Cursurile din domeniul Calculatoare - pagina 27 din 29
Prelucrarea Semnalelor - Curs 4
4.1.1 Esantionarea Vom presupune pentru început ca discretizarea timpului se efectueaza cu pas constant T (esantionare periodica sau uniforma) si ca esantioanele sunt reprezentate exact. Reprezentarea semnalului x(t) doar prin valori ale sale la momente discrete de timp implica riscul ca evenimente care apar... citește mai departe
Prelucrarea Semnalelor - Curs 2
2.4. Aplicatii ale seriilor Fourier Seriile Fourier reprezinta baza întregii discipline a prelucrarii semnalelor. Aplicatiile seriilor Fourier pot fi grupate in doua categorii de baza: A) Analiza si sinteza spectrala a semnalelor Daca consideram un sistem LIT (Liniar si Invariant în Timp) caruia i se aplica... citește mai departe
Prelucrarea Semnalelor - Curs 1
1.1. Notiunea de semnal Exista în lumea înconjuratoare o mare varietate de semnale: semnalele luminoase emanate de diverse surse de lumina (corpuri ceresti, materiale incandescente sau fosforescente), semnalele acustice eliberate de aproape orice proces fizic, semnalele nervoase emise de creierul uman catre... citește mai departe
Rețele de calculatoare și interconectarea lor
Prin retea de calculatoare se intelege un numar de echipamente de procesare a infornatiei conectate intre ele si capabile sa schimbe mesaje. Altfel spus reteaua de calculatoare este un ansamblu de sisteme interconectate prin intermediul unor medii de comunicatie, asigurandu-se in acest fel utilizarea in comun de... citește mai departe
Curs Outlook pentru începători
Capitolul 1 – Introducere Cursul se adreseaza tuturor angajatilor care folosesc programul Microsoft Outlook. Trebuie precizat ca pentru utilizarea acestui program sunt valabile regulile precizate în cursul IT Policy pentru folosirea sistemelor de comunicatie. Capitolul 2 – Personalizarea programului Pentru a... citește mai departe
Curs Excel pentru începători
1.1 Scopul cursului Cursul se adreseaza angajatilor care au un nivel elementar de cunostinte Excel, pentru a ajunge la nivelul mediu pentru ca mai apoi sa se poata specializa cu ajutorul programului „Smart Force” de pe retea. 1.2 Obiectivele cursului Câteva dintre obiectivele cursului sunt: • Cunoasterea... citește mai departe
Curs Word pentru începători
1. GENERALITATI 1.1 Notiuni generale despre editare in Word 2000 Prin editare se intelege totalitatea operatiilor prin care se introduc, se deplaseaza si se corecteaza informatiile intr-un document. a). Elemente de baza ale Word 2000 Elementele de baza utilizate de Word 2000 in procesarea textului sunt:... citește mai departe
Curs Practic HTML
Culoarea de fond O culoare poate fi precizata in doua moduri: Printr-un nume de culoare.Sunt disponibile cel putin 16 nume de culori: aqua, black, fuchsia, gray, green lime, maroon, navy, olive, purple, red, silver, teal, white si yellow. Prin constructia " #rrggbb " unde r (red), g (green), sau b (blue) sunt... citește mai departe
Programare în Limbaj de Asamblare
Reprezentarea in virgula flotanta - semn+exponent+mantisa - extinde posibilitatile de reprezentare ale numerelor: foarte mari & foarte mici (fractionare) - NU respecta algebra numerelor reale: -- numar finit de valori posibile -- rezolutie si acuratete limitata ( numar limitat de cifre semnificative) --... citește mai departe
Programare avansată utilizând clase
Functii si clase prietene In paragraful precedent, am afirmat ca principiul incapsularii datelor este bine sa fie respectat in cadrul elaborarii ierarhiei de clase. Cu toate acestea, exista situatii in care este greu sa se respecte acest principiu. De aceea, Bjarne Stroustrup a introdus un concept menit sa... citește mai departe
Combinatorică și teoria grafurilor. Partea întâia - elemente de combinatorică
Cercetări operaționale
CERCETAREA OPERATIONALA - LOC SI ROL A aparut ca scoala a stiintei managementului în a doua jumatate a secolului XX Circumstante favorizatoare: - necesitatea unei mobilizari considerabile de resurse; - recursul la o gândire teoretica straina de firma si de administratie; - aparitia unor echipe interdisciplinare... citește mai departe
