Toate documentele din domeniul Limbaje de Programare - pagina 23 din 40
Programarea calculatoarelor și limbaje de programare - tablouri și șiruri
1. Noţiuni teoretice 1.1. Introducere Un tablou (array) este un ansamblu de variabile de acelaşi tip la care se face referire folosindu-se un acelaşi nume. Un anume element dintr-un tablou este indicat prin intermediul unui indice (index). În C/C++ toate tablourile sunt alcătuite din locaţii de memorie învecinate.... citește mai departe
Programarea calculatoarelor și limbaje de programare - instrucțiuni
1. Noţiuni teoretice 1.1. Instrucţiuni de salt C/C++ dispune de patru instrucţiuni de salt: return, goto, break şi continue. Dintre acestea, return şi goto pot fi folosite oriunde în program. Instrucţiunile break şi continue pot fi folosite împreună cu oricare dintre instrucţiunile de ciclare. Instrucţiunea break... citește mai departe
Realizarea unui sistem informatic în PHP și MySQL - agenție de plasare
Introducere Proiectul cu Tema : Realizarea unei pagin web interactive la firma Agenţia Cronos utlizând PHP si MySQL a fost realizată în urma analizei asupra sistemului de activitate al unei firme care are nevoie de o paginta web pe internet. Scopul acestei lucrari este analiza sistemului existent, analiza agenţiei... citește mai departe
Programe de Calcul Tabelar
Capitolul 6 PROGRAME DE CALCUL TABELAR 6.1. Noţiuni generale Programele de calcul tabelar sunt cunoscute în literatura informatică şi sub denumirea de „editoare de tabele“ sau programe „spreadsheet“. Ele pun la dispoziţia utilizatorilor trei facilităţi importante, şi anume: – înregistrarea şi prelucrarea... citește mai departe
Tablouri și Șiruri de Caractere
Un tablou este o colecţie de variabilede acelaşi tip, apelate cu acelaşi nume. Tablourile sunt plasate într-o zonă de memorie contiguă. Accesul la un element al tabloului se face cu ajutorul unor indici. Tablouri unidimensionale Forma generală de declarare a tablourilor unidimensionale (şirurilor) este... citește mai departe
Instrucțiuni de intrare
7. Instrucţiuni de iterare Instrucţiunile de iterare (ciclare) permit ca un grup de instrucţiuni să se execute repetat, până se îndeplineşte o anumită condiţie. În C, există trei categorii de cicluri: • ciclul cu test iniţial: instrucţiunea while; • ciclul cu test iniţial şi număr cunoscut de repetări:... citește mai departe
Instrucțiuni
O instrucţiune este o parte a programului care poate fi executată. Aceasta înseamnă că o instrucţiune specifică o acţiune. Standardul ANSI C şi cel propus pentru ANSI C++ împart instrucţiunile în următoarele grupe: - Selecţie: if şi switch; - Iterare: while, for, do-while; - Salt: break, continue, goto şi return;... citește mai departe
Instrucțiunile limbajului C++
5. Operaţii de intrare/ieşire În C, spre deosebire de alte limbaje, sistemul intrare/ieşire nu este parte a limbajului, ci este introdus printr-un set de funcţii aflate în biblioteca standard. În exemplele din prima parte a acestei lucrari, se vor utiliza fencţia printf, pentru afişare date pe ecran, şi funcţia... citește mai departe
Variabile
6. Variabile Prin variabilă se înţelege o dată a cărei valoare se poate schimba pe parcursul execuţiai programului. Unei variabile i se atribuie patru entităţi: nume (cu ajutorul căreia se va putea referii pe parcursul programului); valoare (la un moment dat); tip (valorile pe care le poate avea variabila la... citește mai departe
Noțiuni despre Algoritmi și Programare Structurată
2.1. Noţiuni introductive Rezolvarea problemelor cu ajutorul calculatorului presupune parcurgerea mai multor etape: 1. analiza problemei (cu stabilirea datelor de intrare/ieşire) şi modelarea ei matematicã; 2. descrierea algoritmului cu ajutorul schemei logice şi (sau) a pseudocodului; 3. scrierea programului... citește mai departe
Crearea unei Interogări în Modul Asistat
Având baza de date (în cazul nostru, după ce s-a creat baza de date), putem opta pentru afişarea acelor date (înregistrări sau linii şi atribute sau coloane) care satisfac anumite condiţii, procedeu cunoscut sub denumirea de interogare a bazei de date. Vom acţiona cu un click pe secţiunea corespunzătoare (Queries)... citește mai departe
Material Rapoarte și Export Date - FoxPro
a. Să se realizeze un raport rapid (Quick Report) care să conţina lista studenţilor din baza de date. Se au în vedere primele 2 şi ultimele 3 câmpuri ale tabelei „Studenţi”. Să se salveze cu numele „Lista Studenti” şi să se ataşeze (dacă e cazul) la proiectul „FEAA”. REZOLVARE: Click in fereastra managerului de... citește mai departe
Planificare și realizarea unei rețele de calculatoare la o întreprindere
