata editorului care, dupa verificarea semantica de catre un grup de recenzori, va accepta lucrarea. O lucrare acceptata pentru publicare va trebui aranjata în pagina, operatie facuta de catre tehnoredactor, care hotaraste dimensiunile paginii, fonturile, aspectul general etc.... citește mai departe
Curs HTML
GESTIONAREA FISIERELOR CU AJUTORUL PROGRAMULUI EXPLORER Informatiile cu care lucrati sunt stocate pe calculatorul dumneavoastra în fisiere. Programele pe care le folositi la rezolvarea lucrarilor si la crearea documentelor sunt, de asemenea, fisiere. Din aceasta cauza, este important sa stiti cum sa gestionati... citește mai departe
Fiabilitate
NOTIUNI GENERALE PRIVIND CALITATEA SI FIABILITATEA Notiuni introductive Sistemul calitatii, asa cum este definit de Organizatia Internationala de Standardizare (ISO) în seria de standarde 9000, a fost dezvoltat ca raspuns la provocarile globalizarii crescânde a pietei si a fost unanim acceptat. Companii si guverne... citește mai departe
Bazele logice ale proiectării calculatoarelor
Definitie: P reprezinta un obiect fizic caracterizat de o multime de parametri masurabili, cum ar fi lungimea, latimea, greutatea, culoarea sau forma. Aceste valori la un moment t sunt v1(t), v2(t), … Din punct de vedere matematic, valoarea acestor functii în timp nu este relevanta. Relatiile dintre functii au însa... citește mai departe
Bazele Informaticii
1.1. Calculatoare numerice. În functie de procedeul de reprezentare a informatiei si de suportul fizic al informatiei calculatoarele au fost împartite în: - calculatoare analogice - calculatoare numerice În sistemele de calcul analogice, informatia este codificata sub forma unor marimi fizice (intensitatea... citește mai departe
Arhitectura calculatoarelor
1. BAZELE ARITMETICE SI LOGICE ALE SISTEMELOR DE CALCUL 1.1. Reprezentarea informatiilor în calculator Informatia - este o formula care poate fi scrisa sau simbolizata, având ca scop de a aduce o cunostinta (a informa). Putem spune ca informatia este un mesaj despre anumite lucruri sau evenimente care au avut,... citește mai departe
Informatică
1. Termenul computer este un sinonim pentru calculator electronic, preluat identic ca forma si ca sens din limba engleza. El a intrat în limba româna mai târziu decât ordinator, un alt sinonim pentru calculator electronic preluat din limba franceza. Computerul este o masina electronica programabila compusa dintr-un... citește mai departe
Birotică
Evolutia fulminanta a tehnologiilor comunicationale Internet si silueta societatii informationale ce se profileaza la orizont, anunta o revolutie economica, sociala si politica profunda. Revolutia s-a produs si în cadrul birourilor& CAPITOLUL 1 INTRODUCERE ÎN BIROTICA. DESPRE LOCUL SI ROLUL BIROTICII Resursa... citește mai departe