Toate documentele din domeniul Calculatoare - pagina 106 din 132

Operații cu polinoame

Fie C(N) multimea sirurilor (infinite) de numere complexe f=(a0,a1,a2,………,an,…), care au numai un numãr finit de termeni aI , nenuli, adica exista un numar natural m astfel incat aI = 0 pentru orice I > m . Definim pe multimea C(N) douã operatii algebrice: adunarea si inmultirea. Fie f=(a0,a1,a2,…),... citește mai departe

13 pagini 6 puncte Extras Preview

Lucrul cu numere mari

De multe ori , in probleme, apar situatii cand este nevoie sa memoram numere intregi foarte mari (de ordinul sutelor de cifre), iar uneori trbuie sa efectuam si operatii aritmetice cu aceste numere. Iata un exemplu: Se dau doua numere naturale cu n<=1000 decifre. Se cere sa se calculeze urmatoarele operatii: -... citește mai departe

19 pagini 7 puncte Extras Preview

Grafuri Orientate

Un graf orientat G este format dintr-o pereche ordonata de multimi G=(X,U). ca si in cazul grafurilor neorientate, X este multimea varfurilor sau nodurilor grafului.Multimea U este formata din perechi ordonate de elemente distincte din X, numite arce.Orice arc uÎ U va fi notat prin u=(x,y) cu x,yÎX si x¹y. Spunem... citește mai departe

20 pagini Gratis Extras Preview

Grafuri Neorientate

GRAFURI NEORIENTATE NOTIUNI INTRODUCTIVE NOTIUNI DE BAZA DEFINITIE: Se numeste graf neorientat o pereche ordonata de multimi(X,U), X fiind o multime finita si nevida de elemente numite noduri sau varfuri, iar U o multime de perechi neordonate (submultimi cu doua elemente) din X, numite muchii. Vom nota cu... citește mai departe

21 pagini 8 puncte Cuprins Extras Preview

Grafuri

SCURT ISTORIC AL TEORIEI GRAFURILOR Originile teoriei grafurilor se gãsesc în rezolvarea unor probleme de jocuri si amuzamente matematice,care au atras atentia unor matematecieni de seama,cum ar fi:Euler,Hamilton,Cazlyley,Sylvester,Birkoff. Data nasterii teoriei grafurilor este consideratã a fi anul 1736,cãnd... citește mai departe

16 pagini Gratis Extras Preview

Structuri de Date și Algoritmi

Curs 1 Structuri de date Structurile de date erau definite în limbajul C drept organizarea datelor primare. În limbajul C++, acestea reprezinta o colectie de date împreuna cu operatiile lor (data obiect). De exemplu, prin multimea N a numerelor naturale se va întelege si elementele multimii N, dar si operatiile... citește mai departe

70 pagini Gratis Extras Preview

Arhitectura calculatoarelor - configurația hardware a unui PC compatibil IBM

CAPITOLUL I CONFIGURATIA HARDWARE A UNUI P.C. COMPATIBIL I.B.M. Configuratia unui PC compatibil IBM Introducere Au trecut mai bine de doua decenii de când firma IBM, prin cel mai bun si inspirat studiu de marketing din domeniul calculatoarelor, a definit si a caracterizat cel mai important segment de piata... citește mai departe

63 pagini 8 puncte Cuprins Extras Preview

Analiza Rezultatelor la Examenul de Bacalaureat Costin Nenițescu 2007

În perioada 26 iunie 2007 – 10 iulie 2007 am facut parte din comisia de Bacalaureat arondata Centrul de Examen “Costin Nenitescu” Buzau în calitate de informatician. Acest proiect are ca scop o analiza a urmatoarelor aspecte derivate direct din aceasta activitate : 1. Prezentare generala a aplicatiilor utilizate la... citește mai departe

12 pagini 8 puncte Extras Preview

Grafurile Orientate și Neorientate

Grafurile Graf orientat Un graf orientat reprezinta o pereche ordonata de multimi G=(X,U), unde X este o multime finita si nevida, numita multimea nodurilor, si U este o multime formata din perechi ordonate de elemente ale lui X, numita multimea arcelor. Exemplu In graful din fig. 1 multimea nodurilor... citește mai departe

20 pagini Gratis Extras Preview

Conducere PC

Laborator 1. Componentele principale ale unui calculator Indiferent de tipul sau, un calculator se compune din (fig.1): 1.Unitate Centrala de Prelucrare (UCP), componenta care supervizeaza operatiile efectuate de catre toate celelalte module; 2.Memoria de lucru sau memoria RAM; 3.Memoria ROM, memoria... citește mai departe

54 pagini Gratis Extras Preview

Programare și Utilizare PC

CURS OPERATOR PC. Calculatorul se imparte in 2 mari parti: Hardware (greu) si Softwware (usor) Partea Hard este compusa din totalitatea componentelor fizice si electronice ale unui calculator. Partea Soft este compusa din totalitatea programelor ce se gasesc in calculator. Principalele componente Hard: -... citește mai departe

84 pagini Gratis Extras Preview

Clasa Graphics 2D

Desenarea Folosind Contextul Grafic Dat de Clasa Graphics2D Abstract. Prezenta lucrare ofera informatii generale realizarii desenelor în lim-bajul Java folosind contextul dat de clasa Graphics2D. Lucrarea însa se bazeaza pe una dintre facilitatile pe care le ofera aceasta clasa si anume conceptul ab-stract de... citește mai departe

