Cursurile din domeniul Calculatoare - pagina 29 din 29
Fire de execuție în Java
2.2 Creearea firelor de executie prin implementarea interfetei Runnable import java.applet.* ; import java.awt.* ; public class TestThread extends Applet implements Runnable { Thread mainThread ; CntThread thread1, thread2; public void start() { if (mainThread == null) { mainThread = new Thread(this);... citește mai departe
Ferestre în Java
Clasa Window Clasa Window este rar utilizata în mod direct. Ea permite crearea unor ferestre top-level care nu au chenar si nici bara de meniuri. Pentru a crea ferestre mai complexe se utilizeaza clasele Frame si Dialog. Constructor Window (Frame) Constructs a new Window initialized to an invisible state.... citește mai departe
Excepții în Java
Exceptiile pot fi tratate în Java în mai multe moduri : • pot fi ignorate ; • pot fi tratate direct în codul în care apar; • pot fi transmise codului ce a apelat metoda care a generat exceptia, în ideea ca vor fi tratate de acesta. De obicei se recomanda tratarea erorilor în cadrul programului. Exceptiile sunt... citește mai departe
Elemente Fundamentale ale Limbajului C și C++
Un limbaj de programare reprezinta o interfata între problema de rezolvat si programul de rezolvare. Limbajul de programare, prin specificarea unor actiuni care trebuie executate eficient este apropiat de masina. Pe de alta parte, el trebuie sa fie apropiat de problema de rezolvat, astfel încât solutia problemei sa... citește mai departe
Desenarea în Java
In afara posibilitatii de a utiliza componente grafice standard, Java ofera si posibilitatea de controlului la nivel de punct (pixel) pe dispozitivul grafic, respectiv desenarea a diferite forme grafice direct pe suprafata unei componente. Desi este posibil, în general nu se deseneaza la nivel de pixel direct pe... citește mai departe
Curs Word
Pozitionarea tabulatorilor pe rigla Pentru a pozitiona pe rigla unul din cei patru tabulatori prezentati, executati clic pe caseta Tab Alignment – aflata in capatul din stanga riglei – pana cand va afisa simbolul corespunzator. Acum, nu va ramane de facut decat sa executati clic pe rigla, in pozitia dorita. Pe... citește mai departe
Curs Windows
Componentele unui calculator 1. Software (soft) = componentele logice, invizibile ale unui calculator; componenta “moale”, care nu se poate pipai, adica pachetele de programe. Aici intra: - sisteme de operare: MS-DOS, Windows, etc. - programe utilitare de firma (programe facute de firma pentru usurarea muncii cu... citește mai departe
Curs Excel
Deplasarea prin foi Deplasarea dintr-o foaie in alta se face cu clic cu mouse-ul pe eticheta foii dorite. Deplasarea prin celule Va puteti deplasa prin celule cu sagetile directionale de pe tastatura, cu Enter, cu Tab sau facand clic cu mouse-ul pe celula dorita. In situatia in care doriti sa ajungeti la o... citește mai departe
Crearea unei aplicații independente în Java
Toate aplicatiile Java contin o metoda main(), spre deosebire de miniaplicatii. class FirstApp { public static void main( String argsst) { System.out.println(“Aplicatie independenta”); } } Creearea structurii de fisiere si denumirea fisierelor sursa • creati un director java_apps si subdirectorul first •... citește mai departe
Comunicații internet
2.1. Stilurile caracterelor {n sfirsit pagina dvs. contine ceva, chiar daca este vorba numai de un nume. Vom analiza in continuare elementele de formatare a caracterelor. Sunt disponibile doua stiluri : stiluri fizice si stiluri logice. Tag-urile pentru stilurile fizice indica browser-ului cum anume sa fie afisat... citește mai departe
Clase
1. Programare procedurala –Programare orientata pe obiecte. Limbajul C, ca si Pascal, utilizeaza modelul programarii structurate procedurale, care consta în descompunerea programului în proceduri (functii), apelate în ordinea în care se desfasoara algoritmul. Datele sunt separate de functiile care le manipuleaza.... citește mai departe
Clase în Java
Clase pentru miniaplicatii Miniaplicatiile constituie extensii ale unei clase deja existente java.applet.Applet. Structura clasei unui applet se bazeaza pe urmatoarele metode : init() start() stop() paint() init() • apelata numai atunci când applet-ul este încarcat pentru prima data într-un program de... citește mai departe
Clase Derivate
1. Clase derivate. Prin mostenire, atributele unei clase de baza sunt transmise unor clase derivate. Derivarea permite definirea unor clase noi, prin adaugarea unor functionalitati noi unor clase deja existente, fara reprogramare sau recompilare. Clasa derivata mosteneste caracteristicile unei clase de baza (sau... citește mai departe
Biblioteca de Șabloane Standard
Biblioteca de Sabloane Standard (STL) asigura o abstractizare standardizata a datelor prin intermediul containerelor si o abstractizare procedurala prin intermediul algoritmilor. Programele dezvoltate folosind STL beneficiaza de o viteza de dezvoltare si o viteza de executie sporite. Ele sunt mai eficiente, mai... citește mai departe
AutoCad
APERTURE - controleazã mãrimea cursorului selector, caracteristic modului object snap. ARC - traseazã un arc de cerc de orice dimensiune. A - unghi inclus C - centru cercului D - directia de start E - punct final L - lungimea corzii subîntinse R - raza cercului citește mai departe