Planificarea retelei corporative: studio de caz Scop:A insusi argumentele principale si scenariul de selectare a unei retele concrete de calculatoare(RC),si anume: RC,topologia si sistemul de cablare(tip cablu conectoare,HUB,prize,etc.).De asemenea se urmareste insusirea unor instrumente (programe) de sustinere a... citește mai departe
Analiza și Proiectarea Sistemului Informatic
I. STUDIUL SISTEMULUI INFORMATIONAL S.C. HERCUL TRADING MANAGEMENT S.R.L. este o firma de transport persoane, activitatea principala realizandu-se pentru o scoala internationala transportand elevii acesteia folosind masinile din dotare. Pentru aceste masini, respective pentru tipurile de masini se cunosc... citește mai departe
Elemente de Limbaj Pascal
Constante, variabile, tipuri de date, citiri scrieri: Structura unui program Pascal: Program (nume dat de utilizator): antetul programului - zona de declaratie a programului begin - corpul programului end. (sfarsitul programului). Constantele si variabilele reprezinta datele cu care lucreaza un program.... citește mai departe
Sistem de alarmă cu transmisie radio și achiziție pe portul paralel
Informatii generale privind modul de lucru si descrierea principalelor componente Proiectul nostru urmareste realizarea fizica a unui montaj care sa permita avertizarea unui operator uman in cazul patrunderii intr-o anumita zona a unor persoane neautorizate prin transmiterea unui semnal folosind undele radio la o... citește mai departe
Inițiere în Builder
Scopul lucrarii: Crearea aplicaţiilor care utilizează componente in lucrul cu tabelele . Mersul lucrarii: Există multe sarcini în cazul în care datele sunt prezentate în celule. Asta, desigur, cunoscut dezvoltatorii de BorlandBuilderC + +, care a contribuit într-o serie de mijloace de tabele convenabile. Afisare... citește mai departe
Baze de Date - Meniu în VFP
perspectiva contactului cu utilizatorul, punctul de plecare sau poarta către funcţionalitatea practică a unei aplicaţii, prin obiecte cum sunt formularele sau rapoartele, presupune existenţa unui element de interfaţă care să concentreze şi să structureze căile de acces în „universul” sistemului. În etapa de... citește mai departe
Programare în C
Primul program C #include <stdio.h> int main(void) { printf(“Salut!\n”); printf(“Iata primul program C!”); return 0; } Caracterele limbajului C Litere: ABCD … XYZ abcd … xyz Cifre: 01 2 3 4 5 6 7 8 9 Alte caractere: + - * / = ( ) { } [ ] < > ‘ “ ! # % & _ |^ ~ \ . , ; : ? Caractere spaţiu: blank,... citește mai departe
Standard XML
Desi HTML este adecvat pentru reprezentarea structurii documentelor din punctul de vedere al aparitiei, afisajului acestora, utilitatile limbajului nu sunt suficiente pentru reprezentarea structurii de date continute intr-un document pentru scopuri- aplicatii ceva mai generale decat o simpla etalare. Deci, HTML nu... citește mai departe
Utilizarea Thread-urilor în Applet-uri și Servlet-uri Java
Utilizarea thread-urilor în applet-uri şi servlet-uri Java 1. Delimitări conceptuale Spre deosebire de alte limbaje de programare (C/C++), Java permite programelor utilizarea mai multor fire de control (thread-uri). Un fir de execuţie (thread) este o secvenţă de instrucţiuni ale unui program executabil. Cu alte... citește mai departe
Structuri de Date de Tip Graf în C - Caiet de Laborator
LABORATOR 1 Tema1 : Scrieţi programul C care permite crearea şi vizualizarea unui arbore binar ordonat cu vizualizare naturală. 1. Descrierea algoritmului. Pentru a putea realiza vizualizarea naturală a unui arbore binar ordonat este necesar să avem cunoştinţe despre lucrul în mod grafic în limbajul C.... citește mai departe
Matrici
Se citeste o matrice patratica formata din n linii si n coloane cu valori numere intregi. (2<n<20) Se cere: 1. Sa se determine maximul dintre valorile de pe diagonala principala. 2. Sa se determine cate numere prime sunt sub diagonala secundara. 3. Sa se determine cate numere situate deasupra diagonalei... citește mai departe
Vectori
Se citeste un vector v, format din n (0<n<100), valori numere intregi pozitive. Se cere: 1. Sa se determine maximul dintre valorile vectorului precum si frecventa de aparitie a acestuia 2. Sa se verifice daca o valoare k citita de la tastatura este printre elementele vectorului. 3. Sa se insereze intre orice... citește mai departe
Proiectare asistată pe calculator
MODIFICAREA NUMELUI SHEET-URILOR La deschiderea unui workbook EXCEL sheet-urile componente au denumirea implicita”Sheet1”, “Sheet2”, “Sheet3”, etc. Pentru a redenumi un sheet cursorul mouse-ului se pozitioneaza in dreptul sheet-ului a carui nume se doreste modificat (bara de nume a sheet-urilor amplasata in... citește mai departe