Structuri de Date și Tehnici de Programare
Inginerie Software
Acest curs se ocupa cu gasirea metodelor de ridicare a productivitatii de programe, domeniu care a ramas mult în urma productiei hard(criza software). Dificultati în implementarea unui program soft : 1) Lipsa de întelegere a utilizatorului; 2) Lipsa de personal calificat; 3) Decalajul între hard si soft(se... citește mai departe
Baze de Date Acces și SQL
Modele de date Un model de date este un ansamblu de concepte, o conventie de reprezentare care permite descrierea datelor de administrat Modelul IERARHIC Modelul RETEA Modelul RELATIONAL Modelul OBIECT Permite modelarea realitatii prin intermediul obiectelor definite ca entitati cu identitate proprie si... citește mai departe
Arhitectura calculatorului
Arhitectura Calculatorului = Arhitectura Setului de Instructiuni + Organizarea Calculatorului/Masinii Arhitectura Setului de Instructiuni – ASI- (ISA- Instruction Set Architecture) conform lui: Amdahl, Blaaw si Brooks (1964) .... atributele unui sistem (de calcul) vazute de catre programator: structura... citește mai departe
Baze de Date și Programare - Visual Fox Pro
Baze de Date SQL
Structured Query Language (SQL) este un limbaj universal care poate fi utilizat pentru a defini, interoga, reactualiza si gestiona baze de date relationale. SQL este accesibil utilizatorilor începatori, dar în acelasi timp poate oferi programatorilor experimentati facilitati deosebite. SQL este un limbaj... citește mai departe
SPM tehnica pipeline
1 Tehnica pipeline Tehnica pipeline este unul dintre modelele utilizate frecvent în cele mai variate domenii de productie. Acest model este aplicabil daca activitatea care trebuie realizata se poate descompune în faze distincte care trebuie executate succesiv. Fiecare faza preia, pentru un anumit obiect de... citește mai departe
Utilizarea Tastaturii în Java
In Java, fiecare componenta este generatoare de evenimente. Printre acestea se numara si evenimentele generate de apasarea tastelor. O componenta produce evenimete referitoare la tastatura în momentul în care este “activa”, mai bine zis în momentul în care este tinta intrarii de la tastatura (are InputFocus). O... citește mai departe
Utilizarea Mouse-ului în Java
In Java, miscarea sau actionarea unui buton al mouse-ului pe suprafata unei componente genereaza evenimente de un tip special. Spre deosebire de multe alte limbaje de programare, în Java nu se face distinctie între butoanele mouse-ului, aceasta pentru a realiza independenta de platforma si de numarul butoanelor... citește mai departe
Utilizarea Codurilor în Transmiterea de Date
5.1. Codarea si Decodarea pe Canale fara Perturbatii In cadrul capitolului 1 s-a aratat ca un sistem digital de comunicatie presupune un codor/decodor al sursei. Rolul acestuia este de a mari eficienta transmiterii prin utilizarea unor mesaje cât mai scurte pentru a transmite aceiasi cantitate de informatie.... citește mai departe
Tratarea Excepțiilor
2. Tratarea exceptiilor în C++. O exceptie reprezinta o conditie de eroare, care transmisa sistemului determina producerea unei erori la executie. De exemplu: o înpartire prin 0, iesirea indicelui în afara limitelor unui tablou, etc. La aparitia unei exceptii, utilizatorul îsi poate defini o secventa proprie de... citește mai departe
Tipuri, variabile, operatori și expresii în C și C++
II. Operatori si expresii. Un operator este un simbol care arata ce operatii se executa asupra unor operanzi (termeni). Un operand este o constanta, o variabila, un nume de functie sau o subexpresie a carei valoare este prelucrata direct de operator sau suporta în prealabil o conversie de tip. Operatorii, dupa... citește mai departe
Tablouri și Pointeri
2. Pointeri. Un pointer este o variabila care are ca valori adrese ale altor variabile, sau mai general adrese de memorie. Un pointer este asociat unui tip de variabile, deci avem pointeri catre int, char, float, etc. În general o variabila pointer p catre tipul T se declara: T *p; Un tip pointer la tipul T are... citește mai departe