4 pagini 6 puncte Extras Preview

Modele de Culoare - RGB și CMY

Codificari RGB si CMY Abstract. Culorile sunt indispensabile vietii., deci si lucrului cu calculatorul. Asa ca pentru a reprezenta culorile în calculator, se folosesc o serie de coduri de reprezentare. Unele dintre acestea sunt RGB si CMY, coduri pe care am încer-cat sa mi le însusesc în aceasta lucrare folosind si... citește mai departe

4 pagini 8 puncte Extras Preview

Clasa Graphics

Desenarea Folosind Contextul Grafic Dat de Clasa Graphics Abstract. Prezenta lucrare ofera informatii elementare realizarii desenelor în limbajul Java si anume o scurta prezentare a claselor java.awt.Graphics, java.applet.Applet, la ce folosesc instantele acestor clase (cele ale clasei Applet ca suport de... citește mai departe

5 pagini 5 puncte Extras Preview

Interfața Grafică Utilizator

Interfata grafica utilizator Abstract. Prezenta lucrare are ca finalitate realizarea unei interfete utilizator grafice a carei fereastra principala este o instanta a clasei Frame. Pentru a crea o astfel de interfata utilizator grafica trebuie sa stiti ce sunt instantele clasei Frame, cum se pot adauga diferite... citește mai departe

7 pagini 6 puncte Extras Preview

Transformări Tridimensionale

Lucrarea Nr. 9 Transformari tridimensionale Abstract. Lucrarea este un exemplu de transformare a unui cub 3D. Pentru aceasta trebuie definita mai întâi o clasa Matrice în care sunt definite metode pentru scalare, translatare si rotatie. Aceasta clasa nu trebuie sa lipseasca din program. Pe langa aceasta mai sunt... citește mai departe

12 pagini 5 puncte Extras Preview

Fițuică C++

(1) Limbaj de programare: O unealta cu care se dau comenzi calculatorului. El ne asigura un set de concepte necesare rezolvarii problemei. C++ este orientat catre problema Un program contine: - cuvinte cheie (for, while, etc.) - constante (x=3, constante sir, constante numerice) - identificatori: - de variabile,... citește mai departe

1 pagini 6 puncte Extras Preview

Algoritmica grafurilor

Curs 1 1.Notatii.Definitii Multiset – S multime finita, S!=VID R=(S,r) r:S->N³0, r=functie multiplicitate r:S->{0,1} => def partilor lui S (R) xÎR <=>r(x)³1 |R|=S(x Î S) r(x) |R|=p => R este o p-multiparte peste S 2.Puteri ale unei multimi S!=VID, p ap N³0 p!=0 Sp={( x1,…,xp)/ x1,…,xp ap S} – multimea... citește mai departe

13 pagini 3 puncte Extras Preview

Interfața AGP

Bus-ul AGP (Accelerated Graphics Port) a fost introdus de catre Intel în 1997 pentru o performanta video mai buna, bazându-se pe un standard nou de transfer între placa grafica si chipset. Daca pâna atunci bus-ul PCI reprezenta singura optiune pentru o grafica performanta, Intel a sa lansat o tehnologie ce ofera un... citește mai departe

12 pagini 5 puncte Extras Preview

Manual Autocad

Introducere Pentru a intelege lucrul cu AutoCAD, este important sa cunoastem modul in care acesta isi pastreaza desenele. Pentru fiecare desen se creeaza o baza de date. Fiecarei entitati desenate ii corespunde o piesa din baza de date (o entitate este un element de desen, cum ar fi linia, cercul, arcul, etc.).... citește mai departe

111 pagini Gratis Extras Preview

Autocad - Laborator 6

COTAREA ÎN AUTOCAD Cotarea unui desen este câteodata o arta, ca si crearea desenului însusi. Realizarea ei corecta se bazeaza pe cunostinte anterioare si experienta dobândita. Cotarea are ca scop furnizarea de informatii concrete despre modul cum obiectul cotat poate fi realizat practic. Toolbar-ul Dimension din... citește mai departe

5 pagini Gratis Extras Preview

Autocad - Laborator 5

BLOCK-URI 5.1 Definirea BLOCK-urilor. Unul din avantajele utilizarii programului AutoCAD, fata de tehnicile de desenare manuala, este posibilitatea de a copia constructii geometrice existente, în alte locatii în desen (COPY, ARRAY). In plus se pot copia constructii geometrice existente dintr-un desen în altul. El... citește mai departe

6 pagini Gratis Extras Preview

Autocad - Laborator 4

4.1 COMENZI DE DESENARE AVANSATE Am facut cunostinta pâna acum cu cele mai obisnuite entitati: linii, arce de cerc si cercuri. Dar ce facem daca vrem sa desenam o linie groasa, sau cu grosime variabila, ca un trapez plin? Cum putem construi o serie continua de linii si arce? Raspunsul este crearea unei polyline... citește mai departe

6 pagini Gratis Extras Preview

Autocad - Laborator 3

3.1 PRELUCRAREA OBIECTELOR Incepând din acest moment se poate vedea cât de simplu se pot executa modificari în desenele existente, cu ajutorul comenzilor de editare ale AutoCAD-ului. Este stiut ca în sistemul clasic de lucru, asa ceva înseamna de cele mai multe ori, refacerea desenului, partial sau integral. Pentru... citește mai departe

8 pagini Gratis Extras Preview

Autocad - Laborator 2

2.1 REALIZAREA PRECIZIEI IN DESENARE Scopul de baza al graficii ingineresti este sa produca desene cât mai exacte din punct de vedere al formei, dimensiunilor si al amplasarii spatiale a obiectului reprezentat. Tehnicile CAD permit atingerea acestui deziderat, cu performante mult sporite fata de subiectivul... citește mai departe

12 pagini Gratis Extras Preview